Põhjamaade vanatehnika klubide esindajate kokkusaamine
Postitatud: 21 September T, 2010 17:12
3. - 5. septembrini toimus Stokholmis põhjamaade vanatehnika klubide esindajate kokkusaamine. Sellest oli juttu VVK klubifoorumis:
http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... opic&t=887
Sündmused kulgesid nii, et Mati Kits käis kohapeal ära. Ei ole täpselt kursis, aga kaasas olid vist veel Margus Kristjuhan ja Kaspar Noor.
Mati oli nõus sõidu tulemustest väikese ülevaate andma.
Küsimused: Märt Aarne
Vastused: Mati Kits
Märt:
Kuidas Stokholmi sõit läks, mis kuulsite-nägite, milliseid järelmeid võiks heietada?
Ma usun, et need küsimused huvitaksid laiemat vanatehnikahuviliste ringi. Kas oleksid nõus www.vanatehnika.ee forumis sellest väikese ülevaate andma?
Mati:
Stockholmi sõit läks hästi. Usun et järelmite üle tuleb veel mõtiskleda.
Märt:
Kui see tundub vastuvõetav, pakun välja küsimus-vastus varianti?
Mati: ...
Märt: Mis asi see FIVA on? Kes sinna kuuluvad? Mis koosolekut nad pidasid?
Mati:
FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) on siis vanasõidukite rahvusvaheline föderatsioon mis ühendab paljude riikide vanasõidukite harrastajaid. Täna on FIVA-s esindatud 62 riiki. Asutati see organisatsioon 1966 aastal ning teeb täna tihedat koostööd EL transpordi komisjoniga et jätta koht üha karmistuvates liiklusvahendeid puudutavates seadustes ka vanasõidukitele. (FIVA definitsiooni järgi on vanasõiduki vanuseks 25 või enam aastat) Ülevaadet FIVA tegemistest on saadaval: www.fiva.org . FIVA kutsub endaga liituma uusi liikmeid tegevliikmete soovituse alusel.
Märt:
Millal ja kus koosolek toimus?
Mati:
Koosolek oli Stockholmis 3-5 sept. Rootsi vanatehnika klubisid koondava organisatsiooni MHRF ruumides.
Märt:
Mis kavas oli? Kokkusaamise eesmärk?
Mati:
Koosoleku olulisemaks punktiks oli 7-10 septembrini Sloveenias toimuva FIVA koosoleku tarvis Põhjamaade vanatehnika alase liikumise esindajate ühise seisukoha väljatöötamine. Selles osalesid esindajad Taanist, Norrast, Soomest, kostitajana Rootsi. Samuti andis iga esindaja ülevaate oma tegemistest möödunud hooajal. Eraldi punkt oli vanatehnika alasest liikumisest Eestis mille kohta andsime ülevaate meie. Selle käigus tunti huvi ka vanatehnika alase liikumise kohta Lätis ja Leedus.
Märt:
Kuidas teie sinna sattusite?
Mati:
Sain infot nii Sinu kui ka Enno kaudu et tuntakse huvi analoogilise tegevuse vastu Baltimaades, võtsin korraldajatega kontakti ning saime ka kohe kutse seal osalemiseks.
Märt:
Mis oli teie käigu eesmärk?
Mati:
Tahtsime tutvuda vanatehnika liikumise struktuuriga teistes maades ning teadvustada neid sellise tegevuse olemasolust ka Eestis.
Märt:
Mis otsuseid vastu võeti?
Mati:
Ainsad otsused olid FIVA koosoleku tarvis ühiste seisukohtade kujundamiseks.
Märt:
Mida sellest sõidust saite? kontakte? mõtteid? Kas on mingi plaan edasi sellel "suunal" liikuda?
Mati:
Saime sellest sõidust mõningaid kontakte ning ka veendumuse et nii kaua kui me ei suuda Eestis korralikult käivitada ühtselt toimivat vanatehnika klubisid koondavat organisatsiooni (Vanatehnika Klubide Liitu) ei ole meil asja ka rahvusvahelisele tasandile. Selleks tuleb meil aga esmalt loobuda rivaalitsemisest ja püüda kokku leppida tulevikku suunatud ühise tegevuse osas.
Märt:
Kas ise ka sõna saite, mida rääkisite?
Mati:
Kuna sellel koosolekul osales 15 - 20 inimest ning see toimus ühise laua taga vestluse vormis siis osalesime loomulikult selles töös. Erilist huvi pakkus neile meie Vanasõiduki staatus ja register mis oluliselt erineb Soomes kasutatavast ning teistes maades puudub üldse. Nagu ka Soomes nii teisteski Põhjamaades peetakse vanatehnika registri ainult soodsama kindlustuse saamiseks.
Aga üldiselt võiks sellest rohkem rääkida järgmisel VKTL koosistumisel.
Märt:
Tänan ülevaate eest! On mõtlemise koht...
http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... opic&t=887
Sündmused kulgesid nii, et Mati Kits käis kohapeal ära. Ei ole täpselt kursis, aga kaasas olid vist veel Margus Kristjuhan ja Kaspar Noor.
Mati oli nõus sõidu tulemustest väikese ülevaate andma.
Küsimused: Märt Aarne
Vastused: Mati Kits
Märt:
Kuidas Stokholmi sõit läks, mis kuulsite-nägite, milliseid järelmeid võiks heietada?
Ma usun, et need küsimused huvitaksid laiemat vanatehnikahuviliste ringi. Kas oleksid nõus www.vanatehnika.ee forumis sellest väikese ülevaate andma?
Mati:
Stockholmi sõit läks hästi. Usun et järelmite üle tuleb veel mõtiskleda.
Märt:
Kui see tundub vastuvõetav, pakun välja küsimus-vastus varianti?
Mati: ...
Märt: Mis asi see FIVA on? Kes sinna kuuluvad? Mis koosolekut nad pidasid?
Mati:
FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) on siis vanasõidukite rahvusvaheline föderatsioon mis ühendab paljude riikide vanasõidukite harrastajaid. Täna on FIVA-s esindatud 62 riiki. Asutati see organisatsioon 1966 aastal ning teeb täna tihedat koostööd EL transpordi komisjoniga et jätta koht üha karmistuvates liiklusvahendeid puudutavates seadustes ka vanasõidukitele. (FIVA definitsiooni järgi on vanasõiduki vanuseks 25 või enam aastat) Ülevaadet FIVA tegemistest on saadaval: www.fiva.org . FIVA kutsub endaga liituma uusi liikmeid tegevliikmete soovituse alusel.
Märt:
Millal ja kus koosolek toimus?
Mati:
Koosolek oli Stockholmis 3-5 sept. Rootsi vanatehnika klubisid koondava organisatsiooni MHRF ruumides.
Märt:
Mis kavas oli? Kokkusaamise eesmärk?
Mati:
Koosoleku olulisemaks punktiks oli 7-10 septembrini Sloveenias toimuva FIVA koosoleku tarvis Põhjamaade vanatehnika alase liikumise esindajate ühise seisukoha väljatöötamine. Selles osalesid esindajad Taanist, Norrast, Soomest, kostitajana Rootsi. Samuti andis iga esindaja ülevaate oma tegemistest möödunud hooajal. Eraldi punkt oli vanatehnika alasest liikumisest Eestis mille kohta andsime ülevaate meie. Selle käigus tunti huvi ka vanatehnika alase liikumise kohta Lätis ja Leedus.
Märt:
Kuidas teie sinna sattusite?
Mati:
Sain infot nii Sinu kui ka Enno kaudu et tuntakse huvi analoogilise tegevuse vastu Baltimaades, võtsin korraldajatega kontakti ning saime ka kohe kutse seal osalemiseks.
Märt:
Mis oli teie käigu eesmärk?
Mati:
Tahtsime tutvuda vanatehnika liikumise struktuuriga teistes maades ning teadvustada neid sellise tegevuse olemasolust ka Eestis.
Märt:
Mis otsuseid vastu võeti?
Mati:
Ainsad otsused olid FIVA koosoleku tarvis ühiste seisukohtade kujundamiseks.
Märt:
Mida sellest sõidust saite? kontakte? mõtteid? Kas on mingi plaan edasi sellel "suunal" liikuda?
Mati:
Saime sellest sõidust mõningaid kontakte ning ka veendumuse et nii kaua kui me ei suuda Eestis korralikult käivitada ühtselt toimivat vanatehnika klubisid koondavat organisatsiooni (Vanatehnika Klubide Liitu) ei ole meil asja ka rahvusvahelisele tasandile. Selleks tuleb meil aga esmalt loobuda rivaalitsemisest ja püüda kokku leppida tulevikku suunatud ühise tegevuse osas.
Märt:
Kas ise ka sõna saite, mida rääkisite?
Mati:
Kuna sellel koosolekul osales 15 - 20 inimest ning see toimus ühise laua taga vestluse vormis siis osalesime loomulikult selles töös. Erilist huvi pakkus neile meie Vanasõiduki staatus ja register mis oluliselt erineb Soomes kasutatavast ning teistes maades puudub üldse. Nagu ka Soomes nii teisteski Põhjamaades peetakse vanatehnika registri ainult soodsama kindlustuse saamiseks.
Aga üldiselt võiks sellest rohkem rääkida järgmisel VKTL koosistumisel.
Märt:
Tänan ülevaate eest! On mõtlemise koht...