8. leht 11-st

Postitatud: 23 Märts K, 2011 10:37
Postitas GBruno
Autorestauraator kirjutas: Ja värv tasub maha võtta siis, kui aluskihte on kogunenud üleliia palju ja ei tea ka õieti, millised need vanad värvid on.
Niisugune koht, kus roostet all ei ole ja peal on tehasevärv, las jääda. Pole mingit mõtet seda maha kaapida.
Kas teadmata arvu värvikihtide korral tuleks maha võtta kõik või piisab krundini/originaalvärvini? Kas üldse saab kihtide kaupa eemaldada?

Postitatud: 23 Märts K, 2011 11:25
Postitas Autorestauraator
Ega seda päris nii, kindla kihi kaupa teha ei saa. Ma arvan, et kui võtta, siis metallini.

Mõte on selles, et pärast uue värvi alt ei hakkaks midagi läbi kumama, värv ei jääks pehmeks, ei praguneks..... sõnaga, et vältida peale värvimist üllatusi. Aga neid kipub ikka tulema, kui all on tundmatud materjalid!

Postitatud: 23 Märts K, 2011 14:33
Postitas maailm
Tervitus.
On vähesed kogemused autode remonditöödel,keevitust ja maalimist natuke tehtud,aga ikka see kahtluse uss aegajal närib,segab.Kysiks Hempeli krundi kohta,omast arust sai tehtud hea diil,nii hinnakvaliteedi suhtes,et kas kannataks ka kasutada näit.autu põhja,nii seest kui väljast katmiseks.Muidu ikka kui mingi kahtlus,saab järgi katsetatud,suvalisel plekitykil,et siis näha mis millega reageerib.Momendil vanemat sorti mazda tegemisel,sai lausa keregrill tehtud tööde hõlbustamiseks,kuna ei ole niisuuremahuliselt ennem teind,õnneks seda läb ikka hiljem ka veel vaja.

Postitatud: 23 Märts K, 2011 16:00
Postitas Autorestauraator
maailm kirjutas:Tervitus.
....Kysiks Hempeli krundi kohta,.....
Kui see on küsimus minule?
Aus vastus: ei tea, pole kokku puutunud.

Postitatud: 23 Märts K, 2011 16:45
Postitas Automaaler
maailm kirjutas:Tervitus.
On vähesed kogemused autode remonditöödel,keevitust ja maalimist natuke tehtud,aga ikka see kahtluse uss aegajal närib,segab.Kysiks Hempeli krundi kohta,omast arust sai tehtud hea diil,nii hinnakvaliteedi suhtes,et kas kannataks ka kasutada näit.autu põhja,nii seest kui väljast katmiseks.Muidu ikka kui mingi kahtlus,saab järgi katsetatud,suvalisel plekitykil,et siis näha mis millega reageerib.Momendil vanemat sorti mazda tegemisel,sai lausa keregrill tehtud tööde hõlbustamiseks,kuna ei ole niisuuremahuliselt ennem teind,õnneks seda läb ikka hiljem ka veel vaja.
Kõigi lugejate jaoks muutuks postitus kindlasti arusaadavamaks, kui foorumlane Maailm loeks oma sõnavõtud rahulikult üle ja parandaks lauseehitust, enne kui selle avaliku foorumi teemasse paneb.
Selleks on teate kirjutamise lahtri all vastav nupp "Eelvaade".
Nii kiire nüüd küll kellelgi pole, et ta ei suudaks oma postitust eelnevalt mõttega üle lugeda ja sellesse vajalikud parandused teha.
Eelmised kaks postitust ma parandasin veel ise. Tahaks loota, et ma seda enam tegema ei pea.

Korralik kirjaviis(nt. lause algab suure algustähega ja lõpeb punktiga) peaks olema elementaarne ja üks haritud inimese tunnusjooni.


Aga kui nüüd asjast rääkida, siis Hempeli nimi ei ütle mulle midagi. Tundmatu värvifirma. Pole seni tema materjale kasutanud ja ilmselt ei kasuta ka.
Elu on näidanud, et kui mingid senituntud värvimaterjalid ja muu nendega seonduv on ennast õigustanud ja lõpptulemus sobib, siis tasuks ka nende juurde pidama jääda.
Mitte et hakatakse eksperimentaalteadust tegema stiilis, "ma proovin seda krunti ja toda teist värvi ja mingit kolmandat asja ka, et kuidas on".
Tulemust ei oska keegi ette ennustada ja teinekord mingi summa kokkuhoiu nimel, kuna mõne tuntud firma värv või krunt võib hetkel pakutavaga võrreldes poolteist kuni kaks korda kallim olla, võib see koonerdamine kunagi ootamatult kätte maksta.

Postitatud: 23 Märts K, 2011 17:28
Postitas maailm
Soo,peab vabandama,ei ole jah eriti tugev kirjapildis.Omaltpoolt võin lisada Hempeli krundi kohta,seda peamiselt kasutatakse laevanduses.Ja eks mul ole siis targem teite asju jälgida,ilma sekkumata.Sellega jään ma väga rahule mida kõike siin näen.Tehtud tööd jne...

Postitatud: 23 Märts K, 2011 21:36
Postitas Autorestauraator
maailm kirjutas:....Ja eks mul ole siis targem teite asju jälgida,ilma sekkumata....
See ei ole küll õige suhtumine! Taavi märkused olid õige asja kohta, õieti on see tema ülesanne foorumis toimuvat jälgida ja märkusi teha.

Kui me kõik ainulte jälgime ilma sõna sekka ültemata, siis kaob asjal mõte.

Postitatud: 24 Märts N, 2011 10:10
Postitas maailm
Automaaler kirjutas:
maailm kirjutas:Tervitus.
On vähesed kogemused autode remonditöödel
Tahaks loota, et ma seda enam tegema ei pea.



Kui nii,siis oskad ehk omalt poolt soovitada.Või mida auväärt Automaaler ise kasutab,peale vesivärvide :D Mina ei ole epobaasil krundiga kordagi kokku puutund.Ja kui suur võiks olla koguseliselt,st.mitu liitrit 4m pikk 1,5m lai.+siis vastavalt auto põhjale igast poolraamid ja nurgatagused jne.See viimane on siis selgituseks,kuna auto põhi ei ole sile plekk.

Postitatud: 24 Märts N, 2011 12:02
Postitas Autorestauraator
Mina julgeksin soovitada epokrunti, mida toodab Läti, nimi on Epoprim.
See on kahekomponendiline korralik krunt, mida saab peale lasta ka väga paksult. Kunagi soovitas seda minule Gunars Dortans, Riia muuseumi restaureerimisosakonna juhataja. Kuivab hästi (polümeriseerub), hästi lihvitav ja saab kasutada ka täitevkrundi funktsioonis. Kui plekile on sisse roostetanud roostepesad, siis täidad need juba kruntimisel ära...

Hind: mingi 4-liitrine krunt + liitrine kõvendi maksab umbes 30¤
Tallinnas on Susi hotelli taga Riia laki ja värvitehase kauplus.

Postitatud: 24 Märts N, 2011 14:13
Postitas Automaaler
maailm kirjutas: Kui nii, siis oskad ehk omalt poolt soovitada.Või mida auväärt Automaaler ise kasutab peale vesivärvide :D Mina ei ole epo baasil krundiga kordagi kokku puutund. Ja kui suur võiks olla koguseliselt, st.mitu liitrit 4m pikk 1,5m lai.+siis vastavalt auto põhjale igast poolraamid ja nurgatagused jne.See viimane on siis selgituseks, kuna auto põhi ei ole sile plekk.
Sa tead väga hästi, et sulle tehti asja eest märkus. Nii et pole mõtet ironiseerida igasuguste omadussõnadega nagu "auväärt", "lugupeetav" jms.


Vesivärvidega pole ma ühtki vanemat autot teinud ja ei hakka ka tegema. Kogu kasutatav vedel kraam käib lahusti baasil (krundid, värvid, lakid).
Kui auto põhi liivapritsiga puhastatud ja keevitatud, siis selle peale Spies-Heckeri poolt valmistatud punast värvi epokrunt.