Tere
Paar nädalat tagasi sai koju tassitud järjekordne Pannonia. Seekord siis tegu T1 mudeli eellasega, mis kannab nimetust de Lux TLF. Ratas oli müügis olnud juba mõnda aega, lõpuks ei pidanud närv vastu ja läksin ostsin ära, kuna sellist ratast mul veel kollektsioonis ei olnud. Reis õnneks ei olnud pikk ja ühel lumisel talvepäeval tarisin ratta endale koju.
de Lux tähistab eksportmudelit ning TLF lahtiseletatuna järgmist:
T = teleskoop esivedrustus
L = kiige
F = modifitseeritud
TLF oli edasiarendus mudelist TLT mida toodeti kuni 1958 aastani. Minu ratta täpseks mudeliks tuleks lugeda TLF/59. 59 tuuakse selle tüübi juures eraldi välja kuna sellel aastal toimus mootorivahetus ning peale läks uuematüübiline mootor. Nagu Pannoniale kohane siis mootori sees olulisi muudatusi polnud, kuju muutis karter ning kaaned. Tean, et kuskil eestimaal varitsevad ka mõned vanematüübilise mootoriga isendid. Esialgu üritan kogumismaaniat kontrolli all hoida ja üle paari kolme aasta projekte ette ei osta.
1. Eellugu
1. Eellugu
Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
Motorkuli FV-60 '1967
White T9 '1966
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
Motorkuli FV-60 '1967
White T9 '1966
Pannonia
Kogumismaaniast on Sinu puhul asi kaugel, sest kui kogu ( st. kollektsioon) on ikkagi restaureeritud või restaureerimisel, siis tuleks ikka võimaluse korral kõik puuduvad margid võimalikult kohe muretseda, sest mida aasta edasi, seda vähemaks neid jääb...
Edu ja jõudu! Enno Öövel.
Edu ja jõudu! Enno Öövel.