3. Esisein

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

3. Esisein

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

3. Esisein

Pilt

Nagu ikka, tuleb kõigepealt vana värv, pahtel ja rooste maha saada.

Pilt

Keemiline värvieemaldaja mõjub päris tõhusalt.

Pilt

Et remont lihtsam oleks, lammutame esitüki võimalikult algosadeks.

Pilt

Esitüki sees on selline karkass, või raam.

Pilt

Pilt

Akupatarei ja tööriistariiul on omadega üsna läbi, otsustasin selle uue teha.

Pilt

Uus tööriistakast on selline.

Pilt

Siin koos remonditud esiseinaga.

Pilt

Esiosa oli siis nüüdseks kaheks osaks lahutatud. Pildil näha olev osa sai kergelt liivapritsiga "üle käidud". Esisein ja akuriiul olid juba remonditud.

Pilt

Nagu tavaliselt ikka, selgus alles peale liivapritsiga rooste puhastamist pleki tegelik seisukord. Rõõmust hüppama see just ei pannud. See, et külgplekkide alumised otsad "mädad" olid, on täiesti loomulik. Küljeplekid ise tundusid esialgsel vaatlusel päris korralikud olevat. Kuju oli enam-vähem õige, läbivaid aukusid ka eriti ei paistnud. Mis aga seestpoolt paists, pani mõtlema...

Pilt

Kui plekki vastu valgust vaadata, oli see väikesi auke täis. Tundub, et rooste on üle poole metallist "ära söönud". Roostepesad on ebaühtlase sügavusega ja sügavamates kohtades ongi juba augud läbi. Ja oleks siis ainult mõnest kohast... kogu külg on ühtlaselt õhuke nagu "pitskardin"!
Parempoolne külg oli palju paremas seisus. Mõned väikesed lappimised ja alumine ots umbes 150 mm kõrguselt. Sellega sai lihtsalt hakkama.

Pilt

Mida vasaku küljega ette võtta? Selge see, et uue külje tegemine oleks kõige parem lahendus. Aga kuidas seda teha? Ega see kuju just kõige lihtsam ei ole. Kumerused kahes suunas, kahe astmega valts.... seegi ei ole sirge, vaid kerge kumerusega kahes suunas. Otsustasin, et lihtsam on siiski järk-järgult uued tükid vana pleki sees välja vahetada. Nii saab kuju täpsem. Arvan, et käte vahel uue tüki tegemine oleks minul ebatäpsem tulnud.

Pilt

Alustasin ülevaltpoolt, kapotisüvend oli hea "sissejuhatus". Edasi liikusin samm-sammult allapoole. Tükid võtsin parasjagu nii suured, kui oskasin valmis teha.

Pilt

Mõni väike tükikene jäi ikka vana plekki ka alles, nõrgad kohad said küll välja vahetatud.
Nüüd siis veel aknaraami ümbrus. Ega seegi just "esimeses nooruses" ei olnud.

Pilt

Needki plekid tunduvad esmapilgul suhteliselt "siledad". Kui lahti lõikasin, tuli suurem osa ikkagi asendada.

Pilt

Vana plekk sai siingi vahetatud järk-järgult. Lõpptulemus oli selline:

Pilt

Järgmisena seisab ees see remonditud plekk raami peale saada.

Pilt

No päris esimesel katsel asi ikka paika ei läinud, aga natukene nuputamist, siit-sealt natuke järeleaitamist, viilimist, saagimist ja paika ta sai. Endale tundub, et võib tulemusega rahule jääda. Nüüd on esisein, plekk-kate ja alusraam üheks tervikuks liidetud. Lahti seda enam nii kergesti ei saa.

Pilt

Parempoolne uks on püütud oma kohale sobitada. Tundub, et peaks sobima küll. Järgmisena seisabki ees uste, hingede ja uksepostide paika saamine.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator
Vasta

Mine “Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]”