Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 17 Oktoober Neljapäev, 2019 04:32



Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
 Lennukimootor HIRTH-60 lennukilt KLEMM25 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Manus:
IMG_1475 (800x600) (800x600).jpg
IMG_1475 (800x600) (800x600).jpg [ 177.3 KB | Vaadatud 4975 korda ]
Manus:
IMG_1474 (800x600) (800x600).jpg
IMG_1474 (800x600) (800x600).jpg [ 178.91 KB | Vaadatud 4975 korda ]
Juba hulk aastaid on minu "laos"seisnud taastamise ootel nimetatud mootor.

_________________
Tervitab Enno Öövel.


30 Juuni Teisipäev, 2015 11:15
Profiil
Uus kasutaja
Uus kasutaja

Liitunud: 18 Märts Neljapäev, 2010 00:00
Postitusi: 36
pidin kohe kuugeldama.
leidsin wikist hädise pildi selle kone kohta. sääl on ta nö. "sussid püsti" ja tundub, et pidigi nii olema.
kas vastab tõele? ja mis idee sellisel lahendusel, peale peavalu, veel olla võiks?


30 Juuni Teisipäev, 2015 11:53
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
diesel kirjutas:
pidin kohe kuugeldama.
leidsin wikist hädise pildi selle kone kohta. sääl on ta nö. "sussid püsti" ja tundub, et pidigi nii olema.
kas vastab tõele? ja mis idee sellisel lahendusel, peale peavalu, veel olla võiks?



Tõsi see on, mootor on lennukil silindrid allapoole. Erilist peavalu ei tohiks nn kuiva karteriga mootori puhul olla. Pole aimu, kas enne käivitamist pikemalt seisnud mootoris ka õli kippus silindritesse kogunema. Tähtmootorite puhul see nii on ja seda tossu, mis algul tuleb!

Eelis on see, et propelleri võll asub kõrgemal ja ei pea nii kõrget telikut tegema.

_________________
Tervitab Enno Öövel.


30 Juuni Teisipäev, 2015 13:02
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Manus:
Picture 001 (800x581).jpg
Picture 001 (800x581).jpg [ 131.59 KB | Vaadatud 4910 korda ]
Manus:
Picture 002 (581x800).jpg
Picture 002 (581x800).jpg [ 156.28 KB | Vaadatud 4910 korda ]
Der Flugmotor 1941 on juttu sellest mootorist, muuhulgas ka tehnilised andmed. Mootori pealt on kahjuks silt vastava jutuga kadunud.Teine pilt on ajakirjast Eesti Lendur, seal on foto Ungern- Sternbergi lennukist KLEMM-25.

_________________
Tervitab Enno Öövel.


01 Juuli Kolmapäev, 2015 14:20
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Manus:
1717409 (800x556).jpg
1717409 (800x556).jpg [ 97.1 KB | Vaadatud 4807 korda ]
Manus:
Hirth HM 60 R (3) (800x534).jpg
Hirth HM 60 R (3) (800x534).jpg [ 122.04 KB | Vaadatud 4874 korda ]
]Neid mootoreid laias maailmas veel leidub, nagu ka lennukeid Klemm25.Puidust lennukid on ilmselt replikad.Lisatud pildil on siis üks restaureeritud mootoritest.


Manused:
default(1).jpg
default(1).jpg [ 4.67 KB | Vaadatud 4874 korda ]

_________________
Tervitab Enno Öövel.
02 Juuli Neljapäev, 2015 07:05
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Manus:
Hirth HM 60 R (10) (800x534).jpg
Hirth HM 60 R (10) (800x534).jpg [ 117.35 KB | Vaadatud 4806 korda ]
Nimetatud mootor konstrueeriti 20-ndate lõpuaastail.Võimsust on 80 hj ligikaudu ja kaal on 84 kg. Pöörded mootoril 2400, seega reduktorit polnud vaja. Kahjuks on minu mootorilt jalutama läinud silt tehniliste andmetega.

_________________
Tervitab Enno Öövel.


04 Juuli Laupäev, 2015 12:02
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Manus:
img050 (800x648).jpg
img050 (800x648).jpg [ 120.81 KB | Vaadatud 4709 korda ]
Mootori olemasolust teadsin juba ammu,kui oma mootorsaanile sobivat mootorit otsisin. Siis oli aga mootor viidatud kohast mujale kolitud ja nii möödus aastaid, kuni omanikuga kokku sattusin ning kaubad tehtud said. Siis alles ka esimest korda seda mootorit nägin.Siin ka pilt minu mootorsaanist Viljandi vetelpäästejaama ees, kus ma tolajal leiba teenisin.Saanile leidsin teise mootori mis oli pärit pommitaja TU-4 avariigeneraatorilt.

_________________
Tervitab Enno Öövel.


13 Juuli Esmaspäev, 2015 12:07
Profiil
Uus kasutaja
Uus kasutaja

Liitunud: 18 Märts Neljapäev, 2010 00:00
Postitusi: 36
tahad sa sellest viimasest aparaadist ka äkki lähemalt rääkida?
õhu abil keeramist ei näi olevat. ja suusad justkui alt siledad. kas riistapuu oli ainult otse sõitmiseks? kui hoog sees siis kuda seisma sai? kas tiivik oligi lahtine? mitu luumurdu või maha lõigatud kehaosa tekitas? ja üldse on läbimõõt nii väike, et kümnest hobusest peaks küll ja veel olema selle ringi ajamiseks.


13 Juuli Esmaspäev, 2015 12:23
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Püüan siis meenutada seda nooruses tehtut. Mootor oli 4- takti 500ccm võimsust ei tea kuid dünamo oli 5 KW, mida ringi ajas, selle sai sõber endale. Kiirust arendas 70 km/h, päris peegelsiledal noorel jääl jäigi proovimata.Pidureid ja propi kaitset polnud vajagi, järvel ruumi küll ja rahva hulka ei trüginud. Suusad olid kehvad ja ajutised ning nendega ta müüki lõpuks läkski. Küll sai kevadel üle lahtise veeriba kaldale kihutatud, kui jää tõusnud oli ja haug kudes. Parema meelega oleks kalda peal publiku hulgas olnud...

Aga nüüd siis tagasi Hirthi juurde.Mootori leidsid vihma eest vanasse küüni varjule läinud karjapoisid kusagil 50-ndatel Mootor oli põrandalaudade all tõrvapapi sisse pakitult. See küün asus Viljandist 3-4 km kaugusel samas suunas lennuväljaga, mis varem asus riia mnt ääres.Ju siis segastel okupatsiooniaastatel keegi lennuväljalt läbi sõitnud talumees ta pihta pani... Viljandi, või tolleaegse Sakalamaa ÕhuasjanduseÜhingu angaari põlengust ja seal asunud lennukite saatusest pole praegu enam kelleltki küsida, Olen kuulnud vaid seda, et venelased olid Klemm 25 kandepinna kinnituspoldid sõjakomissariaadi seifi hoiule võtnud.Üritan igatahes arhiividest midagi täpsustada angaari ja lennukite hävimise kohta.

Mootori sain enda valdusse kusagil 80-ndate alguses, väntvõll oli välja võetud, kadunud olid klapitõukurvardad, karburaator ja eelpool nimetatud suur silt mootori pealt.

_________________
Tervitab Enno Öövel.


13 Juuli Esmaspäev, 2015 14:21
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Manus:
IMG_1476 (800x600).jpg
IMG_1476 (800x600).jpg [ 99.64 KB | Vaadatud 4630 korda ]
Puhastasin liivapritsiga sissejuhatuseks karteri "põhja" mis on tegelikult mootori peal,kaane peal on väljavõtted kahe jagaja-katkesti ja dünamo jaoks. On ka selline variant, kus ühel pool on hoopis magneeto.Ka on olemas koht bensiinipumba jaoks.Eelpooltoodud piltidel ongi need lisad näidatud, minu mootoril need puuduvad.Bensiinipumba järele polnud Klemm-25-l vajadust, sest paak asus keres karburaaorist kõrgemal

Vabandan, hetkel probleem piltide lisamisega " the board attachment has been reached... Asja uuritakse!

_________________
Tervitab Enno Öövel.


14 Juuli Teisipäev, 2015 06:42
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9