29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

Info peamiselt Eestis toimuvate vanatehnikaürituste kohta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#31 Postitus Postitas Autorestauraator »

wax kirjutas:Tänan Ristle tiimi poolt korraldajaid ja osavõtjaid! Väga supertore päev oli. Eriline aitäh neile päris paljudele võistlejatele, kellelt saime tagasi positiivset tagasisidet :) Meil on väga hea meel, et teile meeldis! :)
Küsimuste vastused koos piltide ja kommentaaridega leiate http://ristle.ee/laidoner :)

Tänud veelkord! :)
Allan, Romet, Tanel
http://www.Ristle.ee
Ka Allanile, Rometile ja Tanelile suur tänu meeldejääva võistluse eest!
Eriliselt jäi meelde alla, järve äärde sõit! Oli küll tahtmine ots ringi keerata ja tagasi sõita, aga see polnud enam võimalik.
Kõik lõppes siiski hästi!

Samas tahan tänada kõiki, kes Kindrral Laidoneri memoriaal 2012 kordaminekule kaasa aitasid!
Abilisi oli nii klubi liikmete kui ka Sõprade hulgast, aitäh!
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

raivo
VVK liige
Postitusi: 307
Liitunud: 09 Juuni E, 2008 00:00
Asukoht: Pärnu

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#32 Postitus Postitas raivo »

Tere.

Tahaksin omaltpoolt ka tänada kõiki Kindral Laidoneri memoriaal 2012
osalejaid ja osalejaid-korraldamisele kaasaaitajaid.
Lõime täna Vello,Simo,Matti ja Penttiga mahasõidetud km. kokku, Pärnust startites ja siia ka tagasi tuldud, kokku 720 km. Paras jagu 3 päeva ja kahe öö peale.

Ilusat päikselist ja vihmast suve.
Raivo

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#33 Postitus Postitas alopex »

Tere,
kas soomlaste BMW pidas ka lõpuni vastu ?
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#34 Postitus Postitas Autorestauraator »

alopex kirjutas:Tere,
kas soomlaste BMW pidas ka lõpuni vastu ?
... pidas vastu. Nad jätsid siiski teise päeva sõidu vahele ja tulid Raivo auto peale.
Pühapäeva õhtul olid Marja-Liisa ja Markus Järvi omal jõul õnnelikult kodus.
Tänavad ja tervitavad kõiki reisikaaslasi ja abimehi!

Juha Malmia Alfa Romeol jooksid Tallinnas pidurid tühjaks ja plaanitud laevast jäid nad maha.
Mis edasi sai, seda praegu ei tea...., aga uurin.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

miilits
VVK sõber
Postitusi: 98
Liitunud: 09 Detsember T, 2008 00:00

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#35 Postitus Postitas miilits »

Miks Viljandi mail sõidukite kulgemise teekond muutus?
Kaardil Viljandi - Paistu - Holstre - Kärstna - Riidaja - Pikasilla - jne.
Sõideti aga ......... - kärstna - Tõrva - Pikasilla - jne.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#36 Postitus Postitas Autorestauraator »

Autorestauraator kirjutas:
Juha Malmia Alfa Romeol jooksid Tallinnas pidurid tühjaks ja plaanitud laevast jäid nad maha.
Mis edasi sai, seda praegu ei tea...., aga uurin.
Juha Alfal oli Jüri kandis parema tagaratta juurest piduritoru katki läinud.
Sai Jüris remondimeestega kaubale ja kahe tunniga tehti uus toru. Aga laevast jäi maha...
Läksid öise laevaga ja olid hommikul kell kaheksa kodus.

Juha ja Arja tervitavad ja tänavad kõiki!
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#37 Postitus Postitas Autorestauraator »

Sõidust on möödas pea kolm kuud, suvi lõppemas ja paras aeg tagasi vaadata...

29. juuni, KLM 2012
Selles loos kasutatud fotod on Elina ja Üllar Suvemaa tehtud.
Tänan neid loa eest seda pildimaterjali kasutada!


29. juuni oli reede, väga ilus päikeseline päev tulemas. Kogu senine suvi oli olnud küllalt jahe, mitte küll ülearu vihmane, õiget suveilma ei mäleta. Aga järgmised kolm päeva olid imeilusad, nagu tellitud!

Kell kümme, või pisut varem, olin plaaninud Viljandis, Vabaduse platsil olla. Olime eelmisel õhtul Reinu ja Riinaga kokku leppinud, et sõidame Viimsist Viljandisse koos. Rein võttis KLM-i avamise tarvis tellitud lillekimbu oma autosse, tema Chrysler Imperial on tunduvalt ruumikam, kui minu kahekohaline.
Mingil emotsionaalsel põhjusel, olime Siimlasega hiljuti tulnud Türilt koju läbi Rapla, tegin Reinule ettepaneku, et sõidame mööda Viljandi maanteed! Rein oli küll pisut kõhklev, aga vastu ei vaielnud. Ja see valik oli viga! Sain sellest aru juba Tallinna ringteel olles, kui ehitatavale Luige liiklussõlmele lähenesime. Hetkeks oli peas isegi mõte: pöörame tagasi! ... aga hommikune liiklus oli tihe ja pööramise ruumi ka õieti ei olnud. Venisime siis mööda seda autodest küllastunud teed ja vaatan, et plaanitud ajagraafikust jääme kogu aeg maha, 10, 15, 20 minutit...
Teel liitusid meiega veel Andrus ja Riho Sakust. Märjamaa mehed, Toomas ja Elari jäid ka teepeal ette ja nii me siis Viljandi poole sõitsime. Mingil hetkel jäi autodevool teel hõredamaks ja otsustasin tempot lisada, jõuaks ikka kokkulepitud ajaks kohale. Minu autos olid ju numbri-märgid, kavad, lipud... need vaja enne avamist kõigile kätte jagada.
Kohale jõudsime täpselt kümneks. Vabaduse plats oli autosid ja rahvast täis. Viljandi mehed, Jaaguga eesotsas, olid platsi linnapoolse serva meie autode tarvis reserveerinud, kohaleidmisega polnud probleemi. Autosid ja rahvast oli siiski palju, nagu kesksuvisel laadapäeval:

Pilt

Minul tuli kiirelt abilised leida, kes osalejatele ettevalmistatud materjali kätte jagaks. Abilistest polnud puudust, aga inimeste leidmisega oli probleem, abilised ei tundnud inimesi ei nime, ega nägupidi. Pidin siis improviseeritud dispetsherit mängima:

Pilt

Loomulik, et kaugemalt tulijad on aegsasti kohal. Mõned olid juba eelmisel õhtul Viljandisse sõitnud. Neil oli nüüd aega autosid uudistada, uudiseid pajatada:

Pilt

Pilt

Võistleja numbri kinnitamiseks tuli lahendus leida. Korraldajad olid autode kaunistamiseks lipud tellinud. Need oli vaja kuidagi autole kinnitada. „Vanad kalad“ olid kodus eeltöö ära teinud ja nüüd pääses ainult lipuvarda külgekruvimisega:

Pilt

Ilus ilm ja värvilised autod olid kohale meelitanud päris arvestatava rahvahulga. Autode vahel liikumisega oli päris tegemist. Väiksematele huvilistele oli mootorikatte alla vaatamine keeruline, neile pidid isad-emad appi tulema.

Pilt

Kella poole üheteistkümneks oli plaanitud pidulik avamine Viljandi lossimägedes, kindrali ratsamonumendi juures. Autod jätsime seniks linnarahvale uudistamiseks.

Pilt

Kindral Laidoneri memoriaalist osavõtjaid oli tulnud teele saatma Laidoneri seltsi liige, Viljandi muuseumi direktor, Jaak Pihlak.

Pilt

Mälestus-sõidul osalejate poolt jätsime monumendi jalamile lillekimbu, ratsule oli heinapall juba enne meid kohale toimetatud ja siis oligi aeg traditsioonilise ühispildi tegemiseks.
See ühispilt jäi osalejatele ühtlasi tänuavalduseks korraldajatelt.

Pilt
Pille Russi foto

Nüüd autode juurde tagasi, et üks osa võistlusest võiks alata.
Tegelikult oli esimene osa võistlusest alanud juba kella kümnest. See oli stiili ja riietumiskonkurss, kus hinnati meeskondade sobivust oma sõiduki ja ajastuga.

Pilt

Aga nüüd tagasi stardipaika! Allan koos http://www.ristle.ee meeskonnaga oli ette valmistanud auto-orjenteerumise võistluse Viljandi linnas. Olin palunud Allanil teemadeks võtta: Viljandi linn ja J. Laidoner. On ju kindral Viljandi külje all, Viiratsis sündinud.
Allan kohtunikuna „stardijoonel“:

Pilt

Allani enda auto, Moskvitsh 412 IE, oli nii kodu- kui ka välismaiste külaliste huviobjektiks.
Olime korraldajatega arvanud, et korrapäratu vanade masinate sagimine Viljandi linnas, umbes poolteise tunni jooksul, oleks atraktiivne vaatepilt! Tundub, et oli.

Pilt

Aga võistlusest.
Kui dokumendid stardis kätte sain, tuleb tunnistada, et olin üsna nõutu...
Kogu võistluse, „Ristle, Viljandi eri“ pakett on nähtav siit: http://ristle.ee/laidoner
Küsimustik ja kaart siit: http://ristle.ee/site/wp-content/upload ... _print.pdf
Tõmbasime oma auto tee serva ja süvenesime pabereid uurima. Lõpuks otsustasime, et sõidame kaardi järgi lähimasse küsimus-punkti ja vaatame seal... See oli õige otsus, hakkasime aru saama, mida küsiti ja esimesed vastusedki leidusid.

Pilt

Tagantjärele tarkusega võib öelda, et oleksime pidanud küsimustikku veelgi põhjalikumalt uurima! Näiteks 6. küsimus: tekst hoone seinal. Kaardilt võis välja lugeda, et tegemist on Viljandi jaamahoonega. No mis kiri võiks olla jaamahoone seinal? Loomulikult koha nimi: Viljandi! Aga ei süvenenud, ruttasime kohe järgmist punkti leidma... Või küsimus 8: Viljandi esimene aukodanik? Teadsime, et legendaarse Viljandi linnapea, August Maramaa skulptuur on raekoja kõrval.... proovisime, Maramaa sobis ja ei hakanud kohale sõitma, aga oleks pidanud, sest esimene aukodanik oli Laidoner, see oli skulptuuri juures kirjas...
Pooleteise tunniga said enam-vähem kõik võistlejad need 10 punkti „võetud“ ja Vabaduse platsil oli finish.

Ühest elamusest tahan veel kirjutada. Nimelt olime just „võtnud“ viienda punkti, kunstikeskuse ja vaatasime kaardilt, et läheks alla, järve äärde, Ranna puiesteele. Seal oli esimene punkt, Hubert Pärnakivi skulptuur. Sõidame siis mööda Pikka tänavat edasi ja tee läheb järjest kitsamaks ja langus järsemaks. Tekkis juba mõte, et läheks teist teed? Aga allpool oli näha teeäärde pargitud autosid ja tundus, et siit on ka enne meid alla sõidetud. Sõidame edasi, augud, mis vesi on teesse uuristanud, lähevad järjest suuremaks ja kohati on koos veega suured kivilahmakd teest irdunud.... nüüd küll enam edasi minna ei taha! Aga pole pääsu, sellisest kaldest ja kitsukesest teest tagurpidi üles ei lähe! Hambad ristis, edasi! Alla me saime ja terveks jäime ka, aga ekstreemne elamus tükiks ajaks. Kahju, et ise pilti ei saanud teha.
Kõrgemäe tänav oli ka huvitav koht, aga tunduvalt turvalisem! Pille tegi sellel tõusul hulga pilte, mõnele pildile jäi vanu autosid hulgi.

Lõpuks kogunesime kõik jälle Vabaduse platsile:

Pilt

Seda seletamist oli peale võistlust veel tükiks ajaks.
Markuse autol, BMW 501, oli tekkinud mingi viga. Midagi oli õline, kuskil oli tunda kärsahaisu, ühesõnaga, midagi oli viga. Aga mis? Seda siis mitmed spetsialistid, kes meil ju kaasas olid, ka uurisid:

Pilt

Nüüd jäid autod parklasse vaatamiseks, ise läksime lõunasöögile Grand Hotel Viljandisse.
Lõunasöök sujus viperusteta, kui mitte arvestada seda, et fotograaf Pille, kellega ühes lauas istusime, jälgib läbi akna, kuidas parkimiskontrolör talle trahvikviitungit kirjutab...
Tundus, et toiduvalikuga jäädi ka üldjoontes rahule ja peale lõunasöökigi oli veel seletamist pikalt:

Pilt

Istusime siis autodesse ja võtsime sihikule järgmise peatuskoha, Pikasilla. Tõnu oli reedese päeva teejuht ja tema Rolls Royce järgi veereti Vabaduse platsilt minema.

Pilt

Nii me siis hanereas liikusime, kuni heliseb telefon ja Jaak kurdab, et midagi ununes Raivo Edselisse, kus oleme? Saigi siis erakorraline peatus tehtud ja kadunud asjad leidsid oma õige omaniku üles.

Pilt

Kuni Pikasillani kulges kõik sujuvalt:

Pilt

Umbes tunniajalise autosõidu järel oli plaanitud peatus:

Pilt

Võtsime kõik teeäärsesse „taskusse“ ja saime pisut selga sirutada, iseenda ja sõprade autosid kiita.

Pilt

Kogu tee, kuni Pühajärveni oli meid saatnud Pille. Tema oli õigetel positsioonidel alati enne meid.
Pille Russi fotod sõidust.
Suur tänu talle nähtud vaeva eest! Sellise kvaliteediga pildimaterjali poleks me omade jõududega kuidagi kokku saanud.

Pilt

Järgmine peatus oli plaanitud Hellenurme vesiveski juures.

Pilt

Ilus veskijärv, punasest kivist laotud, juba lagunema kippuv vesiveski... ja ilusad autod muidugi ka!

Pilt

Üle sileda vee on kuskil vana häärber...

Pilt

Aga meie siirdusime vesiveski saladusi tundma õppima.

Pilt

Veskiemand, esiplaanil, rääkis oma pika ja huvitava loo sellest, kuidas tema vanaisa kunagi siin toimetas.
Umbes sarnane võis ta olla?

Pilt

Veskielu oma tehnika ja inimestega oli huvitav kuulata-vaadata, aga kõike seda ringi rääkida ma ilmselt ei oskaks...

Pilt

Pilt

Pilt

Veskiskäik lõppes, nagu peabki, värskest jahust küpsetatud kaku maitsmisega:

Pilt

Minu arvates oli päris huvitav. Siinkohal tänud Aarele, kes meile seda kohta soovitas!
Ei muud, kui jälle autodesse ja Tõnu juhtimisel Pühajärve poole!

Pilt

Otepääl käisime sõiduvahendite „jänu kustutamas“ ja nii me ööbimiskohta ükshaaval saabusime.

Pilt

Nüüd reisikotid tuppa, dushi alla, puhtad riided selga ja õhtusöögile!

.......
Viimati muutis Autorestauraator, 22 August N, 2013 09:57, muudetud 5 korda kokku.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#38 Postitus Postitas kass »

Kena ülevaade, vaatamata sellele, et autod ei ole tegelikutl "õige vanatehnika" ja tegu oli snoobide ettevõtmisega! 8) :P

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#39 Postitus Postitas alopex »

Tea koolisõnastik, võõrsõnad Tallinn 2006

Snoob - moe - ja käitumisnõudeid ületähtsustav inimene, keigar

Hr . Kass-
mulle isiklikult tundub et sa solvad inimesi, kes osalesid KLM sõidul.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

Re: 29.06. - 1.07.2012 Kindral Laidoneri memoriaal 2012

#40 Postitus Postitas kass »

alopex kirjutas:Tea koolisõnastik, võõrsõnad Tallinn 2006

Snoob - moe - ja käitumisnõudeid ületähtsustav inimene, keigar

Hr . Kass-
mulle isiklikult tundub et sa solvad inimesi, kes osalesid KLM sõidul.
Hr. Alopex, Sulle tundub valesti! Aga pole hullu, ma ei solvu! :)
Vb ma ka eksin, võõrsõnu mulle meeldib kasutada, sõnastikke ja raamatuid uurida mitte. Aga võtan nüüd teadmiseks, et "snoob" on hoopis ülimalt tõsimeelne, väga korrektne ja käitumis- ja suhtlemisnõudeid ületähtsustav inimene.

Vasta

Mine “Vanatehnikaüritused”