4. Mootor, käigukast, differ

Vasta
Sõnum
Autor
raivo229
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebruar P, 2009 00:00
Kontakt:

4. Mootor, käigukast, differ

#1 Postitus Postitas raivo229 »

Vahepeal on projekti kajastamine unarusse jäänud, seda eelkõige seetõttu, et olen kaotanud igasuguse usu arvutitesse. Möödunud aasta augustis kadusid kogu aastate jooksul kogutud era- ja tööfailid kõvaketta rikke tõttu. Sealhulgas kõik pildid, mis olid BMW projekti käigus kogutud. Väike osa sellest on õnneks foorumi galeriis, mille põhjal saab projekti edasi kajastada.

Tänaseks päevaks on mootor, käigukast ja differ sisuliselt valmis. Vaja muretseda või teha mõned tihendid, paar keeret üle käia ja lõplikult kokku panna.

Mootori remondi sisukamaks osaks oli uue väntvõlli sobitamine karterisse. R35 väntvõll pöörleb siduri poolsel osal kuullaagril, teisel poolel puksil. Kes varem selle mootori remondiga kokku puutunud, teab millest jutt käib. Olemasoleva puksi ava oli niivõrd kulunud, et sai otsustatud uus teha.

Pilt

Vana puksi väljapressimisel selgus, et puksi pesa on väga kehvas seisus, lisaks oli see ca. 0,15 mm ovaalne. Kuna uus puks võtab ava kuju, otsustasin ava sisetreipingis üle treida. Wohlhaupter sai sellega kenasti hakkama. Pildil on siiski proovikarter, mis kunagi sai Kuusakoskist päästetud, selle peal ei olnud kahju proovida kuidas töö välja tuleb.

Pilt

Puksi ja ava tolerants sai valitud pinguga ja enne puksi paigaldamist karter eelnevalt kuumapuhuriga kuumaks aetud. Vahepeal karterit pingist välja ei võtnud. Pinguga pressimisel ja karteri jahtumisel väheneb puksi ava läbimõõt mõne sajandiku võrra väiksemaks. Kui palju täpselt, ennustama ei hakanud, vaid treisisn pingis juba algselt puksi siseava ca. 0,5 mm väiksema, et peale karterisse pressimist treida ava lõplikult mõõtu, mis garanteeriks 0,05 mm lõtku väntvõlli ja puksi vahele. Asi õnnestus.
Järgnevalt sai ette võetud nukkvõlli pukside vahetus. Vana puksi väljatreimisega sai Wohlhaupter edukalt hakkama. Alumisel pildil on siiski vana puks veel karteris sees.

Pilt

Peale karteri pukside vahetust proovisin väntvõlli mootorisse sisse, ei häbene öelda, et väntvõll natukene poos ja ei pöörelnud vabalt. Tegin paar pööret ja võtsin uuesti lahti. Probleemsel kohal oli värskelt töödeldud puksil kulumisjälg hästi näha. Õgvendasin selle koha saabliga välja ja probleem kadus. Ilmselt oli see tingitud sellest, et karter oli töölaual nurga all. Ühe karteri ava töötlemine võttis koos ülesseadmise ja treimisega terve tööpäeva. Koos proovikarteri treimisega kulus töö tegemiseks sisuliselt terve nädalavahetus.
Viimati muutis raivo229, 03 Aprill T, 2012 22:57, muudetud 2 korda kokku.

raivo229
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebruar P, 2009 00:00
Kontakt:

#2 Postitus Postitas raivo229 »

Hakkasin mootorit vaikselt kokku panema. Silinder tuleb veel liivapritsist läbi lasta ja uuesti kuumakindla värviga üle värvida. Hoonimine ja uus kolb on tehtud juba 2006 aastal.

Pilt

Pilt

Plaan on lasta terve karter veel klaaskuulist läbi enne kui lõplikult kokku panen. Selleks tuleb kõik avad hoolikalt kinni katta. Mootori sisu on puhtaks pestud, seda täiendavalt puhastada pole vaja. Samas ei soovi, et klaasipuru satuks mootori õnarustesse, mis ajapikku õlisse sattudes hakkaks mootorit kulutama.

Pilt

raivo229
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebruar P, 2009 00:00
Kontakt:

Re: 4. Mootor, käigukast, differ

#3 Postitus Postitas raivo229 »

Käigukasti lahti võttes selgus, et kardaanipoolne laager ei istu korralikult laagri avasse. Laager loksus kergelt korpuse avas ja ava pind oli eelmiste remontide käigus kannatada saanud. Hetkel uut käigukasti korpust muretsema ei asunud, otsustasin asja parandada keemilise metalliga, kui selgub, et laager pesas püsima ei jää, siis vahetan terve korpuse välja. Laagri vahetasin välja, kuna olemasoleval oli tuntav lõtk. Lisaks oli vana laagrivõru välispinda üritada keevitusega krobelisemaks muuta, et laager pesas kindlamalt püsiks. See on ka põhjus, miks laagripesa on ära rikutud.
Koht, kuhu kinnitub akukinnitus, tuli alumiiniumkeevitusega parandada, see oli ära rikutud.

Pilt

Käigukasti korpus on puhastatud klaaskuuliga. Erinevus karteriga on silmaga nähtav

Pilt

Käigukasti karteri külge kinnitades ilmnes veel üks probleem. Uus siduriketas, mille ma ostnud olin, oli vanaga võrreldes 1 mm paksem. Kes R 35 siduriga on kokku puutunud, siis teab, et siduri lahutushoob ei ole reguleeritav. Paksem sidurikettaga läheb hoob vastu hooratast ja hooval puudub käik. Mulle on soovitatud panna paksem tihend käigukasti karteri ja mootori vahele, et probleem kõrvaldada. Tegelikukuses seal vahel tihendit vaja ei oleks.

Pilt

raivo229
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Veebruar P, 2009 00:00
Kontakt:

Re: 4. Mootor, käigukast, differ

#4 Postitus Postitas raivo229 »

Differ on õnneks heas korras. On selle remont teatavasti R35-l üks kallimaid töid. Uusi originaal ja replica hammasrattaid liigub, kuid hinnad on kosmilised. Mõned väiksed killud on taldriku servast ära murdunud, kuid üldpilt on siiski hea. Laagritel ei ole suuri lõtke tuvastanud, võimalik, et on eelmise omaniku poolt vahetatud. Välja vahetamist vajavad muidugi tihendid, et õli korralikult sees püsiks.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Vasta

Mine “BMW R35 (1947) [raivo229]”