Tere foorumlased!
Alustasin uue projektiga, Bmw 326, 1938 aasta väljalase. Auto on korduvalt erinevate seppade poolt üle keevitatud, kuid õnneks ei ole midagi küljest ära lõigatud ja originaal "pitskardinad" on raami osas arheoloogilise töö tulemusena väljapuhastatavad. Konsulteerides auto omanikuga otsustasime alustada auto taastamist uue raami tegemisega.
Tehnika poolest on auto suures osas originaalis, aga kereosas on torpeedo täiesti ümberehitatud.
Uue raami ehitamiseks tegime esmalt rakise, mis fikseerib ära strateegilised mõõdud.
"Kultuurikihtide" eemaldamise tulemusena selgus, et originaalraam on nii palju säilinud et mõõdud oli võimalik kätte saada.
Tagumine poolraam
Raami tagaosa hakkab oma õiget kuju saama.
Algus - uue raami tegemine
Algus - uue raami tegemine
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:13, muudetud 2 korda kokku.
Uus kardaanitunnel tagumises põiktalas ja õõtshargi kinnitus. M-6 D-mutrid saavad ka järjest paika. Hiljem neid lisada on peaaegu võimatu."
Käsipiduri trossi läbiviigu serva tegemine.
Serv pressitud. Raami pikitala teenindus või vaatlusava selle kõrval.
Keskmine põiktala valmis, aga paigaldamata.
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:12, muudetud 2 korda kokku.
Põiktalad paigaldatud, aga veel keevitamata.
Valik abirakiseid raami tegemiseks.
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:11, muudetud 1 kord kokku.
Veel üks sisevaade, mida pärast enam ei näe.
Raam on kokkukeevitatud. Paigaldamata on veel välimised plaadid.
Olin üsna kindel, et põhi peab olema samasuguse "päikesemustriga" nagu 340. Aga ei olnud. Käisin nadalavahetusel Riia muuseumis vaatamas 326-te, mis on peaaegu 100% säilinud ja väidetavalt vaid 11tuhat sõitnud. Sellel oli sile põhi, nagu ka koopial nüüd näha võib.
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:11, muudetud 2 korda kokku.