Vanad fotod Eesti autodest- mootorratastest

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
pelle
VVK liige
Postitusi: 167
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#231 Postitus Postitas pelle »

Mõni aeg tagasi sattus minu kätte üks pakk vanu 6x6 formaadis fotosid, mille hulgas mõned huvitavad kaadrid. Pildid tehtud ilmselt aastal 1938. Panen siia kaks esimest välja:

K-346 numbrmärki kandev Buick oli Eesti Vabariigi sõjaministri käsutuses.
Auto kõrval seisab suure tõenäosusega tollane sõjaminister, kindralleitnand Paul Lill.
Pilt

Teisel pildil on ilmselt Eesti Autoklubi väljasõit (kõik autod Autoklubi tunnustega).
A-323 on Evald Puhkile kuulunud Buick, selle taga Tartu ärimehe Karl Lepa Packard (B-330).
Pilt

manic
VVK liige
Postitusi: 185
Liitunud: 05 Aprill L, 2008 00:00

#232 Postitus Postitas manic »

Aasta lõpus tuleb huvitavat materjali kohe erilise hooga juurde!
Täienduseks esimesele fotole. Rein Veldi just hiljuti saadetud Auto-Tanki rügemendi sõidukite tabelitele tuginedes osteti ATR-i 1935. aastal Puhkide firmalt 3 Buicki, mis olid ilmselt identsed: K-333, K-345 ja K-346.
Kahe esimese auto esiosad on näha sellel fotol:
http://eag.vanatehnika.ee/EW/KV/kvsa-d_ ... 6b_rae.jpg
http://eag.vanatehnika.ee/ewarmee.html

Samasuguse Buicki (mudel 61) ostis 1935 ka Riigikantselei ja arvatavasti just selle autoga (A-685) saabus K. Päts sama aasta juulis Pärnusse puhkusele:
http://eag.vanatehnika.ee/EW/sabuick_a- ... -b_psv.jpg
http://eag.vanatehnika.ee/ewriik.html

Ja mis teise fotosse puutub, siis äkki on tegemist EAK väljasõiduga Tartusse ja Tartumaale 28. mail 1938. Sellest ilmus fotodega ülevaade ajakirjas Auto 5/1938 (algus kaadris 6):
http://digi.lib.ttu.ee/search/avsearch. ... blish=1938
Ülevalt teine foto "Saabumine Otepääle" tundub küll olevat samas kohas tehtud, ehk on teiste piltide hulgas veel midagi sarnast?

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#233 Postitus Postitas kass »

manic kirjutas:Aasta lõpus tuleb huvitavat materjali kohe erilise hooga juurde!
Täienduseks esimesele fotole. Rein Veldi just hiljuti saadetud Auto-Tanki rügemendi sõidukite tabelitele tuginedes........

Küsimus - kas Auto-tanki rügemendi sõidukite tabelis 2 - rattalisi ka kirjas on ? :?:

manic
VVK liige
Postitusi: 185
Liitunud: 05 Aprill L, 2008 00:00

#234 Postitus Postitas manic »

kass kirjutas:Küsimus - kas Auto-tanki rügemendi sõidukite tabelis 2 - rattalisi ka kirjas on ? :?:
Neis tabelites oli ainult üks - 1940. aastal K-127 Harley-Davidson.
Aga ma uurin, äkki tal on tsiklite kohta veel andmeid.

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#235 Postitus Postitas kass »

manic kirjutas:
kass kirjutas:Küsimus - kas Auto-tanki rügemendi sõidukite tabelis 2 - rattalisi ka kirjas on ? :?:
Neis tabelites oli ainult üks - 1940. aastal K-127 Harley-Davidson.
Aga ma uurin, äkki tal on tsiklite kohta veel andmeid.
Tänan! Kui on tsiklite kohta andmeid, siis on nende vastu ebaterve huvi küll!
Nagu Wehrmachti foorumi teemas on mainitud, siis 1939 oli EW KV ja KL arvel 39 tsiklit ja 1940-nda keskel 35 , väidetavalt korviga masinat. Küllaltki väikesed arvud ja see soolorataste puudumine tundub imelik, kuna on piltidel näha kroonu nr-ga ja korvita tsikleid ikka mitmeid. Muidugi ei tea, vb toimus mingil hetkel (näit. 1939?) mingi reform ja muudatus militaartsikli poliitikas? Vb korrigeeriti seda kirjut ja süsteemitut seinast - seina tsikliparki, kanti osa kraami maha ?
See sama Auto-tanki rgm tsiklimajandus...Wehrmachti foorumi teemas on kirjas, et 1939 okt. sai Auto-tanki rgm juhtimisrühm 2 BMW R12 tsiklit, üks ilmselt K-159 ( teemas pildil kõrvuti selle Harley-Davidsoniga K-127 mis ainukesena tabelis). Samas teemas 1938 aasta pilt ilmselt väikesest Coventry Eagle `st K-514, mis kuidagi korvi vedada ei jaksaks.
Teemas väidetud, et 1939 Eestis üldse ca 3400 tsiklit, korviga neist ca 200 ja mobilisatsiooni korral armee vajadus 249 korviga- ja 79 soolotsiklit.
http://www.wehrmacht.pri.ee/foorum/phpB ... =34&t=6344

pelle
VVK liige
Postitusi: 167
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#236 Postitus Postitas pelle »

manic kirjutas:Ja mis teise fotosse puutub, siis äkki on tegemist EAK väljasõiduga Tartusse ja Tartumaale 28. mail 1938. Sellest ilmus fotodega ülevaade ajakirjas Auto 5/1938 (algus kaadris 6):
http://digi.lib.ttu.ee/search/avsearch. ... blish=1938
Ülevalt teine foto "Saabumine Otepääle" tundub küll olevat samas kohas tehtud, ehk on teiste piltide hulgas veel midagi sarnast?
Nüüd ma võin küll 100% väita, et see on samal üritusel tehtud foto.
Ka järgnevad on samalt ürituselt. Autod juba tuttavad.
Pilt
Pilt

manic
VVK liige
Postitusi: 185
Liitunud: 05 Aprill L, 2008 00:00

#237 Postitus Postitas manic »

Ilus! Viimasel fotol on Packardist järgmine tõenäoliselt Dodge mod. 1936, omanik eeldatavasti Tartu kohviku- ja kinopidaja Johannes Paabo (A-11), vähemtõenäoliselt Adam Siegel (A-900). Selle taga omakorda kirjastaja (OÜ Loodus) Hans Männiku Pontiac (B-413).

manic
VVK liige
Postitusi: 185
Liitunud: 05 Aprill L, 2008 00:00

#238 Postitus Postitas manic »

K-seeria numbrite kohta lisandus veel selline info, mis oli ka mulle uudiseks (panin galeriis numbrimärkide lehele välja):

Kaitseväe K-seeria numbrimärkide puhul oli aastail 1938-1940 vahemik 1-499 reserveeritud sõjaministeeriumi ja sõjaväe autodele ning numbrid alates 500-st Kaitseliidu ja piirivalve jõuvankritele. 5- ja 6-ga algavaid numbreid anti ka sõjaväelaste isiklikele autodele. Numbrimärkide standardmõõdud olid autodele 140 x 390 mm ja mootorratastele 95 x 280 mm ning need kehtisid ainult koos Varustusvalitsuse Tehnikaosakonna pitseriga (kollase õlivärviga vahekriipsu all).

Küllap võidi 5- ja 6-ga algavaid numbreid anda ka sõjaväelaste isiklikele mootorratastele, mida oli kindlasti rohkem, kui autosid.

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#239 Postitus Postitas kass »

Tänan! See ootamatu info selgitab K-seeria numbrite kohta niimõndagi. Lisan selle info kohe ka WH foorumisse, kuigi lgp. ksf! Manic võiks ka seda ise teha, aga ilmselt on minu "motoorne rahutus" suurem! :wink:

pelle
VVK liige
Postitusi: 167
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#240 Postitus Postitas pelle »

Lõpetaks selle seeria ära. Viimased kolm pilti EAK väljasõidust 28. mail 1938.

Seltskond Tartus.
Pilt

Seltskond ilmselt Elva järve ääres.
Pilt
Pilt

Vasta

Mine “Vaba teema”