Autor |
Sõnum |
Mattu
Uus kasutaja
Liitunud: 25 Veebruar Kolmapäev, 2009 00:00 Postitusi: 69 Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
|
Tere!
Sooviks on lähemas või siis pikemas perspektiivis valada uuesti üks või mitu kepsulaagrit ühel Fordi mootoril.
Babiiti peaks olema vähemalt kahte sorti - kõvemat ja pehmemat. Mõlemat sorti on mul kangidena olemas. Kumb aga parem kasutada oleks kepsulaagrites? Mootor üle 1100 pöörde minutis arendama ei hakka.
Valamisprotsessi usun end selgeks saavat erinevate 1950ndate (ja ka varasemate) käsiraamatute abil aga probleeme tekib ilmselt mõõtu töötlemisega. Hõõritsaga kraapimine ei ole ilmselt kõige parem lahendus. Silma ja kõrva on jäänud, et üldiselt tehti seda tööd treipingis vastava rakise abil - on kellegil seda rakist laenata või juhatada kätte inimene, kellel võiks olla?
Üks võimalus oleks ilmselt ka üritada kepsud saalede peale ehitada aga... ei tahaks kohe mitte, liiatigi võib tugevusvaru ka selle käigus kahaneda. Läbi blokiseina "tere" ütlevat kepsu aga kindlasti näha ei tahaks! Eriti peale senitehtud tööd selle kallal.
Martin
_________________ Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.
|
06 Aprill Teisipäev, 2010 16:51 |
|
 |
Aspelund
VVK liige
Liitunud: 31 Juuli Neljapäev, 2008 23:00 Postitusi: 284
|
Kui ma ei eksi, olid olemas isegi vastavad masinad...ühte nägin Maanteemuuseumi angaaris (sees) seina ääres.
A.
|
06 Aprill Teisipäev, 2010 18:20 |
|
 |
sugraM
Uus kasutaja
Liitunud: 28 September Pühapäev, 2008 23:00 Postitusi: 17
|
Loodan et teema algataja ei pahanda, et teemat risustan. Endal ootab kaugemas tulevikus ees sarnane probbleem 6 silindrilise opeli mootoriga. Ise olen mõelnud, kas oleks võimalik valatud saalede asemele istutada vahetatavad saaled. St otsida sarnase läbimõõduga tänapäevased saaled ning vastavalt sellele töödelda väntvõll ja kepsu avad (vabandan, ei ole terminoloogias kõige tugevam) õigesse mõõtu? Oleks see teostatav ja mõttekas?
|
07 Aprill Kolmapäev, 2010 07:15 |
|
 |
Mattu
Uus kasutaja
Liitunud: 25 Veebruar Kolmapäev, 2009 00:00 Postitusi: 69 Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
|
Jah on, õigemini küll olid olemas ka spetsiaalpingid selle töö jaoks. Bloki raamlaagreid ju ilma spetspingita ei töötle. Kepsude jaoks aga oleva olnud ka rakis mis käis treipinki kinni ja mille külge kinnitati problemaatiline keps. Maanteemuuseumist saab sellisel juhul küll ¨nitti võtta aga väheusutav, et museaaliga keegi lubab tööd teha.
sugraM-ile vastuseks, et usutavasti õnnestub küll aga mina ise konkreetselt ei taha nii teha.
Tegelikult ehk on ka siin foorumiliikmete seas isikuid kellede mootoreid on vahetatavate saalede peale tehtud Pärnumaal (aeg jääb vist küll rohkem ENSV-sse)?
_________________ Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.
|
07 Aprill Kolmapäev, 2010 09:15 |
|
 |
Veteran
VVK liige
Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00 Postitusi: 258 Asukoht: Viljandimaa
|
Tervitus! Ford TT omanik T. Pärtma on ehitanud rakiseid Fordi raamlaagrite ja kepsulaagrite valamiseks. Kindlasti on tal ka midagi tarka öelda.
Kõnetraat 56 956013 Toomas.
_________________ Tervitab Enno Öövel.
|
07 Aprill Kolmapäev, 2010 13:25 |
|
 |
Autorestauraator
VVK liige
Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00 Postitusi: 2949 Asukoht: Tallinn, Merivälja
|
Neid mehi, kes babiitlaagrite tegemisega hakkama saaks, on vist väheks jäänud jah.
Vändras on legendaarne Ford T mees, Jakob Sits. Tema on seda tööd vist teinud. Aastaid on mehel juba palju, aga juttu räägib hea meelega, kui oskad õigesti talle probleemi ära seletada.
Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad. Jakobi kodunumbri võin privaatselt anda.

_________________Terv. Märt Aarne autorestauraator@gmail.comHomepage: Autorestauraator
|
07 Aprill Kolmapäev, 2010 18:52 |
|
 |
Valts
VVK liige
Liitunud: 05 Aprill Laupäev, 2008 23:00 Postitusi: 230 Asukoht: Vändra
|
Oo-jaa.....neid Jakob Sitsi jutte igasugu laagrite ja kolbide valamisest ja klappide treimisest olen isegi tundide viisi kuulanud.....
...juttu jätkub kauemaks.
Toomas Pärtmad julgeks ka samuti soovitada.
|
07 Aprill Kolmapäev, 2010 20:35 |
|
 |
Mattu
Uus kasutaja
Liitunud: 25 Veebruar Kolmapäev, 2009 00:00 Postitusi: 69 Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
|
Aitäh!
Üritan tulevikus siia siis vastavat teooriat ka kirja panna!
_________________ Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.
|
08 Aprill Neljapäev, 2010 09:27 |
|
 |
Autorestauraator
VVK liige
Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00 Postitusi: 2949 Asukoht: Tallinn, Merivälja
|
Autorestauraator kirjutas: Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad.
Olukord on nüüd muutunud. Üks meestest on tänasest selle foorumi kasutaja.
Tere tulemast, TALUPOEG, ka meie seltskonda!
AMF-is õnnestus sul juba esimesel katsel päris korralik "torm" tekitada. Anna siin ka elevust juurde!
Ma olen kindel, et laagrite valamise teemasse oskad sa mõndagi õpetlikku kirjutada, "anna tuld!"
_________________Terv. Märt Aarne autorestauraator@gmail.comHomepage: Autorestauraator
|
24 Aprill Laupäev, 2010 22:12 |
|
 |
alopex
VVK liige
Liitunud: 11 Märts Teisipäev, 2008 00:00 Postitusi: 436 Asukoht: Viljandi
|
Autorestauraator kirjutas: Autorestauraator kirjutas: Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad.
Olukord on nüüd muutunud. Üks meestest on tänasest selle foorumi kasutaja. Tere tulemast, TALUPOEG, ka meie seltskonda! AMF-is õnnestus sul juba esimesel katsel päris korralik "torm" tekitada. Anna siin ka elevust juurde! Ma olen kindel, et laagrite valamise teemasse oskad sa mõndagi õpetlikku kirjutada, "anna tuld!"
Talupojal nüüd ligipääs internetivärki ja muidugi esimesed "triibulised" ka kätte saanud
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32912
_________________ Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
|
25 Aprill Pühapäev, 2010 10:00 |
|
|