Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 20 September Reede, 2019 03:56



Vasta teemale  [ 41 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
 BMW-340 (alopex) 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 11 Märts Teisipäev, 2008 00:00
Postitusi: 430
Asukoht: Viljandi
Postitus 
Hea mõte "Veteran" , katsun sedasi toimida!!


24 Oktoober Laupäev, 2009 20:22
Profiil
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Selle koha välapoole painutamine ei ole nii lihtne. Kui sa ukse raamil selle koha pealt pleki väljapoole painutad, nihkub kuskilt mujalt pleki serv jälle sissepoole. See pleki serv nii lihtsalt välja ei veni, et perimeeter suuremaks läheks. Antud juhul saaks seda parandada ilmselt nii, et teha ukse raamile /sisemisele poolele) sisselõiked, kust plekk saaks järgi anda. Ja ega see kattepleki peale-mahavõtmine ka nii lihtsalt ei käi.

Oleks pidanud alustama natuke teistmoodi. Mina teen nii, et passitan kogu ukseraami, ilma katteplekita ette:

Pilt

Teen kere ja ukse vahe parajaks. Kui kuskil on vahe liiga suur, siis saab seda palju lihtsamalt parandada, kui koos katteplekiga.
Kui vahed sobivad, siis passitad kattepleki peale. Seda ka nii, et keerad valtsid 90 kraadi alla. Siis saad katteplekki ka ära võtta ja vahed kerega näed ka ära. Kui vaja parandada, teed parandused enne kinnivaltsimist ära.
Ja veel üks asi. Ukse kiivsus. Kui maas kattepleki kinni valtsid, võib uks väga kergelt kiiva jääda. Mina teen nii, et panen kattepleki väikeste poltidega (tavaliselt 4mm) paika. Kõigepealt kaks polti ülevalt, sätid õige koha peale küljetriibud. Nüüd, kui on kinni ainult kaks polti, saab ukse kiivsust veel lihtsalt sättida. Vaatad, et kereplekk ja ukse katteplekk oleksid ühes tasapinnas. siis paned kaks polti ka alla serva. Need teevad ukse jäigaks, kiivsust enam muuta ei saa. Kui kõik klapib, võtad ukse eest ja valtsid servad kinni.

Kuidas sinul antud juhul õigem talitada oleks? Raske öelda, aga kui uksevahed ja kiivsus on paigas, siis mina vist katteplekki enam maha ei võtaks. Ma teeks tikksaega paar lõhikut sisse ja venitaks raami pleki väljapoole, valtsi vahele, siis keevitaks lõhed kinni.
Aga pildi järgi on muidugi raske otsustada.

Üks asi jäi veel silma: kirjutasid, et krundid sisemise poole enne ukse kokkupanekut ära. Värvi ikka ka! Kruntvärv ei ole piisav pleki kaitsmiseks, kattevärv teeb pinna niiskusele kindlaks. Aga värvida on peale ukse kokkupanemist pea võimatu! Isegi pintsliga ei pääse kõikidele kohtadele ligi, püstol ei mahu ukse sisse ka.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


25 Oktoober Pühapäev, 2009 09:00
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 05 Aprill Laupäev, 2008 23:00
Postitusi: 230
Asukoht: Vändra
Postitus 
Projektilehelt jäi silma Jaagu viimane postitus, kus ta oli puhastatud esiukse laiali lammutanud ja leidis sealt roostet ja muud soga. Ütlus et "kui pea ei jaga, siis jagab rahakott" ei pea siin vist küll päris paika.

Arvan et selline ukse kahekordne puhastamine on peaaegu möödapääsmatu. Kui uks on alguses vana värvi, rooste ja muu sodiga koos, on seda ju päris keeruline lahti võtta. Ei saa aru mis seal tehtud on, kust kinni valtsitud ja kuskohas on keevituspunktid.

Ise olengi alguses pritside viinud terve ukse, siis selle laiali lammutanud ja sisemiste pooltega uuesti pritsi alla läinud.
Männikul mehed küll vaatavad alguses veidi imelikult kui sinna lähen ja autost kord juba puhastatud jupid välja võtan, aga kohe kui teine külg saab pööratud on meestel selge mis teha tuleb. Siis reegline töömaht juba väiksem ja Männiku spetsialistid on tavaliselt kohe ootetööna ära teinud.

Igal juhul saab tulemus niiviisi päris hea.

Edu projektiga!


24 Jaanuar Pühapäev, 2010 22:23
Profiil
VVK liige

Liitunud: 11 Märts Teisipäev, 2008 00:00
Postitusi: 430
Asukoht: Viljandi
Postitus 
Nüüd siis vajaks natuke abi. Ukseplekk koosneb kahest osast. Alumine pool on siis sellise paunaga ja nad on omavahel ühendatud siis punktkeevitusega.

Pilt

Roosteuss on aga kenasti oma tööd teinud just kahe pleki jätkukohalt. Kas on õigem siis need osad teineteisest lahutada, siis remontida ja taas kokku panna?

Pilt

_________________
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340


30 Jaanuar Laupäev, 2010 19:14
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Oktoober Reede, 2008 23:00
Postitusi: 258
Asukoht: Viljandimaa
Kuna lp. Märt ei ole veel sõna võtnud, siis ütlen sõna sekka. Ja nimelt ikka tuleb ukseplekk lahti puurida ja mõlemad plekid eraldi korda teha, et siis kokku keevitada. Kus punktkeevitusele ligi pääsed, on vaja välja uurida, arvatavasti Vilj. Metallis saad teha. ( Loe Märdi Zis- 110 ukseplekkide lugu)

_________________
Tervitab Enno Öövel.


31 Jaanuar Pühapäev, 2010 10:39
Profiil
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Tere.
Mina soovitan sinul küll need kaks plekki ära lahutada, siis servad ära remontida (loe: uued servad teha) ja siis jälle kokku keevitada.

Mõned nõuanded minu poolt:

1. Ei tasu vaeva näha sellise punktkeevituse lahtivõtmisega. Lõika katkised servad lihtsalt maha. Ja mõlemal plekil, sest isegi siis, kui üks pooltest olekski kasutatav, on rooste seal vahel kindlasti. Ja selle rooste puhastamine on ka suur töö.

2. Enne kui pleki katki lõikad, tee kummagi pleki peale jooned. Soovitavalt liitekohast umbes 60 ... 70 mm, et joon jääks alles ka peale serva keevitamist! Selle joone järgi saad peale uue serva keevitamist pleki õigesse mõõtu lõigata. Kust sa muidu pärast tead, kui lai see plekk peab olema.
Nagu sellel pildil:

Pilt

Siin pildil on plekk veel õigesse mõõtu lõikamata. Mina teen uue serva alati umbes 5 ... 6mm laiema. Keevituse ja pinnimise käigus pleki mõõt muutub ja kui oled asendusriba teinud täpselt õige mõõduga, võib osutuda, et serv ei olegi enam sirge!
Selle joone järgi märgid õige laiuse peale ja lõikad välja. Lõikamiseks soovitan kasutada mitte kääre, vaid lõikeketast (1mm paksusega) ja tasandamiseks lamellketast.

3. Sinu pildilt on raske näha, aga võib olla, et ühel plekil on "S" serv. See on selleks, et peale plekkide kokkuliitmist välispind jääks ühetasane.
Üks selline serv on siin:

Pilt

Sellisel juhul märgi enne plekkide lahtilõikamist laiusejoon mitte pleki servast, mis pole väga oluline, vaid "S"-i mingist servast. Jäta need kohad ainult meelde. Muidu võib hiljem juhtuda, et unustasid ära, millisest punktist just mõõtsid. Soovitan sellised märkused kirjutada markeriga kohe pleki peale. Nagu siin:

Pilt

4. Ära karda kogu serva uuendamist! Mina teen tavaliselt sellistes kohtades umbes 30mm laiuse uue serva ja sellega on tunduvalt vähem tööd, kui oleks üksikute kohtade lappimisega. Tuleta meelde, mida rääkisime, kui raami lappisid. Tegid tohutu palju keevitustööd ja tulemus ei ole just kõige kaunim. Oleksid teinud kohe raamitala uue, kogu pikkuses, oleks tööd vähem ja tulemus ilusam ja uste avad oleksid ka õigesse mõõtu jäänud. Nii ka siin.
Keevitamise tehnikast juba rääkisime ühes teises teemas.

Jõudu!

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


31 Jaanuar Pühapäev, 2010 11:14
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 11 Märts Teisipäev, 2008 00:00
Postitusi: 430
Asukoht: Viljandi
Postitus 
Olin ka ise arvamisel, et tuleb lahti võtta. Nüüd lihtsalt sain sellele kinnitust ja lisaks veel kuhjaga häid nõuandeid. Liitekoht on jah sellise S kujuga ja seal saab kasutada sellist tööriista.

Pilt

_________________
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340


31 Jaanuar Pühapäev, 2010 19:07
Profiil
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Seoses tagasilla remondiga....

Kui ma ehitasin 321-e, siis lasime tagasilla ühes Tartu töökojas remontida. Töö oli väljanägemiselt ilus, aga kui rattad alla panin, olid rattad silmaga näha, viltu all.

340 tagasild on vist küll pisut muudetud konstruktsiooniga, aga "sukad" siiski üsna peenikesed. Kontrolli üle, kas pooltelje äärikud on paralleelsed. Tala võib olla läbi paindunud, või takistustele otsasõiduga kõveraks läinud.
Remondi juures seda ei märka, aga pärast on jälle kole tüütu, kui pead uuesti silla koost lahti võtma, et tala õiguda.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


15 Aprill Reede, 2011 19:51
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
alopex kirjutas:
Pika pusimise ja kannatliku tööga õnnestus tagasilla õlileke kõrvaldada.


Räägi lähemalt, mida ette võtsid?

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


03 Detsember Laupäev, 2011 19:41
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 11 Märts Teisipäev, 2008 00:00
Postitusi: 430
Asukoht: Viljandi
Postitus 
Kannatlikust nõudis tagasilla ja difri tihendi tegemine. Esimene sai tehtud selliset heast materjalist nagu paraniit (punast värvi) aga see sai otsa ja Viljandist samasugust enam leida polnud :( ja ostsin siis analoogi (roheline).
Viimasest tihendi tegemine nõuab kannatlikust ja on suht rabe. Iga kord kui difri maha võtsin, läks tihend katki ja pidin uue tegema. Tegin seda tihendit KOLM korda. Õli aga natuke ikka tilkus ja õli tuli tikkpoldi vahelt. Selle sain pidama vaskseibiga. Seda tagasilla korpust oli ka varem keevitamisega parandatud.

_________________
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340


03 Detsember Laupäev, 2011 21:59
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 41 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9