7. Parempoolne salongi põhja tagaosa.

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

7. Parempoolne salongi põhja tagaosa.

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Põhjaplekkide remontimisel on nüüd järg parempoolse tagaistuja jalgealuse ja istmealuse käes. Lõikasin jalgealuse pleki välja.
Pilt

Puhastasin pleki terasharjaga ära:

Pilt

Esimese hooga vaadates pole ju väga viga. Pisut kõver see plekk ju on, seda küll, aga tegelikult on plekk kohati päris läbi! Vastu valgust vaadates paistab valgus mitmelt poolt läbi. Pleki pind on ebaühtlase sügavusega roosteaukusid täis:

Pilt

Siin on juba augud sees:

Pilt

Otsustasin istmealuse pleki ka ära võtta. Istme esimese serva alla moodustub midagi tala taolist. Kuna ka selle otsad on katki, võtsin selle koha ka välja:

Pilt

Puurisin plekid lahti. Seest vaatas vastu selline pilt:

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Olin mõelnud, et tagumised rattakoopad on üsna läbi, võtan need remondiks küljest ära. Nüüd selgus, et tuleb seda plaani muuta. Nimelt viimasel pildil kujutatud risttala ots kinnitub rattakoopa esimese nurga külge. See risttala oleks nüüd vaja kuskile kinnitada, järelikult tuleb rattakoobas kohe "ette võtta".
Samasse kohta tuleb kinnitada ka külje vertikaalne serv. Praegu paistab see koht selline:

Pilt

Lõikasin kõik üleliigse maha ja hakkasin rattakoobast tegema:

Pilt

Pilt

Nüüd risttala ise, see koosneb kahest plekist. Pealmine plekk:

Pilt

Ja alumine:

Pilt

Ülemise pleki võib nüüd paika sättida:

Pilt

Alumist ma esialgu kinni ei keevita. Sätin ta küll paika, aga kinnitan väikeste poltidega. Seda selleks, et saaksin jalgealuse pleki, mida veel ei ole, selle alumise plekiga kokku panna.

Pilt

Külgmise püstpleki teen ka valmis, siis saan rattakoopa juures nurga kokku keevitada.

Pilt

Siia nurka käib veel tugevdus, mille külge kinnitatakse tagumine uksepost. Sellest vanast tugevdusest jäi küll alles ainult see lohuga koht, ülejäänu tuli asendada:

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#3 Postitus Postitas Autorestauraator »

Tugevduse keevitan püstpleki külge läbi püstplekis olevate aukude, juskui punktkeevitust imiteerides

Pilt

Seestpoolt:

Pilt

See tugevdus on tegelikult mõeldud selleks, et tagumine uksepost põhjaga tugevamini siduda. Praegu on see sidumine veel tegemata. Ukseposti alumise osa remontisin küll ära. Seda oli hea teha, kui põhjaplekid olid eemaldatud:

Pilt

Pilt

Nüüd edasi põhjaplekk, mis sellega peale hakata?

Pilt

No on see plekk ikka paras „kapsas“! Püüdsin seda veidi õgvendada ja puhastada. Ühest küljest on uue pleki tegemine päris suur töö: mitmesuguseid väljapressitud tugevdusi on palju. Teisest küljest: kuidas seda plekki remontida? Väljapressitud kohad on üsna koledad, ebatäpsed, plekil on tugevaid roostekahjustusi mõnes kohas paistab juba valgus läbi.... milline koht siin alles jätta?
Otsustasin, et teen uue.

Pilt

Pilt

Sama plekk altpoolt:

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#4 Postitus Postitas Autorestauraator »

Sellele plekile tuleb nüüd üks pisut suurem, nö. „väljapressitud koht“ teha. Mina seda muidugi pressima ei hakka. Pressi abinõude tegemine oleks liiga suur töö. Ja kui seda abinõud ainult korra või kaks vaja läheb, on mõtet mõelda alternatiivide peale, kuidas lihtsamini sama tulemus saada.
Tegin kõigepealt sellise tüki:

Pilt

Ja siis „istutasin“ selle oma kohale:

Pilt

Tulemuseks oli selline põhjaplekk:

Pilt

Veel üks detail on sellel plekil puudu. Nimelt põhja keskosas on väike kõrgendus. Umbes midagi kardaanitunneli taolist, aga tegelikult on selle kõrgenduse mõte vist küll plekile jäikuse andmine:

Pilt

Nüüd tuleb see valmis detail auto külge saada. Originaalis on kasutatud „segu“ punktkeevitusest ja käsitsi kaarleek-keevitusest. Mina kasutan keevitamist läbi selleks eelnevalt puuritud aukude, jääb ilusam:

Pilt

Salongi põhja parem pool on sellega valmis. Nüüd tuleb sama töö vasakul poolel ette võtta.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]”