Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.
Mootoriruumis sai esimese asjana hakatud tegelema radiaatoriga. Originaalis on autol kärgradiaator.
Sellel autol oli ka kunagi selline radiaator, aga paraku vesi ja kuumus tekitab katlakivi ja kui see
eemaldati, jooksis radikas nagu sõel. Seejärel pandi autole lõigatud GAZ-i radikas.
Originaalradiaator sai ostetud Pärnu Jaagupist. Radiaatori puhastamiseks otsustasin kasutada Viljandimaa
firmat https://ralest.ee/. Seal pakuti radiaatori puhastamiseks bio-keemilist värvieemaldamist.
Paraku juhtus neil tööõnnetus. Radiaatori värvimisel kambris andis üks kinnituskõrv järele ja raadiaator
kukkus maha nii õnnetult, et selle taastamine polnud enam mõistlik. Sama firma ajas seejärel saksast
välja samasuguse radiaatori, lasi selle veepidavuse kontrollida ja parandada ning värvis ka ära.
Radiaatori kinnitused on samuti väsinud, pragudega ja lõigatud siit ja sealt.
Kataloogist saab päris hea ülevaate, milline see õige plekk peab olema.
Sellel autol oli ka kunagi selline radiaator, aga paraku vesi ja kuumus tekitab katlakivi ja kui see
eemaldati, jooksis radikas nagu sõel. Seejärel pandi autole lõigatud GAZ-i radikas.
Originaalradiaator sai ostetud Pärnu Jaagupist. Radiaatori puhastamiseks otsustasin kasutada Viljandimaa
firmat https://ralest.ee/. Seal pakuti radiaatori puhastamiseks bio-keemilist värvieemaldamist.
Paraku juhtus neil tööõnnetus. Radiaatori värvimisel kambris andis üks kinnituskõrv järele ja raadiaator
kukkus maha nii õnnetult, et selle taastamine polnud enam mõistlik. Sama firma ajas seejärel saksast
välja samasuguse radiaatori, lasi selle veepidavuse kontrollida ja parandada ning värvis ka ära.
Radiaatori kinnitused on samuti väsinud, pragudega ja lõigatud siit ja sealt.
Kataloogist saab päris hea ülevaate, milline see õige plekk peab olema.
Viimati muutis alopex, 08 November K, 2023 20:38, muudetud 10 korda kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Radiaatori kinnitusplekid said valmis ja radiaator oma kohale sobitatud.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 12:42, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Mõni aeg tagasi sai roolilatt puhastatud ja siis meenus, et pööningul vedeleb veel üks "tagavara". Siin pildil
siis ülemine on nn.tagavaraks. See tagavara oli täiesti kinni roostetanud. Leotus, tuli ja press olid need,
mis aitasid ka selle sammaldunud roolilati liikuma saada.
Siin see esimesed numbrid 321 peaksid viitama auto mudelile.
Tagavara roolilatil on need numbrid 326.
Siin siis puks rauast ja roolilati 321 seest, parempoolne aga pronksist ja 326 roolilati seest.
Roolilatt sai puhastatud ja määritud. Rooilati määrimiseks on tehas ette näinud tsentraalse määrimise salongist.
Laseriga lõikasin välja uued tihendid.
Täna jõudsid Saksamaalt kohale ka roolilati kaitsekummid. Üritasin selliseid leida kohapealt, aga võimatu missioon.
Pole sellise pikkusega või on otstes läbimõõdud väga mööda.
siis ülemine on nn.tagavaraks. See tagavara oli täiesti kinni roostetanud. Leotus, tuli ja press olid need,
mis aitasid ka selle sammaldunud roolilati liikuma saada.
Siin see esimesed numbrid 321 peaksid viitama auto mudelile.
Tagavara roolilatil on need numbrid 326.
Siin siis puks rauast ja roolilati 321 seest, parempoolne aga pronksist ja 326 roolilati seest.
Roolilatt sai puhastatud ja määritud. Rooilati määrimiseks on tehas ette näinud tsentraalse määrimise salongist.
Laseriga lõikasin välja uued tihendid.
Täna jõudsid Saksamaalt kohale ka roolilati kaitsekummid. Üritasin selliseid leida kohapealt, aga võimatu missioon.
Pole sellise pikkusega või on otstes läbimõõdud väga mööda.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 14:56, muudetud 4 korda kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Kaitsekummid sobisid ideaalselt. Roolilati võib nüüd taas riiulisse panna ja vaja läheb seda alles auto komplekteerimisel.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 15:14, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Sai siis käigukast välja otsitud. Õli välja ja suurem mustus siis maha pesta.
Käigukast võtsin ise lahti. Vahetada vaja mõned tihendid ja ka laagrid.
Siin siis laager sees ilma separaatoriteta. Huvitav miks ? Mina panin asemele separaatoritega laagri.
Kunagi tehtud tihend joonistusvihiku pappkaanest
Uued tihendid joonistasin ise ja siis laseriga väljalõikamine.
Käigukast koos.
Käigukast võtsin ise lahti. Vahetada vaja mõned tihendid ja ka laagrid.
Siin siis laager sees ilma separaatoriteta. Huvitav miks ? Mina panin asemele separaatoritega laagri.
Kunagi tehtud tihend joonistusvihiku pappkaanest
Uued tihendid joonistasin ise ja siis laseriga väljalõikamine.
Käigukast koos.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 16:44, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Mootorile sai euroalusest tehtud ratastel liikuv platvorm.
Käigukast külge ja kraanaga siis plaan teha proov, et kas mootor ja käigukast mahuvad koos ilusti eest paika.
Käigukast külge ja kraanaga siis plaan teha proov, et kas mootor ja käigukast mahuvad koos ilusti eest paika.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 16:48, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Sai siis hakatud mootorit ja käigukasti koos peale panema. Mootor ja käigukast kuskil 1,5 meetrit kokku.
Punnitasin mis ma punnitasin, aga ei mahtunud. Võtsin käigukasti maha ja proovisin ainult mootorit kohale
panna. No ei õnnestu Proovisin erineva nurga alt, aga küll jääb ette tulemüür plokikaanele või karteri põhi
esisillale.
Käigukasti saba peab ulatuma esimese risttala peale. No ei tule ....
Sai siis esisild maha võetud ja proovisin uuesti. Hetkel ilma käigukastita. Mahub, aga mootori ja tulemüüri
vahele jääb 1-2 cm. Tõenäoliselt tuleb värvimise ajaks mootor ja käigukast peale panna.
Punnitasin mis ma punnitasin, aga ei mahtunud. Võtsin käigukasti maha ja proovisin ainult mootorit kohale
panna. No ei õnnestu Proovisin erineva nurga alt, aga küll jääb ette tulemüür plokikaanele või karteri põhi
esisillale.
Käigukasti saba peab ulatuma esimese risttala peale. No ei tule ....
Sai siis esisild maha võetud ja proovisin uuesti. Hetkel ilma käigukastita. Mahub, aga mootori ja tulemüüri
vahele jääb 1-2 cm. Tõenäoliselt tuleb värvimise ajaks mootor ja käigukast peale panna.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 16:53, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Mootoriruumi tulemüür on ikkagi vastu mootoriblokki. Ometi pole muudetud mootori kinnituskohti ega ka tulemüüri asukohta.
Tulemüüri sai siis tehtud õnarus, et mootoriblokk ikkagi ära mahuks.
Värvitud sai auto raami mootoripoolne osa.
Peale väikest pingutust tõstsime mootori peale ja ka esisild sai paika pandud. Hetke plaan mootori käima saada.
Selleks vaja mootor komplekteerida. Peab uurima, mis seisus on veepump, starter, karburaator.
Tulemüüri sai siis tehtud õnarus, et mootoriblokk ikkagi ära mahuks.
Värvitud sai auto raami mootoripoolne osa.
Peale väikest pingutust tõstsime mootori peale ja ka esisild sai paika pandud. Hetke plaan mootori käima saada.
Selleks vaja mootor komplekteerida. Peab uurima, mis seisus on veepump, starter, karburaator.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:02, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Veepumpasid oli mul kolm tükki. Kõiki neid oli kasutatud ja seega vaja kontrollida, kuidas nende sisemuse tervis on.
Midagi head siit ei paista. Vesi on teinud oma töö ja korpused üsna kulunud.
See pump on üks vanemaid ja pole laagrite peal. Siin on kasutatud grafiitpronksi ja et vesi plehku ei paneks,
siis tihendamiseks rasvanööri. Selle pumba korpus oli üks paremaid.
Kaks pumpa olid juba laagrite peal. Hetkel seal olid vene laagrid, seega pumpasid on juba enne mind ka remonditud.
Kõigi kolme pumba ühine viga on kulunud võll. Ilmselgelt sellise võlliga ei jää vesi pidama.
Midagi head siit ei paista. Vesi on teinud oma töö ja korpused üsna kulunud.
See pump on üks vanemaid ja pole laagrite peal. Siin on kasutatud grafiitpronksi ja et vesi plehku ei paneks,
siis tihendamiseks rasvanööri. Selle pumba korpus oli üks paremaid.
Kaks pumpa olid juba laagrite peal. Hetkel seal olid vene laagrid, seega pumpasid on juba enne mind ka remonditud.
Kõigi kolme pumba ühine viga on kulunud võll. Ilmselgelt sellise võlliga ei jää vesi pidama.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:22, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
Re: Mootoriruum
Siin siis joonis aastast 1950 ... Selle autol kasutati mootoreid, mida toodeti juba enne sõda. Seega
mingil ajahetkel hakati ka tehases veepumpasid laagrite peale tegema. Samas korpus jäi samaks.
Sai otsustatud, et mõistlik on osta saksast uus veepump. Tegemist on replikaga. Pump on laagrite peal, aga
puuduvad laagrite määrimise ava ja vee väljavoolu ava, kui sisemine simmerling järele annab.
Juurde sai ostetud temperatuuri mõõtmiseks vidin ja kaasa anti ka veepumba tihend.
mingil ajahetkel hakati ka tehases veepumpasid laagrite peale tegema. Samas korpus jäi samaks.
Sai otsustatud, et mõistlik on osta saksast uus veepump. Tegemist on replikaga. Pump on laagrite peal, aga
puuduvad laagrite määrimise ava ja vee väljavoolu ava, kui sisemine simmerling järele annab.
Juurde sai ostetud temperatuuri mõõtmiseks vidin ja kaasa anti ka veepumba tihend.
Viimati muutis alopex, 20 November P, 2022 17:29, muudetud 1 kord kokku.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340