1. leht 1-st

6. MOOTORI REMONT:

Postitatud: 25 Veebruar P, 2018 16:33
Postitas raivo
1927 a.paigaldas Chevrolet Motor Company oma autodele veel 4 silindrilisi 2800 cm3
mootoreid. Aasta lõpus mindi üle 6 silindrilistele mootoritele.Taastamisele läheb mootor millel rihmad küljes.
Pilt

Kõigepealt osandamine,liivapritsust läbi ja mootoriplokile happekrunt peale.
Ploki puurimine-hoonimine tehti Karksi-Nuias Martini töökojas.
Mõõtsin silindrid üle, kolmas oli -0,05.Jääb lubatud piiridesse. Kolbidega kaasasolnud paigaldamisjuhendi järgi silindri ja kolvi vaheline lõtk 0,06-0,08 mm.

Pilt

Standartmõõdus väntvõlli võtsin ühe teise mootori seest, millel plokk lõhki. Mõõtmistulemustel pole viga, sajandik siia-sinna kõikumist, nii et polegi vaja lihvida.
Pilt

Edasi sobitan kepsusaaled. Kasutan selleks passimisvärvi (berliini lasuur) ja saaberdamist. See on selline väga aega- ja kannatust nõudev töö. Mul kulus nelja kepsu sobitamisele üle kahe tööpäeva.
Pilt

Järgmisena sobitan raamsaaled. Sama töö mis kepsudega.
Pilt

Pilt
Pilt

Pilt

Kepsu-kolvigrupi komplekteerimine. Kaalusin kepsud ja kolvid koos sõrmedega algul eraldi.
Erinevused küllaltki suured.
Pilt

Edasi komplekteerin kolvid kepsudega nii, et kaalu erinevused tuleks võimalikult väiksed ja siis
tuleb kolm raskemat kpl. kõige kergemaga samasse kaalu ajada. Kaalu vähendan alumist kepsupead
maha käiates.
Pilt

Edasi läheb iga kolb-keps oma kohale ja ikka hästi õlitatult.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: 6. AUTOKAUBAD REMONT.

Postitatud: 08 Märts N, 2018 11:41
Postitas raivo
Õlitussüsteem.

Nagu enamusel tolleaja mootoritel on ka Chevroletil ühendatud nõrgumise ja laialipritsimisega õlitamine
(barbotaazõlitus).
Chevrolet õlitisseadis (selline oli tolleaja nimetus) koosneb rootorpumbast,õlijagajast ja torustikust.

Pilt
Pilt

Edasi kirjutan nii nagu Chevroleti raamatus asja selgitatakse.
Pilt

Pump imeb läbi sõela õlianumast õli ja surub selle edasi õlijagajasse. Õlijagajast voolab õli torustiku
kaudu õlikünadesse mis asuvad kepsulaagrite all.
Pilt

Mootori töötamisel tungivad kepsulaagri õlipaiskajad õlisse ja üks osa õlist surutakse kepsulaagritesse
ning ülejäänud paistakse ülesse kus see laguneb uduks, tungides kõikidele mootori liikuvatele osadele.
Kolvid, kolvide tapid ja silindrite seinad on alalises õliudustuses ja õlituvad alati kui mootor töötab.
Raamlaagrid määritakse nõrgumise põhimõttel. Osa ülespaisatud õlist satub laagripuka peal olevatesse
õliõõnsustesse ja voolab läbi õliõõnsuste puuritud aukude laagritesse.
Osa õli liigub õlijagajast läbi ventiili istuki aukude, surub lahti ventiili, kust edasi surutakse õli läbi
õlifiltri uuesti ringlusse.
Pilt

Terv. Raivo

Re: 6. MOOTORI REMONT:

Postitatud: 29 Detsember L, 2018 11:15
Postitas raivo
Mootor on oma kohale tõstetud ja plaan oli, et ehk saab aasta lõpus korstnast suitsu välja, aga ei jõua
kuidagimoodi.

http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF1161.JPG
Pilt

Mul oli varutud kolm karburaatorit, aga isegi ühte ei õnnestu töökorda sättida. Segukoonused on
valatud silumiinist ja kõigil kolmel on need täpselt ühtmoodi pooleks murdunud.
Pilt

Abi sain interneti avarustest, peale pühi peaks remonditud karburaator USA-st kohal olema.

Radiaatori kärg oli muutunud sõelaks,vajab kärje vahetust,

Pilt

aga originaalkärje hankimine käis ülejõu, ja seega otsustasin leppida originaalilähedase kärjega.
Pilt

Terv. Raivo