Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 19 Juuni Teisipäev, 2018 00:35



Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
 6. MOOTORI REMONT: 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 08 Juuni Pühapäev, 2008 23:00
Postitusi: 272
Asukoht: Pärnu
1927 a.paigaldas Chevrolet Motor Company oma autodele veel 4 silindrilisi 2800 cm3
mootoreid. Aasta lõpus mindi üle 6 silindrilistele mootoritele.Taastamisele läheb mootor millel rihmad küljes.

Pilt

Kõigepealt osandamine,liivapritsust läbi ja mootoriplokile happekrunt peale.
Ploki puurimine-hoonimine tehti Karksi-Nuias Martini töökojas.
Mõõtsin silindrid üle, kolmas oli -0,05.Jääb lubatud piiridesse. Kolbidega kaasasolnud paigaldamisjuhendi järgi silindri ja kolvi vaheline lõtk 0,06-0,08 mm.

Pilt

Standartmõõdus väntvõlli võtsin ühe teise mootori seest, millel plokk lõhki. Mõõtmistulemustel pole viga, sajandik siia-sinna kõikumist, nii et polegi vaja lihvida.

Pilt

Edasi sobitan kepsusaaled. Kasutan selleks passimisvärvi (berliini lasuur) ja saaberdamist. See on selline väga aega- ja kannatust nõudev töö. Mul kulus nelja kepsu sobitamisele üle kahe tööpäeva.

Pilt

Järgmisena sobitan raamsaaled. Sama töö mis kepsudega.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kepsu-kolvigrupi komplekteerimine. Kaalusin kepsud ja kolvid koos sõrmedega algul eraldi.
Erinevused küllaltki suured.

Pilt

Edasi komplekteerin kolvid kepsudega nii, et kaalu erinevused tuleks võimalikult väiksed ja siis
tuleb kolm raskemat kpl. kõige kergemaga samasse kaalu ajada. Kaalu vähendan alumist kepsupead
maha käiates.

Pilt

Edasi läheb iga kolb-keps oma kohale ja ikka hästi õlitatult.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


25 Veebruar Pühapäev, 2018 16:33
Profiil
VVK liige

Liitunud: 08 Juuni Pühapäev, 2008 23:00
Postitusi: 272
Asukoht: Pärnu
Õlitussüsteem.

Nagu enamusel tolleaja mootoritel on ka Chevroletil ühendatud nõrgumise ja laialipritsimisega õlitamine
(barbotaazõlitus).
Chevrolet õlitisseadis (selline oli tolleaja nimetus) koosneb rootorpumbast,õlijagajast ja torustikust.

[url = http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9695.JPG] [img] http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9695.JPG [/ img] [/ URL]

[url = http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9698.JPG] [img] http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9698.JPG [/ img] [/ URL]

Edasi kirjutan nii nagu Chevroleti raamatus asja selgitatakse.

[url = http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9721.JPG] [img] http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9721.JPG [/ img] [/ URL]

Pump imeb läbi sõela õlianumast õli ja surub selle edasi õlijagajasse. Õlijagajast voolab õli torustiku
kaudu õlikünadesse mis asuvad kepsulaagrite all.

[url = http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9705.JPG] [img] http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... CF9705.JPG [/ img] [/ URL]

Mootori töötamisel tungivad kepsulaagri õlipaiskajad õlisse ja üks osa õlist surutakse kepsulaagritesse
ning ülejäänud paistakse ülesse kus see laguneb uduks, tungides kõikidele mootori liikuvatele osadele.
Kolvid, kolvide tapid ja silindrite seinad on alalises õliudustuses ja õlituvad alati kui mootor töötab.
Raamlaagrid määritakse nõrgumise põhimõttel. Osa ülespaisatud õlist satub laagripuka peal olevatesse
õliõõnsustesse ja voolab läbi õliõõnsuste puuritud aukude laagritesse.
Osa õli liigub õlijagajast läbi ventiili istuki aukude, surub lahti ventiili, kust edasi surutakse õli läbi
õlifiltri uuesti ringlusse.

Pilt

Terv. Raivo


08 Märts Neljapäev, 2018 11:41
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 2 postitust ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9