1. leht 2-st

2. Komplekteerimine

Postitatud: 25 Juuli L, 2015 22:14
Postitas Ilmar
Perioodil sügis 2014 kuni kevad 2015 oli mootorratas ja külgkorv osandatud eesmärgiga vaadata üle kõik sõlmed ja selgitada välja, millised detailid vajavad remonti või väljavahetamist. Reaalsus osutus küllaltki nutuseks. Polnud ühtegi sõlme, mis ei oleks vajanud tähelepanu. Originaalmootori karteri põhjast leidsin ühe kolvi pinnalaotuse. Raami selgroogu hoidis ainult paak koos, isegi murdepinnad olid juba ümaraks hõõrdunud. Lisaks oli raam igat pidid „loomulikult“ kõver (NL kvaliteedi musternäide). Osavalt oli omavahel alumiiniumtraadi abil kombineeritud uuema rattarummu jaoks mõeldud reduktori korpus ja väike rattarumm. Üllatavalt hästi ja mõlgivabalt on säilinud paak. Sai tehtud nimekiri vajaminevatest osadest ja otsingud võisid alata.

Osandatuna nägi asi sellisena välja.

Pilt


Pilt


Pilt


Hetkeseisuga on suurem osa puuduvaid osi leitud, kuid ideaalist puudu veel:

1) "tagurpidi" heebel (det.nr 7211129); - olemas!
2) heas seisus väiksema rummuga velg; - olemas!
3) (kahvliga) kardaanivõll (l=~310 mm); - olemas!
4) uus süüteluku kate (koos plastikuga); - olemas!
5) uus veneaegne korvikate.

Konkreetsete juppide otsingu ja leidmisega kaasnes paljude mitteoluliste juppide kogunemine, mida just otseselt vaja polnud.

Õnnestus hankida rida tuliuusi (veneaegseid) juppe:

1) Väntvõll;
2) spidomeeter;
3) tagumine kiige;
4) reduktori korpus;
5) kolvirõngaid;
6) süütevõtmeid;
7) reduktori nuutvõll;
8) jaotushammasrattad;
9) tõukurite juhtpuksid;
10) käigukasti vedav võll;
11) peegel;
12) tagumine ratta võll;
13) trossid;
14) süütepool;
15) sadula kummipuhvrid;
16) jagaja rootorid;
17) kardaaniristid;
18) kardaaniristi plekk-kapsel;
19) reduktori „taldrik“;
20) kaasreisija „sang“;
21) klappe;
22) nukkvõll;
23) erinevaid kummipukse.
24) reduktori kaaned;
25) kardaani kummileevendid;
26) jm pisidetaile.

Kevade lõpuks sai suurem osa puuduvaid detaile kogutud ning võtsin plaani panna kogu tsikkel uuesti kokku, et veenduda osade sobivuses ja poltide-mutrite olemasolus. Nagu arvata oligi, siis nii mõnigi asi vajas näppimist, et ta õigesti omale kohale sobituks. Peale komplekteerimist plaanin alustada ükshaaval sõlmede ja detailide remonti. Kõik, mis vähegi kannatab, teen ise. Esialgu vast keskendun plekkosadele.

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 31 Juuli R, 2015 20:34
Postitas Ilmar
Igaks petteks koostasin ka reduktori uutest hangitud osadest. Mine sa tea, millega võib nõukogude toodang üllatada. Seekord sobisid osad teatud mööndustega (tuli, vasaralöögid, press ja külm :lol: ) omavahel kokku küll…
Väike näide ka reduktori korpusest, mis sobib väikse rummuga rattale.

Pilt

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 31 Juuli R, 2015 20:58
Postitas Ilmar
Juunis ladusin mootorratta uuesti kõikidest osadest kokku. Helesinised osad on „algsed“, ülejäänud on kõik asendatud. Umbes sellises komplektsuses hakkab see tsikkel kunagi välja nägema. Sellisena vast tuli konkreetne isend tehasest välja, va muidugi lisavarustuse gondel. Tagumised amortisaatorid on hetkel MV-750 omad, kuna need olid olemasolevatest kõige sirgemad. Progress on siis järgnev.

Pilt


Pilt


Pilt

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 12 Detsember E, 2016 20:41
Postitas Ilmar
VMT vahendusel saabus Soomest(!) mulle 9 meetrit 14-se mõõduga kuuskantlatti (automaaditeras), millest plaanis puuduolevad või vigased poldid valmistada. Eriti äraloksunud on kõiksugu vedrutavate elementide kinnituspoldid - sadula ninast, tagumiste amortide ülemised ja alumised poldid. Originaalpolte vaadatest paistis kohe silma, et poldid kandsid keermestatud osa peal (puksis) ja seetõttu ongi randid sisse loksunud. Konsulteerisin ka detailikataloogiga, milles kinnitusvahendite tabel koos mõõtudega, selle järgi kõik klappis. Vaevalt, et tegu on tehase poolt läbimõtlematusega vaid pigem on sellised poldid ratsionaliseerimise tulemus... Võtsin nõuks teha asja natukene paremini. Mõõtsin välja vajalikud poltide ja keermestatud osade pikkused ning lasin treialil nende järgi uued poldid teha. Poldipeade alla sai jäetud 0,5 mm paksune rant, et poldi kandid kinnikeeramisel värvi ei rikuks.

Pilt

Igat polti sai tehtud üks varuks. D-kujulise peaga poldid (pildil ümara peaga toorikud) hoiavad koomal lõhikuid esi- ja tagahargis telgede fikseerimiseks. Enne kroomimisse/tsinkimisse minekut tuleb muidugi veel poltide lihvimise/poleerimisega tegeleda.

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 26 Juuni E, 2017 21:56
Postitas Ilmar
Pikemat aega olen "flirtinud" rehvide teemal - kas originaalid või kompromiss tarbeväärtuse ja välimuse vahel. Sai loetud erinevaid Uralistide foorumeid ja uuritud erinevaid variante ning nende kestvust. Lihtsalt vahemärkuseks - rehv veljel ja mootorratta all kipub välja nägema küllaltki erinev sellest pildist, mida igasugustel müügilehtedel presenteeritakse.

Pärast sortimist jäid sõelale järgmised variandid:

1. Nõukaaegsed originaalrehvid (И-40).
+ Originaalid, õige mõõdu (3.75-19) ja mustriga
- Võrdlemisi kallid (~50 €/tk); kehv saadavus; üldjuhul kivikõvad; olematu pidamine märja teekatte korral; varieeruv kvaliteet.

2. Uustoodang - Petroshina И-40
+ Õige muster ja mõõt.
- Olematu kestvus (~500 km)

3. Hiinakad - Super Run, Naidun/Bridgestar N-378.
+ Sarnane muster originaalile; õiges mõõdus.
- Tundmatu kvaliteet; saadavus.

4. Duro HF308
+ Uute Uralide üks tehaserehvidest; omab pidavust; hea hinna ja kvaliteedi suhe.
- Saadavus; ümara profiiliga; muster erinev originaalist; mõõt 4.00-19 .

5. Heidenau K37 või K67
+ Kvaliteetsed saksa rehvid; külgkorviga tsiklite jaoks loodud*.
- Hind; välimus liialt krossirehvilik; mõõt.

6. Mitas TT Super Side
+ Hea hinna ja kvaliteedi suhe; pidavusega rehv.
- Muster; mõõt; kestvus.

7. AVON AM7 SAFETY MILEAGE MKII
+ Kvaliteet; pidavus.
- Välimus hoopis midagi muud kui originaalil; ümara profiiliga; hind; saadavus.

8. Heidenau K28
+ Kvaliteetsetest rehvidest kõige sarnasem originaalile; väga hea kestvusega (~6000 km); hea pidavusega; kandilise profiiliga; uute Uralide üks rehvidest; spetsiaalselt loodud külgkorviga mootorrataste jaoks.
- Mõõt 4.00-19; hind(?).

Ilmselt ei ole väga enam selgusetu, millise rehvi kasuks otsustan :)

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 02 August K, 2017 22:55
Postitas Ilmar
Hankisin projekti jaoks ajastukohased akud - uhiuue 3-MT-M-14 ja 3MT12. 3-MT(-M)-14 on kataloogi järgi täpselt õige aku vanatüübi K-750 jaoks. 3MT12 on natuke uuem mudel, kuid samuti õige asi, mõõtmetelt on mõlemad akud samad. Erinevus vaid mahutavuses 14 vs 12 Ah. Pildil oleva 3MT12-ne on keegi juba seest tühjaks teinud. Sama teen ilmselt 3-MT-M-14-ga ja panen sisse kinnised, nn UPS-i, akud, nii töökindluse ja hooldevabaduse pärast. Klemmplaati üritan vähemalt esialgu säilitada.
IMG_5807.JPG
IMG_5807.JPG (104.02 KiB) Vaadatud 1971 korda

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 02 August K, 2017 23:00
Postitas Ilmar
Tänu tutvustele õigetes ja kõrgetes kohtades, õnnestus saada posu uusi õõnsa peaga M8x1 originaalpolte. Võib pidada üheks parimaks leiuks komplekteerimise juures.

Pilt

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 04 Jaanuar N, 2018 23:36
Postitas Ilmar
Leidmata on veel uued juhtmete läbiviigud kahe kaabli jaoks. Kolmeseid ja neljaseid on saada, kaheseid ise kohanud pole. Ehk teab keegi kust neid võiks saada. Läbimõõdu täpsustan.
Neljaseid läbiviike peaks olema K-l 1 tk (esituli), kolmeseid 2 tk (esituli ja külgkorvi porikas) ja kaheseid 1 tk (tagumine porikas).

Pilt

Samas pole ka leidnud uusi polte heeblite kinnitamiseks. Ideed nende leidmiseks ja omandamiseks on samuti teretulnud.

Pilt

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 09 Detsember P, 2018 20:25
Postitas Ilmar
Ilmar kirjutas:Leidmata on veel uued juhtmete läbiviigud kahe kaabli jaoks. Kolmeseid ja neljaseid on saada, kaheseid ise kohanud pole. Ehk teab keegi kust neid võiks saada. Läbimõõdu täpsustan.
Neljaseid läbiviike peaks olema K-l 1 tk (esituli), kolmeseid 2 tk (esituli ja külgkorvi porikas) ja kaheseid 1 tk (tagumine porikas).
...
Samas pole ka leidnud uusi polte heeblite kinnitamiseks. Ideed nende leidmiseks ja omandamiseks on samuti teretulnud.
...
Läbiviikude osas pean ennast parandama. Tegelikult on ainult kolmesed ja neljased läbiviigud. Lihtsalt läbiviigu avad on ühelt küljelt kaetud. Vastavalt vajadusele tehakse ava sisse. Siiski on neid läbiviikusid mul veel vajaka.

Heeblite kinnituspoldid lasin valmistada osavamal treialil.

Re: 2. Komplekteerimine

Postitatud: 09 Detsember P, 2018 20:29
Postitas Ilmar
Komplekteerimise käigus ei õnnestunud leida kõiki õiges suuruses kummi- ja alumiiniumseibe. Vanade eeskujul sai tehtud joonised ja lastud need seibid lehest lõigata. Odav lõbu ei olnud, aga tulemus on väga originaalilähedane.

Suuremalt jaolt on siin seibid esimese tuuleklaasi kinnituste jaoks. Väiksemad on erinevad tihendiseibid.

Pilt