Alfa Romeo 6C 1750

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
alfanatico
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 23 November E, 2009 00:00

Alfa Romeo 6C 1750

#1 Postitus Postitas alfanatico »

siin foorumis on juba korra teema tõstatatud kunagi, aga vastuseid pole postitatud... küsiks ka üle, et ega kellelgi pole teavet Aron Citroni Alfa kohta... kuhu ilmakaarde võis asi kaduda, vms info selle auto kohta väga oodatud ...samuti vihjed, nõuanded kuskohast võiks mingit infot leida... tänud on suured!

üks pilt ka kõnealusest aparaadist
Pilt

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

#2 Postitus Postitas Aspelund »

Konkreetne foto on tehtud tõenäoliselt V Viljandi maastiku ja takistussõidu võistlustel 23. juulil 1938. Enne võistluse starti, sest samal sõidul keeras ta masina üle katuse.

Sama masin peale avariid:

Pilt

Kunagi küsis üks inglane, kes oli leidnud Iisraelist samasuguse masina, Citroni sõiduki eluloo kohta, siis sai talle kirjutatud vastuseks järgmist:


>> There is sadly nothing more known about this car. There is only this
>> photo left. Last registration plate for the car was A-1993 (it was
>> plate for Tallinn).
>>
>> First report of Alfa in Estonian motorracing presumably comes from
>> 24.may 1936, then Savel Kletsky raced it for mr Citron in 1 km race
>> (and won). Newspaper states, what Kletsky raced Citron's car. He did
>> race with this car one more time in the beginning of 1937 and then mr
>> Citron took the driving over.
>>
>> He used a car at least in five races, latest the race with accident.
>> After that there is nothing on this car. Presumably he did not race
>> anymore and car was sold or scrapped.
>>


Ma olen selles tektsis eksinud küll auto numbriga: Teie fotolt on selgelt näha,et tegu on A-1773'ga. Kusagil arhiivis on olemas ka Tallinna autode registreerimisandmed, äkki leiab sealt midagi.

Briti kontakt on mul ka vajadusel olemas.

Igatahes peale II maailmasõda ei ole selle auto eksistentsist olnud vähimatki kuulda.

Tollel Viljandi sõidul osalesid veel

ALFA-ROMEO 1750 ccm, Aron Citron; senioride klassi üldvõitja, aeg 1:01,25,
keskm. kiirus 73,3 km/h
HANOMAG 2250 ccm, Ernst Kirikal; junioride klassi üldvõitja, aeg 1:00,45, keskm.
kiirus 74,7 km/h, Viljandi maavalitsuse rändauhind kiireimale sõitjale
AUSTIN, Hugo Rebane
SINGER, Valter Puskar
ADLER, Martin Kauber

Parimat
A.

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

#3 Postitus Postitas Aspelund »

Ja veel:

Arhiivist tuli omal ajal selline vastus, leidsin selle oma E-postist ülesse:

Tere

Vastuseks Teie kirjale 24. sept 2008 andmete saamiseks Aron Citron´ile kuulunud võidusõiduauto Alfa-Romeo 1750 kohta teatame, et Tallinna Linnaarhiivis selliseid andmeid ei leidu

Teie avalduses viidatud meie arhiivis hoitavad Harju Maavalitsuse Ehitus- ja Teedeosakonna säilikud (TLA, f 884, n 7, s 682, 683) , mis sisaldavad autode (Jõuvankrite) registreerimise avaldusi ei sisalda Aron Citron´i avaldust. Samuti ei leidu Aron Citroni nime 1936. ja 1937. aastal Autode registreerimise avalduse esitanud isikute nimekirjas (TLA, f 884, n 7, s 686).

Andmete puudumise põhjuseks on ilmselt asjaolu, et Aron Citroni elukoht, polnud 1937. ja 1938. aastal mitte Harjumaa valdades ega Nõmme, Keila või Paldiski linnas vaid Tallinnas, Narva mnt 44 (TLA 1361, n2, s 304).

Tallinna linnas registreeris 1921-1940 mootorsõidukite ja nende omanike registreerimisega Tallinna Linnavalitsuse Ehitusosakonna Liiklusinspektsioon, mille dokumendid anti 13. septembril 1940 Miilitsavalitsuse autode inspektsioonile.

Tallinna Linnarhiivil ei ole dokumentaalseid andmeid Tallinna Linnavalitsuse Ehitusosakonna liiklusinspektsiooni ja Miilitsavalitsuse autode inspektsiooni arhiivide hävitamise või hävinemise kohta, kuid Tallinna Linnarhiivile ega teistele Eesti avalikele arhiividele ei ole neid arhiive üle antud.

Juhul, kui vajate seda infot ametlikult paberil teatage sellest.

Pisut on autodega seonduvat kirjavahetust siiski ka Ehitusosakonna arhiivis säilinud:

Kirjavahetus linnavalitsuse, tema osakondade, teiste asutuste ja isikutega autode registreerimisest, maksustamisest, tehnilisest ülevaatusest, juhilubadest. Jõuvankrite tehnilise ülevaatuse aktid ja aruanded 1931-1933. (TLA, f 149, n1, s 103, 131, 132, 162). Ei hakanud neid suhteliselt mahukaid säilikuid (ca 2000 lehte) praegu leht-lehelt läbi vaatama, sest Teie kirjast võib järeldada, et 1931-1933. a seda autot vist veel Aron Citronil polnud.

Olen kusagilt kuulnud või lugenud, et need kaduma läinud Tallinna autode registreerimise dokumendid evakueeriti 1941. aastal Venemaale ja läksid seal kaduma.


Lugupidamisega

Kalmer Mäeorg
arhivaar

alfanatico
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 23 November E, 2009 00:00

#4 Postitus Postitas alfanatico »

tänud info eest! ...tundub, et kusagil arhiivis siis ei kajastu asi kahjuks :?
...või on veel kohti kuskohast tasuks uurida? ...on mõnel ka rohkem pildimaterjali asja kohta?

pelle
VVK liige
Postitusi: 167
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#5 Postitus Postitas pelle »

Mina läheneks asjale mitte auto, vaid pigem omaniku kaudu.
Ma ei tea Aron Citronist suurt midagi ja praegu ei viitsi ka otsida (võibolla ei leiagi midagi), aga äkki keegi teab, milline ta saatus oli? Äkki ta lahkus Eestist juba enne segaseid aegu? Äkki müüdi ka auto juba enne segaseid aegu Eestist välja?

Fotodelt on näha, et Alfa radiaatorivõre küljes on palju igasuguseid märke. Raske on aru saada kas seal ka Eesti Autoklubi embleem on. Kas Citron oli Autoklubi liige?

Ja Aspelund sa kirjutasid veel teist korda Alfa numbri valesti, A-1733 tegelikult. :wink:

alfanatico
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 23 November E, 2009 00:00

#6 Postitus Postitas alfanatico »

...tänud info eest, omaniku kaudu võib olla isegi lihtsam tõesti, ma alles alustan, eks uurin kõiki variante niipalju kui õnnestub... proovin ka mida tehasearhiiv kostab... aga alguses ikka foorumist :wink:

manic
VVK liige
Postitusi: 185
Liitunud: 05 Aprill L, 2008 00:00

#7 Postitus Postitas manic »

Uurisin mõni aeg tagasi selle Alfa kohta Eesti Juudi Muuseumi rajaja Mark Rybaki käest. Aron Citroni sugulased elavad praegugi Eestis ja teatakse küll, et tal auto oli, aga mis sellest edasi sai, seda keegi ei tea.
Aron Citron ise suri alles 1995. aastal. See tähendab, et saksa ajal ta kindlasti Eestis ei olnud. Võib-olla ta müüs auto juba eestiajal ära, võib-olla võeti 1940 ära.

Ja see nr A-1993 pärineb muuseas Rahvalehe Viljandi võidusõidu artiklist 25.07.1938. Järelikult panid nad numbriga mööda.
Viimati muutis manic, 24 November T, 2009 13:48, muudetud 1 kord kokku.

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#8 Postitus Postitas Mattu »

Jah, 1938-39 vahemikus omas välispassi. No ilmselt auto natsionaliseeriti (kui ta seda ennem maha ei müünud nagu juba öeldud) mille kohta ise-enesest võiks ju mingi märge olla kuskil. Iseküsimus on, et kes see selle üles leida suudab ja kellel see aeg on, et nii põhjalikult tuhnida ja iga võimalikku niidiotsa kontrollida :? See on ikka ropp töö.. Arvesse peaks kohe alguses võtma tõenäolisi kirjavigu mida igatsorti sissepressinud ametnikud ohtralt paljundasid erinevates dokumentides. Uskuge mind need nimed võivad olla praktiliselt tundmatuseni moondunud.
Kuna Citron, Aroni nimele tuli ainult kolm vastet ais-ist (ja need ei tundu eriti huvipakkuvad) siis mina soovitaksin (nagu ma aru saan - soov auto jäljed leida on enam kui tugev?) hakata otsima jälgi võimaliku autojuhi või teenistujate jne. kohta. Inimeste kohta kes olid otseselt seotud Citroniga ja kes mingi moment võisid sattuda kuhugi ülekuulamisele (ka hoopis teistel põhjustel) ja kes seal võisid (aga ei pidanud) midagi rääkida auto saatusest. Kõige pealt küsitled näiteks sugulasi, äkki keegi leiab üles mingeid pabereid või tuleb meelde nimesid kes olid autoga või omanikuga seotud. Siis uurid kas nende inimeste kohta leidub midagi arhiivis ja uurid neid pabereid. Üritad leida nende inimeste sugulasi kes võivad midagi mäletada, omada fotosid, kirjalike mälestusi jms. Mõni kangem vana võib isegi elus olla. Kui seejärel ka midagi pinnale ei kerki siis on tegemist juba keerulise juhtumiga ja jääb üle enam-vähem üks võimalus :?

alfanatico
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 23 November E, 2009 00:00

#9 Postitus Postitas alfanatico »

...tänud jällegi info ja soovituste eest!
proovin esialgu saada mingit võimalikku infot tehasearhiivist... alfal on korralik arhiiv, olen sealt saanud oma 69 ja 72 aasta kupeedele väga põhjaliku info ehitamise kuupäevade ja müükide kohta jne... kuidas selle ajastu andmetega on, seda ei tea, aga eks ootan vastuse ära... kui mingisugusegi võimaliku numbrikombinatsiooni suudavad nimetada, siis sellega on esimene võimalus sõeluda läbi omanikud üle maailma... on olemas ka mingisugune 1750 GT ja SS register... see oleks kõige lihtsam, kuna omanikke pole just palju :) ...mingis naiivsuses tundub isegi reaalne ka see härra Citroni juudi taust ja Tel Avivi link, aga proovin kohe mitte kalduda luule ja fantaasia maailma :wink: ...paadunud alfistina pakub teema kahtlemata huvi ja proovin sellise aja leida, et asja uurida väheke... soov polegi seda konkreetset asjandust omandada (huvitavad rohkem 60-70mudelid) vaid teada saada kus see asjandus olla võiks... huvitav noh 8)

alfanatico
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 23 November E, 2009 00:00

#10 Postitus Postitas alfanatico »

...museo storico väga edasi ei aidand kahjuks, tahavad chassis numbrit ikka, kuigi püüdsin seletada, et seda ma tahaks ise ka teada :) ...aga neil muidugi miljard muud asja ja keegi ei viitsi väga sirvida raamatuid keldris... olen välisfoorumitest lugenud, et ennesõjaaegseid asju nad väga ei kipu valgustama millegipärast, pealesõda lihtsam... oleks tom cruise siis hiiliks ise sinna majja, aga ma ei ole 8)

...proovin ühte registrit puistata mis asub USAs ja natuke uurin inglismaalt paarist kohast, proovin niipalju arvuti taga ära teha kui saab, enne kui hakkan inimesi tülitama uksetaga :)

..praegu veel sellised materjalid käes kus numeratsioonid näha aastate kaupa, A. C. oma oli Gran Turismo versioon minuteada, siit võib midagi oletada juba numbrite kohta

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

ja siin niisama üks 6C 1750 Gran Sport versioon mida pildistasin alfa muuseumis...

jätkub

Pilt[img]

Vasta

Mine “Vaba teema”