Liivapritsikapp

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
rutua
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 06 Detsember L, 2008 00:00
Asukoht: Elva
Kontakt:

#41 Postitus Postitas rutua »

Minu kogemus on selline et jämedam ei tööta üldse. Seal ainult kivikesed, sellist liiva fraktsiooni pole seal üldse.Õige fraktsioon on ikka 0-0,8 ja ka seda tuleb üle sõeluda kuna iga partii on erinev ja on suuremaid kivikesi sees.Mina vahetan kapis suurema tööpäeva puhul kaks korda liiva.Nii kui hakkab hullusti tolmama ja kapist ei tõmba ventikas enam piisavalt tolmu ära siis on ka näha et liiv on kulunud ja töö tegemine läheb aeglasemalt.Minu kappi on paras panna kaks 25k kotti siis jõuab liiv langeda põhja ja püstol ei tatista ka.Muidugi viimasel ajal ostan liiva ikka 1000kg kotiga tuleb tunduvalt odavam.

Vana
VVK sõber
Postitusi: 6
Liitunud: 16 Juuli N, 2009 00:00

#42 Postitus Postitas Vana »

Olen nüüd tasapisi katsetanud oma liivapritsi kappi.Kasutasin liiva 0,6-2.0 mm.Tõepoolest ei tööta.Proovisin kõiki nelja(4;5;6 ja 7 mm)kaasasolevat düüsi.Järelikult ikkagi ainus sobiv liiv on 0-0,8 mm,kuigi see on üsna tolmune ja vajab tihti väljavahetamist.
Lasin vahepeal puhastada alumiiniumdetaile Tartu "Estprestos".Väga kenad said.Ikkagi ei tea ma veel,millega töödelda puhastatud pinnad.Mitmed on soovitanud lakkimist kahekomponentse lakiga,kuid mõned arvavad,et aja jooksul tõmbub see pruuniks.Ootan veel arvamusi.
Ja veel - Estprestost saab osta klaaskuuli,kellel selle vastu huvi on.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#43 Postitus Postitas Autorestauraator »

Lakkimise puhul peab arvestama veel sellega, et lakk kipub vahel alumiiniumi küljest irduma. Ei tule küll ära, aga läbi laki jäävad näha üsna inetud laigud. Ja igasugused täkked on ka visuaalselt kohe näha.

Head soovitust kahjuks pakkuda ei oska.
Vanadel masinatel tõmbub poleeritud pind ikka valgeks, näiteks BMW-del on nii.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Ammy69
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 11 September R, 2009 00:00

Küsimused...

#44 Postitus Postitas Ammy69 »

Nii, sain lõpuks ise selle liivapritsi valmis. Tegin selle vana Maz-i õhupaagist, nagu eelpool nimetasin. Asi toimib aga kehvasti. Kehvasti just düüsi osas. Ei ole leidnud sobivat asja. Keevitasin ühel jupil otsa kinni ja puurisin sellesse augu. Äkki annab keegi head nõu, kuidas lahendada siis düüsi osa ja millist püssi võiks selleks kasutada. Proovitööd on tehtud ja asi nagu toimib. Küsimus ka veel, et kui suur varupaak võiks olla, et tootlikkus väikseks ei jää. Tegin esialgu gaasiballoonist omale varupaagi, kuna päästemehed kasutavad meie kompressorit ja ja tükati jääb see väga nõrgaks. Panin klapi ka paagi ette, et nemad minu õhku ei kasutaks. Kardan, et see 50l jääb väheks.

Tänud kõigile.

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

Re: küsimused...

#45 Postitus Postitas kass »

Ammy69 kirjutas:Nii, sain lõpuks ise selle liivapritsi valmis. Tegin selle vana massi õhupaagist, nagu eelpool nimetasin.. Asi toimib aga kehvasti, kehvasti just tüüsi osas. Ei ole leidnud sobivat asja. Keevitasin ühel jupil ots akinni ja puurisin sellesse augu. Äkki annab keegi head nõu kuidas lahendada siis tüüsi osa ja millist püssi võiks selleks kasutada. Proovitööd on tehtud ja asi päris nagu toimib. Küsimus ka veel,et kui suur varupaak võiks olla et tootlikus väikseks ei jää. Tegin esialgu gaasipaloonist omale varupaagi, kuna päästemehed kasutavad meie kopressorit ja ja tükati jääb see väääga nõrgaks. Panin klapi ka paage ette, et nemad minu õhku ei kasutaks. Kardan, et see 50l ääb väheks.

Tänud kõigile.
Suhteliselt segane jutt, aru on saada, et asi ei toimi, aga edasi... Osta mingi valmis "püss", aga ega see tootlikus on ikkagi suhtekiselt niru ka poe otsikuga, vähemalt minu kogemusega selliste "laste püssidega", kuigi on vihane õhupressija taga....

h.e
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 25 Juuni T, 2013 20:48

Re: Liivapritsikapp

#46 Postitus Postitas h.e »

Ei hakka uut teemat tegema.
Elan hetkel Hollandis ja tegelen kooli kõrvalt rataste ehitamisega. Raamide puhastamiseks tegin omale sobiva suurusega liivapritsti kapi. Asja toidab 500+L/min 300L paagiga kompressor. Töörõhk on ~8bar. Kasutan 6mm düüsi ja silma järgi öeldes järgi kuni 0,8 teraga liiva mis mulle juhuslikult kätte jäi. Muidu on kõik ilus, aga uuemate rataste värv (Lakk) tuleb VÄGA aeglaselt maha ja kohati ei tule üldse.
Küsimusi on mitu:M
illist düüsi millise liivaga kasutada?
Kuidas olete ventilatsiooni tolmu kogumise lahendanud? Paljud kapid kasutavad tolmuimejat aga ma pole kindel, mis see sellest ülipeenest tolmust arvab. Mul on ka üks väga suur ventilaator (~400mm toru otsas), mida olen kasutanud oma värvikambri ventileerimiseks aga see ilmselt tõmbab kogu kapi tühjaks.
Kas see on normaalne, et liiva tuleb lonksudena? Mida teha, et seda ei juhtuks (Hetkel 15mm voolik)?
Paljud lihtsamad komplektid pakuvad vooliku kõrvale peenikest toru, kust tuleb veits õhku peale ja parandab liiva võttu. Kas kellelgi on kogemusi?

Tänud vastamast
Henrik

Vasta

Mine “Vaba teema”