Royal-Enfield 1911? ???

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

Royal-Enfield 1911? ???

#1 Postitus Postitas kass »

Lgp. Paul Kuke suurepärase Royal-Enfieldi jõudmisega VVM-i lehekülgedele küsiks siinkohal teadjamatelt huvilistelt mille järgi on ratta väljalaske aasta määratud ? Ise pole seda teemat uurinud ja häbeliku ning inimpelgliku mehikesena pole ka Pauliga isiklikult tuttav, tema venna Hindrekuga pole aga konkreetset teemat põhjalikumalt puudutanud.
Meenub küll väike huumor selle konkreetse tsikli kohta - et iga aastaga jääb see masin 2 aastat vanemaks :lol:

Ühe teose andmetel taastas R - E tsiklitootmise 1910 ja 1912 tuli välja JAP-tehase V-mootoriga mudel, paraku inglisepärase 770 cm3 mahuga.
Pauli mainitud umbes 1000 cm3 mahuga JAP mootoreid kasutati Esimese suure sõja ajal toodetud sõjaväele suunatud masinatel. Enamasti olla need varustatud külgkorviga kuulipilduja vedamiseks. Selle mudeli tuhandetest toodetud eksemplaridest jõudis arvestatav kogus ka tsaari-vene armee käsutusse. Ilmselt ei olnud selle sõja ajal veel kõik tsiklid mitte tagasihoidliku kaitsevärvi kuuega?
Sama teos väidab, et suur JAP-i mootor asendati 1921-l aastal omatehase 976 cm3 2-pütase V-mootoriga.
Selle allika põhjal võiks konkreetne masin jääda vahemikku 1914? - 21, igatahes mitte enne 1912. Muidugi esineb igas teoses vigu ja ka selles raamatus ei ole neid mitte vähe (Za ruljom kirjastuse Mootorratta entsüklopeedia 2003).
Mingite allikate või detailide järgi Paul on ju oma masinat dateerinud , mis need võiksid olla ? Ise pole asja mujalt uurinud nagu enne juba mainisin. Vb veel katsunuurida kui siin keegi selgust ei too :wink:

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#2 Postitus Postitas kass »

Ahjaa, tahtsin lisada ka vihje VVM-i lehele
http://vvm.unicweb.ee/?p=198

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#3 Postitus Postitas Autorestauraator »

See sama küsimus tõuses esile ka Rainiga seda eksponaati üles sättides.
Ega minagi väga hästi teemat ei valda, aga 1911 on küll üsna .....
Sellepärast see "?" märkki seal juures seisab.
Olen aru saanud, et 1911 oli tagumine pidurivöö teisel pool, esipidur oli selline jalgrattatüpi ja bensiinipaak vist ka teise kujuga. Sellise välimusega tsikkel subiks 1916 ... 1917. aasta piltidega rohkem kokku.
Aga, kas see takistab seda ratast vaatamast? Arvan, et mitte ja kui leidub keegi, kes oskaks tsiklile usutava vl. aasta määrata, siis tänud minu poolt.

Võibolla on mingi tõde selles, et osa tsiklist on vanem, osa noorem?
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Royal-Enfield.

#4 Postitus Postitas Veteran »

Ajakirjas Tempo nr 9 2000.a. on pilt 1914 a Royal-Enfieldist, lisan sarnasest (samast?) mudelist ka paar fotot. Kuna P Kuke tsiklil on esirattapidur ja ka jäljed mingist el.-süsteemist (karp sadula all) siis peaks tema ratas küll hilisem mudel olema.

Pilt

Pilt

Pilt

Tervitustega Enno Öövel.

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

#5 Postitus Postitas Aspelund »

Siin üks 1922.aasta variant. Väga sarnane galerii mootorrattaga. Eelkõige suudan ma tuvastada erinevusi raamis ja paagis, samuti sadula kinnituses.

http://www.yesterdays.nl/royal-enfield- ... p-429.html

Pilt

wax
VVK sõber
Postitusi: 151
Liitunud: 03 Märts E, 2008 00:00
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

#6 Postitus Postitas wax »

Mul kui täielikul mootorrattavõhikul tekkis küsimus selle kettülekande kohta, mis jookseb suurde hammasrattasse nn. "sadulaposti" küljes. Teiselpool raami on vänt/hoob. Kas see on käiguvahetus, või starter? :D

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#7 Postitus Postitas kass »

wax kirjutas:Mul kui täielikul mootorrattavõhikul tekkis küsimus selle kettülekande kohta, mis jookseb suurde hammasrattasse nn. "sadulaposti" küljes. Teiselpool raami on vänt/hoob. Kas see on käiguvahetus, või starter? :D
See on käsistarter.

Selle tsikli margi/aasta määramisel lähtuksin mina ikkagi sellest JAP-i firma "suurest" V-mootorist, väidetavalt ca 1000 ccm ja mõneti loogiline oleks, et see on ikkagi üks nendest tsaari-vene armee jaoks tarnitud tsiklitest. Varem oli väiksema JAP mootoriga, 770 ccm mudel ja hiljem oli juba oma R-E mootor.
Uurisin ka veidi R-E lugusid netist, igal pool suhteliselt sarnane jutt ja alguseaastate mudelitest suhteliselt kitsi info.
Paistab, et suurte V-mootoritega oli mudel 180, väiksemaga mudel 160 (kui on õigesti meeles?), ilmselt mudelite juures tehti väiksemaid muudatusi aastate lõikes.

Vasta

Mine “Vaba teema”