Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 06 Aprill Esmaspäev, 2020 06:55



Vasta teemale  [ 345 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 35  Järgmine
 Vanad fotod Eesti autodest- mootorratastest 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Postitus 
Mõni aeg tagasi sattus minu kätte üks pakk vanu 6x6 formaadis fotosid, mille hulgas mõned huvitavad kaadrid. Pildid tehtud ilmselt aastal 1938. Panen siia kaks esimest välja:

K-346 numbrmärki kandev Buick oli Eesti Vabariigi sõjaministri käsutuses.
Auto kõrval seisab suure tõenäosusega tollane sõjaminister, kindralleitnand Paul Lill.
Pilt

Teisel pildil on ilmselt Eesti Autoklubi väljasõit (kõik autod Autoklubi tunnustega).
A-323 on Evald Puhkile kuulunud Buick, selle taga Tartu ärimehe Karl Lepa Packard (B-330).
Pilt


22 Detsember Kolmapäev, 2010 23:06
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 04 Aprill Reede, 2008 23:00
Postitusi: 185
Postitus 
Aasta lõpus tuleb huvitavat materjali kohe erilise hooga juurde!
Täienduseks esimesele fotole. Rein Veldi just hiljuti saadetud Auto-Tanki rügemendi sõidukite tabelitele tuginedes osteti ATR-i 1935. aastal Puhkide firmalt 3 Buicki, mis olid ilmselt identsed: K-333, K-345 ja K-346.
Kahe esimese auto esiosad on näha sellel fotol:
http://eag.vanatehnika.ee/EW/KV/kvsa-d_petserioppepaev1936b_rae.jpg
http://eag.vanatehnika.ee/ewarmee.html

Samasuguse Buicki (mudel 61) ostis 1935 ka Riigikantselei ja arvatavasti just selle autoga (A-685) saabus K. Päts sama aasta juulis Pärnusse puhkusele:
http://eag.vanatehnika.ee/EW/sabuick_a-685_parnu12-07-1935-b_psv.jpg
http://eag.vanatehnika.ee/ewriik.html

Ja mis teise fotosse puutub, siis äkki on tegemist EAK väljasõiduga Tartusse ja Tartumaale 28. mail 1938. Sellest ilmus fotodega ülevaade ajakirjas Auto 5/1938 (algus kaadris 6):
http://digi.lib.ttu.ee/search/avsearch.php?&catalogue=5&publish=1938
Ülevalt teine foto "Saabumine Otepääle" tundub küll olevat samas kohas tehtud, ehk on teiste piltide hulgas veel midagi sarnast?


23 Detsember Neljapäev, 2010 00:06
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 14 Oktoober Teisipäev, 2008 23:00
Postitusi: 201
Asukoht: Türi
Postitus 
manic kirjutas:
Aasta lõpus tuleb huvitavat materjali kohe erilise hooga juurde!
Täienduseks esimesele fotole. Rein Veldi just hiljuti saadetud Auto-Tanki rügemendi sõidukite tabelitele tuginedes........




Küsimus - kas Auto-tanki rügemendi sõidukite tabelis 2 - rattalisi ka kirjas on ? :?:


23 Detsember Neljapäev, 2010 08:42
Profiil
VVK liige

Liitunud: 04 Aprill Reede, 2008 23:00
Postitusi: 185
Postitus 
kass kirjutas:
Küsimus - kas Auto-tanki rügemendi sõidukite tabelis 2 - rattalisi ka kirjas on ? :?:


Neis tabelites oli ainult üks - 1940. aastal K-127 Harley-Davidson.
Aga ma uurin, äkki tal on tsiklite kohta veel andmeid.


24 Detsember Reede, 2010 00:37
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 14 Oktoober Teisipäev, 2008 23:00
Postitusi: 201
Asukoht: Türi
Postitus 
manic kirjutas:
kass kirjutas:
Küsimus - kas Auto-tanki rügemendi sõidukite tabelis 2 - rattalisi ka kirjas on ? :?:


Neis tabelites oli ainult üks - 1940. aastal K-127 Harley-Davidson.
Aga ma uurin, äkki tal on tsiklite kohta veel andmeid.


Tänan! Kui on tsiklite kohta andmeid, siis on nende vastu ebaterve huvi küll!
Nagu Wehrmachti foorumi teemas on mainitud, siis 1939 oli EW KV ja KL arvel 39 tsiklit ja 1940-nda keskel 35 , väidetavalt korviga masinat. Küllaltki väikesed arvud ja see soolorataste puudumine tundub imelik, kuna on piltidel näha kroonu nr-ga ja korvita tsikleid ikka mitmeid. Muidugi ei tea, vb toimus mingil hetkel (näit. 1939?) mingi reform ja muudatus militaartsikli poliitikas? Vb korrigeeriti seda kirjut ja süsteemitut seinast - seina tsikliparki, kanti osa kraami maha ?
See sama Auto-tanki rgm tsiklimajandus...Wehrmachti foorumi teemas on kirjas, et 1939 okt. sai Auto-tanki rgm juhtimisrühm 2 BMW R12 tsiklit, üks ilmselt K-159 ( teemas pildil kõrvuti selle Harley-Davidsoniga K-127 mis ainukesena tabelis). Samas teemas 1938 aasta pilt ilmselt väikesest Coventry Eagle `st K-514, mis kuidagi korvi vedada ei jaksaks.
Teemas väidetud, et 1939 Eestis üldse ca 3400 tsiklit, korviga neist ca 200 ja mobilisatsiooni korral armee vajadus 249 korviga- ja 79 soolotsiklit.
http://www.wehrmacht.pri.ee/foorum/phpB ... =34&t=6344


24 Detsember Reede, 2010 12:24
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Postitus 
manic kirjutas:
Ja mis teise fotosse puutub, siis äkki on tegemist EAK väljasõiduga Tartusse ja Tartumaale 28. mail 1938. Sellest ilmus fotodega ülevaade ajakirjas Auto 5/1938 (algus kaadris 6):
http://digi.lib.ttu.ee/search/avsearch.php?&catalogue=5&publish=1938
Ülevalt teine foto "Saabumine Otepääle" tundub küll olevat samas kohas tehtud, ehk on teiste piltide hulgas veel midagi sarnast?

Nüüd ma võin küll 100% väita, et see on samal üritusel tehtud foto.
Ka järgnevad on samalt ürituselt. Autod juba tuttavad.
Pilt
Pilt


24 Detsember Reede, 2010 12:47
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 04 Aprill Reede, 2008 23:00
Postitusi: 185
Postitus 
Ilus! Viimasel fotol on Packardist järgmine tõenäoliselt Dodge mod. 1936, omanik eeldatavasti Tartu kohviku- ja kinopidaja Johannes Paabo (A-11), vähemtõenäoliselt Adam Siegel (A-900). Selle taga omakorda kirjastaja (OÜ Loodus) Hans Männiku Pontiac (B-413).


24 Detsember Reede, 2010 13:15
Profiil
VVK liige

Liitunud: 04 Aprill Reede, 2008 23:00
Postitusi: 185
Postitus 
K-seeria numbrite kohta lisandus veel selline info, mis oli ka mulle uudiseks (panin galeriis numbrimärkide lehele välja):

Kaitseväe K-seeria numbrimärkide puhul oli aastail 1938-1940 vahemik 1-499 reserveeritud sõjaministeeriumi ja sõjaväe autodele ning numbrid alates 500-st Kaitseliidu ja piirivalve jõuvankritele. 5- ja 6-ga algavaid numbreid anti ka sõjaväelaste isiklikele autodele. Numbrimärkide standardmõõdud olid autodele 140 x 390 mm ja mootorratastele 95 x 280 mm ning need kehtisid ainult koos Varustusvalitsuse Tehnikaosakonna pitseriga (kollase õlivärviga vahekriipsu all).

Küllap võidi 5- ja 6-ga algavaid numbreid anda ka sõjaväelaste isiklikele mootorratastele, mida oli kindlasti rohkem, kui autosid.


24 Detsember Reede, 2010 13:22
Profiil
VVK sõber

Liitunud: 14 Oktoober Teisipäev, 2008 23:00
Postitusi: 201
Asukoht: Türi
Postitus 
Tänan! See ootamatu info selgitab K-seeria numbrite kohta niimõndagi. Lisan selle info kohe ka WH foorumisse, kuigi lgp. ksf! Manic võiks ka seda ise teha, aga ilmselt on minu "motoorne rahutus" suurem! :wink:


24 Detsember Reede, 2010 13:47
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Postitus 
Lõpetaks selle seeria ära. Viimased kolm pilti EAK väljasõidust 28. mail 1938.

Seltskond Tartus.
Pilt

Seltskond ilmselt Elva järve ääres.
Pilt
Pilt


25 Detsember Laupäev, 2010 23:56
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 345 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 35  Järgmine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9