Vanad fotod Eesti autodest- mootorratastest
Aitäh! Bussi osas pole kindel. Võib-olla endine Kangro - ja pildi tegemise ajal (1929-33) Mootori - buss. Aga Tatsil oli samuti sarnaseid Forde. Võib-olla hoopis mõni Harjumaa liinipidaja. Numbrit H-233 ei ole seni kahjuks kuskil kohanud.
Veel kaks Virumaa autot, mille kohta pole praegu aga eriti palju lisada.
Morris Eight.
Tundub, et väljasõit rannikule.
De Soto Six on ilusti esivõrel näha. Foto tehtud 1929-33.
1935. aastal kuulus Rakveres taksona sõitev U-108 Martin Volmüllerile Vihulast. 11. augustil 1935 tegi see auto Kundas Kukerpallimäel raske avarii.
Aga ei tea, kas tegu oli just sellesama De Sotoga või oli number vahepeal mõnele teisele autole üle läinud.
Veel kaks Virumaa autot, mille kohta pole praegu aga eriti palju lisada.
Morris Eight.
Tundub, et väljasõit rannikule.
De Soto Six on ilusti esivõrel näha. Foto tehtud 1929-33.
1935. aastal kuulus Rakveres taksona sõitev U-108 Martin Volmüllerile Vihulast. 11. augustil 1935 tegi see auto Kundas Kukerpallimäel raske avarii.
Aga ei tea, kas tegu oli just sellesama De Sotoga või oli number vahepeal mõnele teisele autole üle läinud.
2. juuli 1932 Rakvere raudteejaam. Rootsi kroonprintsi Gustav Adolfi (hilisem kuningas Gustav VI Adolf, ülikonnas mees uste vaheposti ees) lühivisiit Rakverre teel Narvast Tallinna.
Auto on Rakvere kaupmehe Oskar Abeli Willys (A-1474). Täpselt sama nurga alt mõni hetk hiljem tehtud foto on avaldatud Odette Kirsi raamatus Rakvere lood ja legendid (Virumaa Muuseumid, 2004), lk 63.
Kolm nädalat hiljem nägi Abeli masin aga välja selline:
25. juulil 1932 põrkas auto Võsu sillal kokku kaitseväe veokiga nr 111.
http://eag.vanatehnika.ee/ewautod2.html
Piidlesin isegi seda De Sotot. Tegemist peaks olema päris haruldase riistapuuga, sest 1. jaanuaril 1929 polnud Eestis suure tõenäosusega veel mitte ainsatki seda marki autot. Vähemalt ajakiri Auto nr 4 1929 lk 96-97 tabelis pole sellist marki loetletud. Samas on seal 1 Ansaldo, 1 Bugatti, 1 Durant, 1 Maybach ja teisigi selliseid "imeloomi".
Kõik leitud info ei seisa enam meeles. Pean endale ikka kordama, et mõned asjad tuleb kohe üle kontrollida.
Ajalehes Virulane 15.06.1929 ilmunud reklaam:
http://dea.nlib.ee/
Seega, juunis 1929 oli U-108 juba Rakveres ja nähtavasti oli see üks esimestest Eestisse jõudnud De Sotodest. 7. aprillil 1929 ilmus Päevalehes De Soto reklaam - autosid demonstreeriti Tallinnas Central Garaa¸is Narva mnt 12. Võib-olla oli C.G. ka esindaja, aga võib-olla mitte. 01.01.1930 oli Auto andmeil Eestis arvel 2 De Sotot. 1940 ainult 6.
Aga siin tasub arvestada ka võimalusega, et osa De Sotodest võis arvel olla Chryslerina ehk täpsemalt - Chrysler loeti automargiks ja De Soto mudelinimeks. Sama lugu tundub olevat Plymouthiga, ka neid on kahtlaselt vähe statistikas kirjas. Ehkki mõlemad olid Chryslerist odavama hinnaklassi masinad. Eriti käib see just 1930ndate I poole kohta.
Aga see on praegu ainult oletus.
Ajalehes Virulane 15.06.1929 ilmunud reklaam:
http://dea.nlib.ee/
Seega, juunis 1929 oli U-108 juba Rakveres ja nähtavasti oli see üks esimestest Eestisse jõudnud De Sotodest. 7. aprillil 1929 ilmus Päevalehes De Soto reklaam - autosid demonstreeriti Tallinnas Central Garaa¸is Narva mnt 12. Võib-olla oli C.G. ka esindaja, aga võib-olla mitte. 01.01.1930 oli Auto andmeil Eestis arvel 2 De Sotot. 1940 ainult 6.
Aga siin tasub arvestada ka võimalusega, et osa De Sotodest võis arvel olla Chryslerina ehk täpsemalt - Chrysler loeti automargiks ja De Soto mudelinimeks. Sama lugu tundub olevat Plymouthiga, ka neid on kahtlaselt vähe statistikas kirjas. Ehkki mõlemad olid Chryslerist odavama hinnaklassi masinad. Eriti käib see just 1930ndate I poole kohta.
Aga see on praegu ainult oletus.
Veel mõned Rakvere pildid fritsu albumist.
Toomase eeskujul enne-ja-nüüd vaated.
Selles Pika tänava alguse majas asusid enne sõda Rakvere tuntuim võõrastemaja Du Nord ja Viru Pank. Maja ees oli üks esimesi Rakvere taksode seisukohti.
Nõuka ajal leidis keegi "geenius", et see krunt kesklinnas sobib suurepäraselt sõjaväele ja maja oligi aastakümneid vist piirivalve käsutuses.
Kahjuks pole viimase kahekümne aasta jooksul maja tänavaäärsele osale uut funktsiooni leitudki.
Alumisel pildil on vaade vastassuunas, Pikale tänavale. Vana foto on pildistatud ilmselt Tallinna tänava äärse praeguse muuseumihoone teise korruse aknast. Esimene takso peaks olema Edgar Pihlaku Terraplane/Hudson U-240.
Sellel tänavaküljel on vahepealt mõned puumajad aja jooksul maha lammutatud. Tagapool paistvas kahekordses majas asub praegu Virumaa Teataja toimetus.
Toomase eeskujul enne-ja-nüüd vaated.
Selles Pika tänava alguse majas asusid enne sõda Rakvere tuntuim võõrastemaja Du Nord ja Viru Pank. Maja ees oli üks esimesi Rakvere taksode seisukohti.
Nõuka ajal leidis keegi "geenius", et see krunt kesklinnas sobib suurepäraselt sõjaväele ja maja oligi aastakümneid vist piirivalve käsutuses.
Kahjuks pole viimase kahekümne aasta jooksul maja tänavaäärsele osale uut funktsiooni leitudki.
Alumisel pildil on vaade vastassuunas, Pikale tänavale. Vana foto on pildistatud ilmselt Tallinna tänava äärse praeguse muuseumihoone teise korruse aknast. Esimene takso peaks olema Edgar Pihlaku Terraplane/Hudson U-240.
Sellel tänavaküljel on vahepealt mõned puumajad aja jooksul maha lammutatud. Tagapool paistvas kahekordses majas asub praegu Virumaa Teataja toimetus.
Pika tänava alguse vastaskülg 1950. aastate lõpus.
Universaalmosse on vist 423 ja leivaauto üks esimestest Tartu furgoonidest:
http://kodu.pri.ee/ta/?action=text&cat=1&ID=4
Kõige vasakpoolsem maja Pikk 1 ...
http://rakvere.virtuaalmuuseum.ee/Kivis ... Record_pub
...põles 1980ndate lõpus, seisis aastaid varemeis, nüüd on muudetud kujul üles ehitatud. Järgmine puumaja põles umbes 1970ndate lõpus, ehitati uuesti üles enam-vähem endises mahus, aga kivist ja kaeti laudvoodriga. Kolmas puumaja on kahekordseks ümber ehitatud.