Mopeedimuuseumi vajalikus?

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

Mopeedimuuseumi vajalikus?

#1 Postitus Postitas oldmoped »

Vabandan väga, et siin on viit teise foorumisse, aga paluksin ka teie erapooletut abi ühe tõstataud eksistentsiaalse probleemi lahkamisel. Vaid mopeedifoorumi liikmed ei ole kõige õigem kogum adekvaatse statistilise tulemuse saamiseks ja selletõttu avasin antud, muidu postitamiseks liikmestaatust eeldavas foorumis, selle teema kirjutamiseks kõigile.

http://forum.moped.ee/uldine-f1/mopeedi ... s-t205.htm

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Mul miskit põhjusel see leht ei avane?

Asi korras. Vastus mopeedifoorumis.
Viimati muutis Autorestauraator, 19 Oktoober P, 2008 20:44, muudetud 2 korda kokku.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

#3 Postitus Postitas oldmoped »

Huvitav, ise testisin linki kümneid kordi ja probleemi ei ole.
Mis veateate annab?

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#4 Postitus Postitas Autorestauraator »

Jaan, mis teoksil?
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25493

Kas see on lühema aja emotsioon, või juba läbimõeldud otsus?
Kui ei taha kogu ilmale omi mõtteid kuulutada, vii see teema üle "Klubiruumi".
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

#5 Postitus Postitas oldmoped »

Ega mul ei ole tagamaid varajata midagi ja võin ka avalikus osas selle kirja panna.

Eks see sellise kahe asja vahepealne segu emotsioonist ja läbimõeldud otsusest ole. Lihtsalt olen realist, et minu isik ei suuda oma võimalustega sellist asja rohkem eriti edasiarendada ja paljud hädavajalikud asjad jäävad tihti lihtsalt toppama. See, et vanamopeedide populaarsus on visa tampimise tulemusena inimeste hulgas tõusnud, tekitab paljus ka tagasilööke - kuna huviliste hulk on suurenenud, siis on tekkinud suhteliselt tihe konkurents ja sellega seoses ka sõidukite ja nende osade, kirjanduse, memorabiilia ja kõige mu sinna juurde kuuluva kohapealt. See kõik väljendub paljus ka loomulikult turuhindades. See, et kollektsioon saaks järjest täiendust siiani veel puuduvate esemete ja sõidukite näol, eeldaks regulaarset puhverraha olemasolu, et laatadel ja oksjonitel või kuskilt lehekuulutustes leitud masinate pärast teiste huvilistega suudaks konkureerida või neid üle pakkuda või vähemalt koheselt ostma tõtata. Jah, kui realist olla, siis tegu on reaalselt paljude jaoks kommiraha suuruste numbritega, aga kui ikka ei ole, siis ei ole. Samuti tuleks vastavalt masinate seisule tegeleda nende restaureerimisega, muuseum vajab omale korralikku ekspositsioonipinda jne jne.
Lisaks ka muuseumi praegune logistiline asukoht, mis ei soosi mittekuidagi seda, et keegi vaevuks külla tulema ning sellega kaasnev mõtetus ja võimetus konkureerida teiste ekspositsioonide ja näitustega - Käesoleva muuseumihoone toimuv ehitamine-taastamine selleks otstarbeks tundub järjest mõtetum. Võin 1000:1 panustega kihla vedada, et näiteks mootorrattamuuseumis olnud võrrinäitust külastas 100x rohkem inimesi kui käesolevat muuseumiprojketi. Ja tean konkreetselt, et kevadisel kuuajalisel mopeedinäitusel Läänemaa Muuseumis ületas päeva keskmine külastajate arv mopeedimuuseumi aastase külastajate arvu.

Kõike seda kõhu kõrvalt tehes hakkab kõht juba natukene liiga pisikeseks jääma ja reaalse peaaegu olematu ühiskondliku huvi puudumise pärast puudb ka igasugune motivatsioon järjest neid ohvreid sellele altarile tuua. Eks tõenäoliselt olen ka liiga maskimalist, et kui teha, siis juba korralikut. Minu jaoks on kollektsioonil väärtus komplektse ajaloolise ülevaatena tunduvalt suurem kui seal asuvate üksikute masinate summa. See eeldab aga asjale natukene liiga palju pühendumist ja vähemalt mina pole selle kõrvalt osanud leida aega tegeleda eriti palju muu ja normaalselt tasustatava töö tegemisega. Kui leiduks keegi teine, kes on asjast huvitatud, omab logistiliselt paremat asukohta ja finantsvõimalusi ning on võimeline sellesse projekti jätkusuutlikult edasi investeerima, siis on minu poolt roheline tuli.

Tahaks ise ka ennast vahest inimesena tunda ning "puhata ja mängida", käia (vanatehnika)üritustel, muuseumides ja näitustel mitte tegeleda vaid sellega, et proovin säilitada ühte tehnikaajaloo lõiku arvates, et see väärib säilitamist ja lootuses, et äkki kedagi see kunagi huvitab.

Kui küsitavatst hinnaklassist rääkida, siis ülevaate saamiseks võin öelda, et mopeedikollektsioon ise on saada täiesti tasuta, küsiksin vaid töötasu selle kogumise eest. Tõenäoliselt ei valeta, kui viimase kaheksa aasta jooksul olen kokku vähemalt ühe aasta pühendanud selle kogu tekitamisele - st tahan saada ühe normaalse "harju keskmise" aastapalga suuruse summa.

Eks ma olen realist ka ja tean, et tõenäoliselt ei leia kedagi, kes selle kollektsiooni omandamise ja edasiarendamisega oleks nõus tegelema ja ega mul sellest kunagi iseenda poolt vabatahtlikult valitud elustiilist pääsu kuhugi ei ole, sest asja lihtsalt pooleli jätta või likvideerida ei luba südametunnistus.

Lonny
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 19 Oktoober P, 2008 00:00

#6 Postitus Postitas Lonny »

Minu arvamus on et igasugune muuseum on teretulnud, samas ei ela ükski muuseum ilma sissetulekuta ära. Tean omast käest kui palju raha on pere kõrvalt oma hobidesse laotud, hoov ja kõik võimalikud vabad pinnad projekte ning varuosi täis. Kuid vahepeal tekkis üks idee, kui üritasin seda perele selgitada lubati Seevaldi masin järgi kutsuda.
Nimelt plaan oli järgmine: Valla territooriumil olemas vana metskonna garaaz ja töökoda, seisab jõude. Luua sinna noorte auto-mooto huviliste ring, kus valla noored saaksid nii isiklike kui ka koleksjooni tehnikat remontida- taastada. Sellisele asjale peaks olema nii riigi kui ka valla poolne materjaalne toetus, lisaks ka igasugused EU programmid. See üritus meenus nõuka ajast pioneeride palee ja muude ringide tegevusest kuhu oli väga raske pääseda. Ise olen hetkel selle idee kalevi alla pannud paremaid aegu ootama, muud peavalu tekitavad probleemid viivad kogu vaba aja. Töökoja taotlesime küll juba rendile pall on RMK väravas, ootame pikki silmi saab vähemalt omi projekte vaikselt nokitsema hakata.

Vasta

Mine “Vaba teema”