Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 27 Veebruar Neljapäev, 2020 08:51



Vasta teemale  [ 255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Järgmine
 KÜLAJUTUD 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2963
Asukoht: Tallinn, Merivälja
http://youtu.be/c2_JRWtSs8g

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


22 Veebruar Reede, 2013 08:10
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
http://www.parnupostimees.ee/1163362/tuulik-teeb-lopuks-mida-tahab-ja-oskab


10 Märts Pühapäev, 2013 07:50
Profiil Veebileht
Uus kasutaja
Uus kasutaja

Liitunud: 08 Juuni Pühapäev, 2008 23:00
Postitusi: 32
Selle eesti ajalooga Erdmann & Rossi kerega BMW 326 lugu on ilmunud saksakeelsena BMW-Veteranen clubi ajakirjas 01.2012a. ja minupoolt lastud tõlkida eesti keelde.
Pildid on mahapildistatud samast ajakirjast.

Hiline kojupöörduja Venemaalt

Berliini peenes eeslinnas Schlachtensees asub arhidekti, ehitusettevõttja ja sportlase Otto Sperberi maitsekas villa. Tema ehitusfirma asub Schönebergis. Tema firma tegi ehitus töid ka autokerede tootjale Erdmann und Rossi. Jos Neuss Sperber leidis võimaluse endale siin eritelimusel sõiduki lasta valmistada.
1936 aasta lõpul / 1937 aasta algul firma `` Erdmann`` ehitas superelegantse Roadster-autokere ja monteeris 5,4 liitrise Merzedes-Benz Typ 540 k šassiile, mida autonäitusel Berliini teletorni hallis 20.02-03.03.1937 aasta näidati. See erakordne auto esitles kaheistmelist ``ämmaistmega`` allalastava katusega mudelit. Pikaks venitatud mootorikatet kaunistasid arvukad õhuklapid kroomitud käepidemetega. Suured, kroomitud esilaternad on paigutatud iluvõrest vasakule ja paremale. Kerel säras hõbedane metallikvärv. Veel näituse ajal tellis luksuseksemplari, armastatud UFA-staarh Gustav Frölichil.
Otto Sperberile jättis see auto erakordse mulje, eriti rida silmapaistvaid detaile. Ta tellis ametlikult BMW diilerilt nimega``Kurpfalz`` BMW 326 veereva šassii. Tema soov kerefirmale Erdmann und Rossi oli erikerega kaheistmeline sport- kabriolett kere, kaalu vähendamiseks kerepaneelid valmistatud alumiiniumist. Aknad said``Sekurit`` klaasid.
Sperberi erisoovid olid: sigaretisüütaja, tuhatoos, Telefunken autoraadio ja Bosh-küttesüsteem. Auto pidi saama hõbedase metallikvärvi nagu oli Berliini autonäitusel imetletud Mercedes-Benzil .
Auto tellimuskviitungile on käsitsi juurdekirjutatud märkused väikeste muudatuste kohta. Umbes kuu aega hiljem (juuli 1937) tuli uus auto välja.
Pilt
Fotol elegantne auto pühapäevasel väljasõidul Berliini ümbruses 1938a.

II Maailmasõja algul sept. 1939 võeti palju sõidukeid Wehrmachti käsutusse, ka Sperberi autot ähvardas sama saatus. Talle soovitati spidomeetri näitu edasi kerida, et näidata sõidukit vanemana. Sõjaväele aga sportauto ei sobinud ja Bmw teenis mõne aja majandusautona.
Kui rinne lähemale liikus, paigutas Sperber Bmw sooja garaazi Schlatensees, kruvis küljest rattad ja peitis ära. Samuti toimis ta aku, kütusepaagi ja teiste detailidega. Kuid see ei seganud Nõukogude Armeel autot rekvideerimast ja Nõukogude-Liitu viimast. Seal teenis ta poliitohvitseride sõidukina, tehti originaalosade puudusel palju ümberehitusi ja seetõttu halvenes auto seisukord.
Pilt
Vahetult enne eestist lahkumist(pilt laenatud Eesti antiikautode galleriist)

Üks ta viimastest omanikest proovis teha temast neljaistmelist kabrioletti. Lõpuks jäi auto seisma ja müüdi Rootsi kaudu Läände.
1991.a sai loo autor täiesti deformeerunud auto aimamata, millega ta peab kokku puutuma, et auto uuesti tehasekonditsiooni saada. Ühelt Tsehhist saadud BMW 326-limusiinilt saadi puuduvad osad. Restaureerimise või õigemini uuestiehituse teostas firma ``Feierabend`` Würzburgis.
Auto taastamine kestis aastaid ja pakkus seega suuri kogemusi reataureerimiseks.
Johannes Beeskov, endine konstruktor autofirmast oli vaimustatud, et restaureerimine tema nõuannete järgi tehti, oli ju tema, kes Roadsteri 1937 a. lõi.
Pilt
Hr.Johannes Beeskov pildil vasakult teine.

Kerest ja avatavast katusest olid ainult mõned detailid järgi. Suure aja võttis puuduvate originaal osade kokkuotsimine, näiteks 17 –tolliste rataste, Bosh- soojendi, Telefunken autoraadio jne. Tagatuledele 10 cm läbimõõduga punaste klaaside otsimine ei andnud pikka aega tulemust, viimaks saadi need Saksa Riigiraudteelt 69 penni eest.
Firma ``Feierabend`` (Piduõhtu). Meister Endressi osavate käte all ehitati šassii ja kere puitosad uuesti, taastati tiivad, mootorikate, uksed, aknad. Lõpuks sai restaureeritud auto valmis.
Kahjuks ei elanud hr. Feierabend ja Beeskov nii kaua, et taastatud autot näha.
2009 a.. lõpus olid tööd lõpetatud ja auto on samas sesundis nagu ta 1937 a. vabrikust tuli.
Pilt

Pilt

Pilt


11 Märts Esmaspäev, 2013 11:37
Profiil
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 166
Asukoht: Tallinn
Sattusin sellise lingi otsa: http://www.automuuseum.ee/index.html


26 Märts Teisipäev, 2013 12:34
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2963
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Eile potsatas postkasti Automobiili nr.2/2013.
Pilt

Nagu juba kaanepildilt näha, on selles palju juttu Ferdinand Porsche loomingust.
Sama teemaga haakub ka väike "nupuke", Jouko Iso-Heiniemi sulest, aasta algul peetud vana-auto rallist - Monte-Carlo Historique Rally 2013.
Võistluses osales 350 historic-autot:

Pilt
Pilt ajakirjast Automobiili 2/2013

Muude autode seas osales ka Jukka Silvasti Porsche 356 B, 1961. Selle auto kere taastamisest on pikem jutt siin.

Pilt
Pilt ajakirjast Automobiili 2/2013

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


03 Mai Reede, 2013 10:27
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2963
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Arvo Haugi Citroen B12: http://www.youtube.com/watch?v=CT-1dp5Ro4E :P

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


01 Juuni Laupäev, 2013 19:53
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 04 Aprill Reede, 2008 23:00
Postitusi: 185
Endine Petti Mercedes-Benz 230:
http://www.prewarcar.com/index.php?opti ... Itemid=432

Ja see Belgiasse jõudnud 170V on samas juba mõnda aega üleval:
http://www.prewarcar.com/index.php?opti ... Itemid=432


11 Juuni Teisipäev, 2013 14:53
Profiil
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2963
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Jan-Erik Hakalax Soomest teatab, et selline raamat tuleb müüki:

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


17 Juuni Esmaspäev, 2013 05:42
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2963
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Külauudised sahistavad, et täna kell 16 avatakse Veskimetsas MTÜ Oldtimer Farm automuuseum.
Vt.: http://www.tallinn.ee/est/Tallinnasse-r ... utomuuseum

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


08 August Neljapäev, 2013 05:52
Profiil Veebileht
Uus kasutaja
Uus kasutaja

Liitunud: 30 Juuni Pühapäev, 2013 21:45
Postitusi: 8
Asukoht: Tabasalu
Autorestauraator kirjutas:
Külauudised sahistavad, et täna kell 16 avatakse Veskimetsas MTÜ Oldtimer Farm automuuseum.
Vt.: http://www.tallinn.ee/est/Tallinnasse-r ... utomuuseum

Väike kiire galerii avamiselt: http://www.autoleht.ee/galerii?id=982

_________________
Pille Russi
www.rallifotod.eu


08 August Neljapäev, 2013 20:23
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Järgmine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9