Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 06 Aprill Esmaspäev, 2020 07:31



Vasta teemale  [ 255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Järgmine
 KÜLAJUTUD 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Autorestauraator kirjutas:
21. augustil alustasid Londonist sõitu kaks meest, Keith ja Scott:



... nüüd on mehed kodus tagasi ja ekstreemsetest elamustest välja puhanud.
Reisi pildigalerii on näha siit: http://jowett.net/gallery/main.php?g2_itemId=23094
Juttu siit: http://jowett.net/forum/viewtopic.php?f=15&t=2504

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


01 Oktoober Esmaspäev, 2012 11:35
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
!9. oktoobri oli Riias, Motormuzej ruumides auto KRASTIN presentatsioon: http://www.motormuzejs.lv/pub/index.php?id=316
Krastin on lätlasest autoheitaja looming USA-s.

Nüüd saab seda masinat muuseumi püsiekspositsioonis näha.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


20 Oktoober Laupäev, 2012 08:23
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Pilt

See foto on tehtud Riias, auto esitlusel.
Mark on KRASTIN, 1903. Auto tegi lätlane August Krastins Clevelandis, USA-s.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


24 Oktoober Kolmapäev, 2012 06:43
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Möödunud nädalal sai töö asjus Lätis käidud.
Kuna seal on praegu üks Steyr värvimises, siis oli hea võimalus aluse konstruktsiooni uurida.

Pilt

See on küll teistsuguse kerega, üsna haruldane sport kabriolett, aga alused on neil sarnased.
Ka Riia muuseumis on üks Steyr väljas, aga see on komplektne ja ligipääs tunduvalt keerulisem.

Pilt

Muide, käisime Raimsiga veel mitmes kohas ja nägime-kuulsime mõndagi huvitavat. Tegime udupilte ka. Võibolla, kui aega on, panen pärast midagi välja.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


03 November Laupäev, 2012 07:58
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Autorestauraator kirjutas:
... kui aega on, panen pärast midagi välja.

Kõigepealt ruttas Gunars tutvustama oma lemmikut, millest pisut eespool juba juttu oli:

Pilt

Pildil on näha tohutu alumiiniumvalust kolmekäiguline käigukast. Aasta on 1903 ja meie nii igapäevaseks saanud manuaalkastid on alles tulevik. Käiguvahetuseks on kolm pedaali ja ei teagi täpselt, mitu kangi! Sellisega sõitmine oleks tõeline katsumus.
Tohutute silindritega kahesilindriline mootor pidi olema heas korras, mingil ajal hakatakse seda ilmselt käivitama:

Pilt

See auto ei kuulu muuseumile, omanik on lätlane, kes selle masina vastu huvi tundnud juba pikka aega. Kuni eelmise omaniku surmani ei tahetud müügist midagi kuulda. Juhtus aga nii, et kui omanik siit ilmast lahkus, müüdi auto kiirelt maha. Ja jäljed kadusid...

Otsingutesse kaasati mitu inimest, nii Lätist, kui USA-st. Ja lõpuks leiti!
Uus omanik oli haruldaste automarkide kollektsionäär, kes Krastinist nii kergelt loobuda ei soovinud. Tegemist oli siiski targa mehega, kes mõistis, et lätlastele on see masin palju väärtuslikum, kui temale. Tehti vahetuskaup, kus tasuks tuli muretseda kaks, ka suhteliselt haruldast sõidukit.

Sellega polnud seiklused veel lõppenud: kas antakse luba riigist välja viia auto, mida on kogu maailmas säilinud ainult üks?
Nüüd on auto meist ainult 300 kilomeetri kaugusel.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


03 November Laupäev, 2012 10:59
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Vahepeal on jupp aega mööda läinud. Fotosid ei saanud üles laadida. Tundub, et nüüd asi jälle toimib.

Eespool oli juttu, et Gunars oli kuidagi nagu elevil, tahtis midagi väga-väga näidata. Meil oli jälle aega vähe ja nii meid poolvägisi (liialdus) keldrikorruse ruumidesse juhiti. Viidi kohe hoobilt kõige põnevama asja juurde! Aga mina jätan selle viimaseks!
Niisiis, restaureerimistöökoda: ühes ruumis oli juba valmimas Emka kere. Sellest ma pilti ei teinud. Järgmises ruumis oli Tatra:

Pilt

Olen sellist Eestimaalgi näinud, aga väga ammu. Lätlaste auto pole ka just esimeses nooruses. Tagaosa on suures osas uus ehitatud:

Pilt

Mootor on taga, kaheksasilindriline ja õhkjahutusega. Mäletan, et see auto tegi väga omapärast häält...

Pilt

Edasi viidi meid mingisse salapärasesse ruumi, mille uks oli lukustatud. Järelikult hoitakse seal väärtuslikke asju!
Kõigepealt ennesõja-aegse Oldsmobile baasil tehtud „õppe auto“:

Pilt

Nagu tehasest tulnud! Raam, kõik osad .... nagu uued! Korralikult tehtud väljalõiked, läbipaistvad korpused. Ma imestan, et seda ei ole siiamaani mõne „vanakese elustamisel“ ära kasutatud.
Nüüd läheb see õppestend näitusesaali.

Ja lõpuks see, mida Gunars kõige rohkem näidata tahtis!
Aga enne veel, kui sellest räägin, tuletage meelde üks vana lugu. Natuke rohkem, kui kolm aastat tagasi, pani Pelle vanade fotode teemasse üles sellise Cadillaci pildi:

Pilt

Otsige see vana teema üles (Selle lehe lõpus: viewtopic.php?f=9&t=237&start=40 ) ja värskendage mälu! Siis räägin edasi, mida ma Riia muuseumi lukustatud uste taga nägin...

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


Viimati muutis Autorestauraator, 17 Oktoober Esmaspäev, 2016 13:20, muudetud 2 korda kokku.



06 November Teisipäev, 2012 18:54
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Autorestauraator kirjutas:
... räägin edasi, mida ma Riia muuseumi lukustatud uste taga nägin...

Nüüd edasi... peale Pelle 29. a. Cadillaci pildi väljailmumist tekkis minu peas mõte, et hea küll, see auto, mis kunagi Eesti riiki autopargi poolt esindas, on ilmselt läinud... Seda enam tagasi ei too. Aga kas tuleks kõne alla sarnase auto hankimine, korda tegemine, säilitamine kui koopia sellest, mis kunagi olnud?

Kuna just umbes samal ajal liikus ringi kuulujutt, et Eesti riik on eraldanud raha meid okupeerinud riigi mitmesuguste vanade autode soetamiseks (mõtlesin järgi, ilmselt ei olnud see maksumaksja raha, vaid mingi projektiraha, näiteks Kultuurkapital vms.) siis kas tekiks huvi ka sellise Cadillaci muretsemiseks? Täna on see veel võimalik!
Rääkisin mitmete inimestega. Mõned ütlesid: huvitav mõte! Mõni ei öelnud üldse midagi.... ja nii see jutuks jäigi.

Ilmselt umbes samal ajal oli lätlastel samasugune pilt:

Pilt

Autos püsti seisev mees peaks olema Kārlis Ulmanis, Läti president. Arvan, et see foto on hilisemast ajast, kui meie foto, kuna järgmisel pildil:

Pilt

... sõidavad sama autoga juba okupeeriva riigi kõrged sõjaväejuhid. Ilmselt on aasta 1940?


Lätlased mõlgutasid vist umbes samasuguseid mõtteid, nagu mina. Ainuke vahe on see, et lätlased ei jätnud seda „jutuks“, vaid tegid „asja“ ära!

Pilt

See on samasugune Cadillaci faeton, mis esimesel fotol. Pooleldi restaureeritud, suurem töö on valmis, ja väga eeskujulikul tasemel!

Pilt

Arvan, et juba lähitulevikus saame seda autot Riia muuseumi ekspositsioonis näha. Ja ilmselt ka Riga Retro-l.

Kas ostame edaspidigi projektirahade eest Mossesid ja Pobedasid, või ...
Oleks, mille üle mõelda! Ja miks mitte enda arvamust ka kirja panna.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


Viimati muutis Autorestauraator, 01 Oktoober Kolmapäev, 2014 10:49, muudetud 3 korda kokku.



07 November Kolmapäev, 2012 08:45
Profiil Veebileht
Uus kasutaja
Uus kasutaja

Liitunud: 05 Märts Reede, 2010 00:00
Postitusi: 11
Asukoht: Hiiumaa
Sarnane Tatra oli ka minu vanaisal. 5-10 aastat tagasi viidi selle jäänused Saaremaale. Huvitav oleks teada, mis sellest saanud on.


07 November Kolmapäev, 2012 09:10
Profiil
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2967
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Autorestauraator kirjutas:
..., käisime Raimsiga veel mitmes kohas ja nägime-kuulsime mõndagi huvitavat. Tegime udupilte ka. Võibolla, kui aega on, panen pärast midagi välja.

Aeg lendab, aga minul on veel Lätis käigu ülevaade lõpetamata!
Käisime veel Anderjs Rode töökojas. Seal on alati midagi huvitavat pooleli, nii ka seekord. Kõigepealt vaatas vastu vana tuttav, ZIS 110:

... millega Tallinnas pikalt mässasin. Projekt ei olnud edukas, töö jäi kaks aastat tagasi pooleli. Siis viidi masin Riiga, seisis seal umbes aasta ja siis võttis Andrejs töö uuesti ette. Nüüd on keretööd lõpusirgel, läheb varsti värvimisse:

Pilt

Huvitavat oli veel. Samas ruumis tehakse Horch 830:

Pilt

Puidumeeste tööruumis on teine samasugune:

Pilt

Muide, üks Eestis resideerinud Horch 830 rändas kaks nädalat tagasi uude koju, Lätti. Uut omanikku ma tunnen ja arvan, et saan sellest tulevikus mõne pildi teha.

Aga Rode puutöökojas oli pooleli ka Pullmann-kerega Mercedes 290:

Pilt

Sadulsepa tööruumis oli kaks Mercedest, üks, pullmann hakkab valmis saama. Sellele tehti ainult kere:

Pilt

Paremal, Andrejsi selja taga katte all, on ootamas Mercedes 320 A Cabriolet.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


08 November Neljapäev, 2012 19:49
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 31 Juuli Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 286
Kas need Mercedesed ja Horchid on originaalis selliseid keresid omanud või on need nö uustooted? Et kinnisest autost saab lahtine jne?


09 November Reede, 2012 08:52
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 255 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Järgmine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9