Tutvustan sõbra tööriista, mille hiljuti talt laenasin. Vanatehnika taastamisel tuleb paraku kasutada tänapäeva tõmbmutreid.
Tõmbmutrite tangid on üpris kallid ja laenutamine tülikas, eriti kui on vaja üht-kaht mutrit kinni tõmmata.
See on siis abirakis 6 mm tõmbmutrite tõmbamiseks.
22mm võtme külge keevitati mingi suvaline toru, millest mahub läbi 6 mm keermelatt ( võib vabalt ka 6 mm polti kasutada,aga pikkus peab siis sobima)
kui tahta 8 mm tõmbmutrit tõmmata, siis peab august läbi mahtuma vähemalt 8 mm polt)
Sama asi teiselt poolt vaadatuna.
Siis tuleb läbi ava panna sobiva pikkusega ja läbimõõduga keermelatt, mille ühte otsa kinnitada tavaline mutter ja teise otsa tõmbemutter.
Nüüd hoiame 22mm võtmest kinni ja 10mm võtmega hakkan seda tavalist mutrit (vasakul pool) peale keerama.
Sellega tõmbame tõmbemutri pleki külge kinni.
Minu BMW on selliseid analoogseid D kujulisi mutrid tehase poolt kasutatud päris palju. Siin pildil siis minu poolt paigaldatud tõmbmutter.
Selliseid tõmbmutreid saab kasutada kohtades, kus see hiljem jääb nähtamatuks .
Tõmbemutri tõmbamise rakis.
Tõmbemutri tõmbamise rakis.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 4
- Liitunud: 06 Aprill E, 2009 00:00
- Asukoht: Läänemaa, Lihula
- Kontakt:
Olen kasutanud ise samade mutrite paigaldamisel tavalist polti u 20-30 mm pikk või pikem, seibi ja tavalist mutrit. Keeran tavalise mutri poldile, seib vahele ja keeran poldi tõmbmutrisse. Siis keeran tavalise mutri vastu ja hoides poldipeast pingutan mutrist kuni tõmbmutter on kinni. Samas selline lahendus ei sobi kusagil õõnsuses. Siis peaks olema torujupp(puks) vahel.