Tõmbemutri tõmbamise rakis.

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Tõmbemutri tõmbamise rakis.

#1 Postitus Postitas alopex »

Tutvustan sõbra tööriista, mille hiljuti talt laenasin. Vanatehnika taastamisel tuleb paraku kasutada tänapäeva tõmbmutreid.
Tõmbmutrite tangid on üpris kallid ja laenutamine tülikas, eriti kui on vaja üht-kaht mutrit kinni tõmmata.
See on siis abirakis 6 mm tõmbmutrite tõmbamiseks.
22mm võtme külge keevitati mingi suvaline toru, millest mahub läbi 6 mm keermelatt ( võib vabalt ka 6 mm polti kasutada,aga pikkus peab siis sobima)
kui tahta 8 mm tõmbmutrit tõmmata, siis peab august läbi mahtuma vähemalt 8 mm polt)

Pilt

Sama asi teiselt poolt vaadatuna.

Pilt

Siis tuleb läbi ava panna sobiva pikkusega ja läbimõõduga keermelatt, mille ühte otsa kinnitada tavaline mutter ja teise otsa tõmbemutter.

Pilt

Nüüd hoiame 22mm võtmest kinni ja 10mm võtmega hakkan seda tavalist mutrit (vasakul pool) peale keerama.
Sellega tõmbame tõmbemutri pleki külge kinni.

Pilt

Minu BMW on selliseid analoogseid D kujulisi mutrid tehase poolt kasutatud päris palju. Siin pildil siis minu poolt paigaldatud tõmbmutter.
Selliseid tõmbmutreid saab kasutada kohtades, kus see hiljem jääb nähtamatuks .

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Kodanik2
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 06 Aprill E, 2009 00:00
Asukoht: Läänemaa, Lihula
Kontakt:

#2 Postitus Postitas Kodanik2 »

Olen kasutanud ise samade mutrite paigaldamisel tavalist polti u 20-30 mm pikk või pikem, seibi ja tavalist mutrit. Keeran tavalise mutri poldile, seib vahele ja keeran poldi tõmbmutrisse. Siis keeran tavalise mutri vastu ja hoides poldipeast pingutan mutrist kuni tõmbmutter on kinni. Samas selline lahendus ei sobi kusagil õõnsuses. Siis peaks olema torujupp(puks) vahel.

Vasta

Mine “Vaba teema”