Pleki kuumutamine

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Pleki kuumutamine

#1 Postitus Postitas alopex »

Täna garaaziz auto uksi parandades, tekkis selline mõte,
et kui plekki vaja painutada , kas ajaks selle kuumaks ja siis
on hea painutada. Samas läheb plekk ju kuumutades pehmemaks?
Aga keevitamisel ju ka plekk kuumeneb.
Küsimus siis, kas on õige külmvaltsplekki painutamiseks kuumutada?

-Kaido-
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 24 Mai L, 2008 00:00
Asukoht: Tartumaa, Elva

#2 Postitus Postitas -Kaido- »

Vabandan ette, kui ma eksin, kuid kas pleek kuumutamisel paisumise tagajärjel mitte lainetama hakka? Mulle on igatahes õpetatud, et eletroodkeevitusega plekki ei keevitaks, hakkab pärast auto peal lainetama.
Ja kui ma oma loogikaga võtaks nimetuse järgi, et külmvaltsplekk, siis peaks ikka olema niisama toatempil painutamiseks...

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#3 Postitus Postitas Autorestauraator »

Pleki kuumutamine selleks et seda kergem töödelda oleks, on täiesti tavaline võte. Eriti palju kasutatakse seda siis, kui teed tööd gaasikeevitusea. Sellisel juhul on plekk niikuinii nii laialt soe, et saad seda vabalt "modelleerida".
See, et pleki omadused muutuvad on paratamatu, aga sellest pole häda. Auto kere on niikuinii "liiga tugev", ära ei lagune.
Pead arvestama seda, et kui plekki kuumutad, siis kuumutatud osa muutub lühemaks, sellest ka see "lainetamise" nähtus.
Nagu varem märkisin, arvan nii, et uste avad sul sellepärast liiga väikeseks muutusidki.

Et seda viga vältida, soovitan mingi tegemisel olev osa enne eraldi valmis teha, siis sobitad selle õigele kohale ja keevitad kinni. Kui teed seda tööd nö. kohapeal, siis on kuumutamist mitmeid kordi ja palju, mõõdud lähevad käest ära!
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Vaba teema”