Registreerimismärgid= autod

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#11 Postitus Postitas Mattu »

Kõigepealt suuremad tänud ksf! veterani poole teele - tarkust tuli jälle juurde. ksf! kr8nikule aga vastuseks, et kõik nimed on kirjas täpselt samamoodi, nagu need märkmikus kirjas olid, samamoodi ka tonnid seal järel. Loomulikult võib mugandusi või valesti kirjutatud numbreid-tähti olla. Küsida ei ole ka kahjuks kelleltki. Muuhulgas on see GMC bussi nimi samamoodi pentsikult kirjas seal ja on ka siin :?
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

RihoP
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 29 Märts E, 2010 00:00

#12 Postitus Postitas RihoP »

Mattu, väga huvitavad andmed esimeses postis esitatud! Esimesena mainitud Renault oli vist üsna kindlasti Palmi jagu.
Sa ütled, et need on sohvri poolt loetletud tööautod. Väga põnev oleks lugeda paar sõna ka sohvri enda kohta.
Mis puudutab nn. välimäärajat, siis loomulikult oleks selline asi teretulnud, kui kaldun arvama, et isegi kui koondataks jõupingutused, jääb see kaunikesti fragmentaarseks ja ebatäpseks. Niivõrd palju segadust on nende numbrimärkidega. Kui olen ise püüdnud viia kokku konkreetseid numbrimärke ja autosid, siis paljudel juhtudel on sama numbrimärgiga seotud erinevad autod. Tuleb täpselt selgeks teha numbrimärkide arengulugu. Autosid võidi müüa maakonnast välja, numbrimärk muutus, numbrimärk võis vahetuda, auto võis hävida, numbrimärk läks muule masinale, dokumentide ebatäpsused.

manic
VVK liige
Postitusi: 185
Liitunud: 05 Aprill L, 2008 00:00

#13 Postitus Postitas manic »

Mul on üks enda tarbeks tehtav eestiaegsete numbrite tabel, mida ma jooksvalt täiendan. Seal on sees igasugustest allikatest (alates EAG fotodest kuni vanade ajalehesõnumiteni) leitud andmed. Aga ma kardan, et praegusel kujul see avaldamiseks küll ei sobi, sest sisaldab palju igasuguseid spetsiifilisi viiteid jms.
Pealegi on see äärmiselt lünklik, mida tõestab ka see, et Mattu nimekirjast on mul tabelis mingitki infot ainult kahe numbri kohta.
H-292 kuulus augustis 1939 veoäripidajale Munile ja kui H-292-le laaditi Tallinnas Pärnu maanteel Hallivanamehe kurvis ümber tellisekoormat purunenud teljega veoautolt A-223, siis sõitis H-292-le otsa mööduv veoauto A-1746 (Uus Eesti 22.08.1939).
GMC B-581 oli üks omapärane eksemplar, numbri järgi Tartu buss, ilmselt 1940. a. suvel sõitis Tallinnas Lilleküla liinil, 2 fotot sellest oli möödunud aastal osta.ee-s müügil:

Pilt

Mõnede maakondade kohta peaks mõned registrid arhiivides alles olema (näiteks Mikkelsaare raamatus toodud tabelid Võrumaa kohta).
Aga Tallinna omi pole vist siiani keegi leidnud.

Dbioe - üks võimalik variant on Dodge (kui originaal näiteks väga kiiresti või "arstikäekirjaga" kirjutatud).

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#14 Postitus Postitas Mattu »

Sohvri kohta, omaks hämmastuseks ei oska suurt midagi lisada ega ka leida. Riigiarhiiv annab ainult ühe keskvangla vaste. Oli paarkümmend päeva vapsidega seotuna vanglas. Kui see bussi foto 1940 a. juuli-august siis on tegemist sama isikuga. Sõitis vist kuni augusti lõpuni selle bussiga. Eks ma uurin veel korra neid märkmeid aga selle D.... kohta ei oska suurt midagi arvata. Käekiri ei ole arsti oma kah mitte :?
Veelkord arvan samuti, et sellest asjast suurt nahka ei saa aga näppu sattunud info võiks siia lisada, ksf! manic saaks oma tabelit siis täiendada või hoopis info postitajat täiendada. Kuidas kunagi.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#15 Postitus Postitas Mattu »

Peale luubi kasutamist võin täpsustada, et auto nr A-2044 kannab märkmikus nimetust Doige - ehk siis ilmselt see i täht on ikkagi halvasti õnnestunud d ja peaks olema Dodge - nagu ka pakuti. H-292 International kuulus Jaan Muni'le, veoäri "Auto" - kas õige ärinimi? Konkreetne autojuht töötas selle H-292 peal 21. veebruarist 1940 kuni märtsi lõpuni. Muuhulgas 13. märtsil Männiku teel läks poolass katki ja "said uued siduri lindid pandud". Järgmise kolm pikka päeva remonditi aga diferentsiaali.

Siis leian veel ridade vahelt viite 5-tonnisele autole A-1273, ilmselt sama Muni oma, kuna nähtub, et ta töötas seal kuni 8. aprillini.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

RihoP
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 9
Liitunud: 29 Märts E, 2010 00:00

#16 Postitus Postitas RihoP »

Kuna mind ennast huvitavad kõige rohkem taksiautod ja on tekkinud mõningaid juhuslikke andmeid, uurisin veel natuke ja avastasin, et mainited Essex-taksi osteti uuena kas 1932. a lõpus või 1933. a talvel/kevadel.
Opel Capitäniga on seotud nimi H Paema ja Essexiga V Käpp (ilmselt omanik, enne oli tal vana Ford). Märkmiku omanik võiks siis olla vast härra Paema?
Täpsustuseks veel, kas see loetelu on ühe isiku (dokumendi autori) autode, millel ta töötanud oli, loetelu? Kas mingeid ajalisi piire ka tuletada annab, et millal alustas, millal vahetas tööd jms?
Head uut aastat samuti kõigile!

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#17 Postitus Postitas Mattu »

Tallinna taksojuhtide sotsiaalajalugu (1920- 1940)
?
Tagasihoidlikus on voorus! Paema neh. Palka ta nende autodega seoses sai, ilmselt peaasjalikult, sõitmise eest. Täpsemalt ei tule välja. Mingeid veoautosid on ta sõidutamas ja ka remontimas käinud samal aastal.
5. jaanuar 1940 lõpetas töö A-2223
20 jaanuar kuni 20 veebruar A-2044
25 aprill 1940 aasta, A-714 Cäpitan, omanik Rümmel(t) üüri auto, Pritsumaja plats.
3 ja 4. mai 1940 aasta, A-464 Renault, Palm.
5. mai 1940 aasta, A-910 Renault, Palm.
30. mai; 1. juuni; 3. juuni; 5 juuni; 7 juuni 1940, A-714 Opel Cäpitan taxi.
Sealt edasi Mootoris. Hüva uut jah!
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

Vasta

Mine “Vaba teema”