Kas Eesti taastajad on vaimuvaesed...?

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
denis23
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 15 Detsember E, 2008 00:00

#21 Postitus Postitas denis23 »

Mind tegelt huvitab teine asi - kuhu on kõik huvitavad teemad foorumites kadunud?

Autod oleks just nagu olemas, teadmised samuti - varem jätkus huvitava juttu ajaloost, üritustest, projektidest tundide kaupa lugemiseks.

Nüüd on aga mingid mõtetud teemad a la kas "Riga 13 mootor kõlbab Deltale" või "müüa kasutatud kondoomid mis on Volga tagaiste alt leitud"

Vaadake kas või automotofoorumi tänased postitused -

http://forum.automoto.ee:8080/search.ph ... 4e21059554

Et sellest tekibki selline vaimuvaesuse sündroomike vahest.

Ja see on riigi suurim klassikaliste autode portaal..mnjah...

Ok, minul on oma väike bloogike vene keeles olemas - kuhu ma oma tegemised panen:

http://www.drive2.ru/users/kolomenski/

Aga teised, miks te vait olete?

Hei hei, tänases maailmas on OK isegi oma naist eksponeerida, uunikumitest rääkimata, häbeneda pole midagi!


See ongi küsa -miks Hart sina ei räägi sellest projektidest mis on sul käsil olnud (viimase poole aasta jooksul oli need vähemalt 4, kõik on Eesti mõistes kas või haruldased või unikaalsed sõidukid)

Tahaks tegelikult midagi huvitavat lugeda ka, mitte ainult hulla-bulla ja Riga-13 mopeedide remondijuhendid.

wax
VVK sõber
Postitusi: 151
Liitunud: 03 Märts E, 2008 00:00
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

#22 Postitus Postitas wax »

Mind hakkas aga huvitama, et kas teema algatajal on kindlad andmed, et need punktid on just Trianglemotorsi vendade poolt välja mõeldud ja nad ise pole neid kusagilt "pihta pannud?"

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#23 Postitus Postitas kass »

Hoiatuseks - alljärgnev on kirjutatud samuti vaimuvaese inimese poolt, kuigi tegemist pole taastajaga!

Denis - ma arvan, et Riga 13 mootor sobib Deltale küll! :wink: Aga lugeda ei ole eriti palju küll, see on õige. Ja seda tõesti seepärast, et foorumlased on vaimuvaesed (mitte ainult taastajad üksi) :P
Kui midagi lugeda tahad, siis kõige lihtsam on ise kirjutada ja pärast lugeda! Mina loen ainult oma postitusi, päris huvitav on. Vahel küll loen ka, et olen parajat jama kokku kirjutanud...
Algsest teemast - arvan, et veidi võib ikka torkida ja natuke ka kriitikat teha, ja seda isegi selliste lugupeetud inimeste ja foorumlaste pihta nagu lgp. ksf! (või tegelikult Foorum ise) Autorestauraator. Ei tohiks olla päris "pühasid lehmi" keda puutuda ei tohi. Muidugi mis sõnadega ja mis stiilis, see sõltub torkijast ja kritiseerijast.
Ja ei peaks ka seda torkimist eriti tõsiselt võtma (kui selleks torkimiseks erilist põhjust pole - nagu ka selle teema puhul). Viisaka ja väga korrektse mehena aga lgp. Autorestauraator võtab asja südamesse ja reageerib tõsiselt.
Aga näed mina - mina ütlen Jorh Aadniel Kiire sõnadega - las minna.... 8) , või siis torkijale, et mine hoopis ise...

kr8nik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 29 Märts E, 2010 00:00
Asukoht: Kuressaare

#24 Postitus Postitas kr8nik »

wax kirjutas:Mind hakkas aga huvitama, et kas teema algatajal on kindlad andmed, et need punktid on just Trianglemotorsi vendade poolt välja mõeldud ja nad ise pole neid kusagilt "pihta pannud?"
Olen samu mõtteid mõlgutanud ning arvan, et neid tarkuseteri on tsiteeritud sadu, kui mitte tuhandeid kordi. Kas siis viitega algallikale või mitte. Kogu maailm kirjutab üksteise pealt maha, hoolimata sellest, et see pole nagu kõige korrektsem tegu...
Võtke kasvõi eurolaulu konkurss - pea igal aastal satub finaali mõni laul, mis on juba kahtlaselt tuttav. Kui palju selliseid vanu laule "uues kuues" aga konkursile tegelikult esitatakse, ei oska isegi mitte oletada.
Ja kui laulu kirjutamisel on autoril suhteliselt vabad käed, siis näiteks autorestaureerimise põhitõed kipuvad ikka nende eelpool kirja pandud mõtetega seonduma. Kuidas keegi need laused sõnastab, on muidugi iseasi.
Olen näinud mitmete erinevate akumüüjate tehnilist dokumentatsiooni, mis käsitlevad akude hoiu- ja garantiitingimusi ning pretensioonide menetlemist. Siin-seal on mõned lõigud veidi teistmoodi sõnastatud, aga suurem osa tekstist on üks ühele. Ja selles pole ka midagi imalikku, sest elu ja füüsikaseadused toimivad ikka ühtmoodi, sõltumata sellest, mis nimega silt firma ukse kõrval seina peal asub.
Või võtke näiteks kätte ja proovige kirja panna kümme nõuannet autojuhile libedal teel sõiduks. Kui esimene kümme valmis, võtke uus paberileht ja proovige sama asi uuesti teha, aga ärge korrake oma esimeses versioonis kirjutatut. Ja kui teisega valmis saite, proovige veel kolmaski kord. Kuna esimest ja teist varianti ei tohiks sõnastuses korrata, on kolmanda variandi kirjutamine juba tõsine pähkel. Kas siin on tegemist vaimuvaesusega? Kirjaniku või luuletaja puhul võiks ju isegi niimoodi ütelda, aga inimese puhul, kelle põhitöö ei ole paberi määrimine, ma ei kasutaks nii resoluutset sõnastust.

Denisile - ka mina olen automoto foorumis pettunud. Koguni nii sügavalt, et katkestasin oma tegevuse seal. Nüüd loodan kogu südamest, et vanatehnika foorum ei muutu iialgi selliseks pinnapealsete ja mõttetute postitustega tehnika-delfiks. Oma osa on selles meil kõigil, seepärast kirjutagem rohkem asjalikke ja huvitavaid postitusi!

denis23
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 15 Detsember E, 2008 00:00

#25 Postitus Postitas denis23 »

Automotofoorumist - minul ei ole midagi selle vastu. Foorum nagu foorum ikka. Polnud kunagi probleeme.
Kahjuks jah, väga palju tõsised tegijad seda foorumit LOEVAD aga EI KIRJUTA seal midagi. eks näib.

Aga mis on kõige tähtsam - tegelikult on aga posti alused on valed.

vaatame täpsemalt:

- auto restaureerimine on alati kallim, kui sa alguses arvad;
õige vastus - kui on kogemused, siis suudad üsna hästi ennustada, milline on töö maksumus. peaasi et ei tegele ise endale valetamisega.

* auto restaureerimine kestab alati kauem, kui sa algselt planeerisid;
vaata eelmise vastuse.

* mida viletsamas seisukorras "algmaterjali" sa ostad, seda kallim tuleb lõpptulemus;

ei ole alati nii - mõnede VÄGA KALLIDE autode puhul, algmaterjal maksab juba niivõrd palju, et vahest on parem osta 10 000 EURi eest totaalse projekti, kui 50 000 EURi eest "keskmist autot", mida nii kui nii oleks vaja samuti pulkadeks võtta, puhastada jne jne.
Näiteks, kui teed 100% uut salongi, ei ole sulle oluline, kas nahk on natukene kortsus, või täiesti läbi. Ikka pead kõik maha võtta. Aga "natukene kortsus" salong maksab ikka oluliselt rohkem, kui on totaalselt hävinenud nahksisu.


* kui restaureeritud "unicut" müüa kavatsed, ei saa sa kogu projekti investeeritud raha tagasi;

See on küll ämber mis ämber. Esitleks, uunikumite hinnad tõusevad kogu aeg, ja töö hinnad tõusevad. Õige uunikum on reeglina investeering. Teiseks, PALJUDE autode puhul, tasub restaureerimine täiesti ära. Ok, kui ostate 1000 EURi eest GAZ-21, restaureerite ning seejärel müüte 6000 EURi eest maha - jah, hävite.

Aga on autod, mis on restaureerimata kujul maksavad näiteks 20 000 EURi ning peale restaureerimist 80 000 EURi, ning mis on huvitavam - ei ole nende taastamine keerulisem kui GAZ-21, mõnes mõttes on ka lihtsam. Need ON mõtet taastada ning see on edukas äri, muu hulgas.


* kui restaureerimistöö tehakse valesti või lohakalt, on kogu kulutatud raha "tuulde visatud";


On jälle mõned nüanssid. Mis tähendab "lohakalt"?
Mõni auto ei olegi mõtet tipptasemele restaureerida, just selle pärast, sest turg ei hinda seda taset antud auto puhul

. Näiteks see sama GAZ-21 - ei ole mõtet sellele tegema värvi- ja keretööd Rolls-Royce tehase tasemel. On see siis lohakus?

Veel näide - restaureerid see sama Volga. Ostad 1000 eek eest kasutamata esisilla. See on uus ja kasutamata, aga ikka 40 aastat kuuris on olnud. Kas ma pean seda nüüd pulkadeks võtma, läbi kuulipritsi laskma ja musta värviga ülevärvida? Idee järgi küll. Aga kas rahaliselt sellel on mõtet? Kas auto väärtus tõuseb selle tõttu?

* restaureerimiseks vali selline auto, mida sooviksid omada elu lõpuni."

Sellest ma üldse ei saa aru - mida see avaldus tähendab? Tänasel päeval isegi abiellutakse klauslitega, mis eeldavad et üks kord võidakse ka lahku minna. Kas siis rauatükk ratastel on mingi püha lehm, eriti siis kui sa ise sellega ei tegele, vaid maksad raha selle eest?

Mille poolest see erineb kaasaegsest autost (või kui tahad maalist, kunstiesest jne). Kõik müüakse ja kõik ostetakse. Autod eriti.

Mina näiteks, olen valmis kogu oma autopargi müüa siis kui minule õiget hinna selle eest pakutakse - kuigi olen sinna matnud tohutul hulgal raha ja aega. Ja siis midagi asemel osta.

Miks ei ole võimalik nii tegema, et restaureerid auto sellise mõtega, et teed hea investeeringu, ning nagu iga investeering, võib see õige hinna puhul omaniku vahetada.
Üldiselt, mina, kellel on oma väike autode kollektsioon olemas ning tuleb ka lisa sellele kindlasti, ei jaga sellist paafost üldse. Tegemist on ikkagi rauaga, ning põhimõtteliselt, hauda seda endaga kaasa ei võta.

Pole mõtet vindi üle keerata, poisid 8)

ryblik1
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 16 Detsember N, 2010 00:00
Asukoht: Taaralinn
Kontakt:

Vastus punnitamistele

#27 Postitus Postitas ryblik1 »

Lisan siia oma posti et oleks hea õli veel tulle valada.

Juba tükimat aega on siin ja seal kodanik Hart sõna võtnud just nende meeste arvamuste vastu, kes ise teevad neid töid mida kodanik hart ei tee.
EHK siis siitmaalt tekib kohe paralleelne mõte.
Miks kodanik hart iniseb tühja koha pealt?
Mis tema p... t torgib ja mida ta öelda üritab?
Kas tal on oma tabletid võtmata või on muid tüsistusi?

Kuna juhtusin üle tüki aja nägema ka AM foorumis viimast keeleteritust oma sarnase teema üle( Sama mis hr Märt Aarne soome lehelt kopitud kokkuvõte) , siis ma natuke konsulteerisin erinevate allikatega ja kogusin mõtet. Nagunii oli ka siia juba tekkinud sama asja vastu tema sõnavõtt.

Nimelt on mitme oma ala meistri arusaam( mitte vaid minu isiklikult)

Kodanik hart tegeleb suuremalt jaolt oma pisikestes tööruumides vaid lukksepa tööga ja auto koostamisega ja pisidetailide nn renoveerimisega. Tubli, et on oskused ja nutti neid asju nokitseda. Selle põhjalikusega saab kliente püüda küll, neile jätab see mulje kui ülipõhjalikust ja huvilisest kellele usaldada oma auto.
NII teine teema selle juures on see et teatud etappe tema ei tee ning teatud etappe ta ei vitsi teha sest tema aeg maksab rohkem??( viide värvieemaldusteemasse)
Eeltöö? ilmselt mitte
Keevitsutöö? Võimalik aga keeviste pilte ma ei näinud , kuigi ma väga süviti ka ei otsinud.
Maalritöö? Taksikoera teema vihjeks.
Polstritöö? ma arvan et ta tellib selle kellegilt.

Isiklik arvamus on see et see suur praalimine tuleneb sellest et tahetakse paika panna neid musta töö tegijaid kes räägivad et aega ja hind ikka kipuvad üle minema.

No aga miks? Sest kodanik hart võtab nn projekti juhtimise kliendilt hinnaga X ja teeb vaid lihtsama ja puhtama töö ära ja mustad tööd kaupleb kellegilt teiselt. Samas kui see teine oma töö käigus avastab et töö läheb suuremaks ja kallimaks siis kodaniku harti kasumimarginaal kukub. JA SEE VALMISTAKS TUSKA!
Siis peabki kiunuma et mis jama te vaimuvaesed mehed ajate ka.

Ma olen üpris veendunud et kodanik hart on täpselt seda sorti klient keda musta töö tegijad mehed ei soovi näha. See mees kes ei suuda aru saada teatud tööde hingeelust ja reaalsest ajakulust. Kes ei saa aru et teatud töid ei saa teha hinnaga X kui tekib tundmatu muutuja Y. Temal on ju äriprojektis sees kindlale tööle kuluv summa X . Siis peabki ju kõik ebameeldiva töö tegijate peakergitused ja sõnavõtud maani maha tegema. Sest muidu tõusevad saadanahinged ära.

Ma olen selliseid kliente kahjuks näinud , kuid õnneks suudan neid nüüdseks juba ära tunda. Rahaga koonerdaks nagu vähegi võimalik on. Kuid töö tulemus peab olema perfektne. Liigagi pedantne ja iga pisema jama kallal noritakse ilma aru saamata et näiliselt tühise asja olemus võib peita endas mitmeid päevi tööd.

Niiet mehed kes teevad oma tööd hoidke siis õrna kunstniku hinge ees oma vaimuvaene tõdemus enda teada, see ärritab suurärimehi.

Sisuliselt on ka teada need mõned alltöövõtud ja kemplemised.

Mina küsin siinkohal et kas kodanik harti kasumimarginaal on nii langenud et võtab inisema või on laste kasvatamise kõrvalt magamata ööde tõttu närvid liiga krussis.
Kui enam hakkama ei saa siis vist tasuks tagasi kuskile Toyota esindusse tööle minna?

Kui sa ise õpid ära nii plekksepa, maalri kui eeltöö, siis tule ja seleta et mitmel mehel öeldu ei ole tõsi. Vana plaadi efekti tekitab su korduv inisemine sellise teema kohta ja naerma paneb su uhkustamine oma mitmesajatuhandeliste projektidega. Lollid inimesed maksavad su projektihalduse kinni. Loodame et asi ei lõpe nagu ehituses. Peatöövõtja tellib töö, nöögib alltöövõtjaid ja lõpuks laseb kõik üle, viidates kuupäevadele ja kehvale tööle. Ning lõpuks on papp peatöövõtja taskus ja alltöövõtjad ülelastud. Kuigi tegelikkuses peatöövõtja ise ei viitsinud asja sisule pihta saada ja asi on vaid kasumi teenimises.

Lihtne ja mõnus on uusi polte ja mutreid valmis kere külge keerata! See meeldiks meile kõigile aga tee musta tööd ka siis saabub varem või hiljem see soomest kopeeritud arusaam. Niisama kõvatada ja räusata võid kodus omaette.

Teisalt aga tahtsi vist kodanik hart öelda et kõik ülejäänud sama ala viljelevad mehed on vaimuvaesed idioodid ja tema on kõige kogenum kunn kes on avastanud et üldtuntud tõde ei vasta tõele. Kas varsti tuleb kodanik hart ka välja viitega et Newtoni seadused saab kahtluse alla seada ja tema uuema tõega asendada?

Töömehe ausust näitab see kui ta enne oma kliendile seletab kõik vanad ja kogemustest tekkinud tõed ära. Kui mõnel geeniusel on paremad tõed siis peaks tema kliendtidelt need tõed üle küsima ja vaatama kas kleint ka nende tõdedega rahule jäi.

Edu kõigile Töömeestele! Häid pühi!

oldmoped
VVK sõber
Postitusi: 88
Liitunud: 02 Aprill K, 2008 00:00

#28 Postitus Postitas oldmoped »

Vandenõuteooriad on toredad ja põnevad asjad, aga ameerika filmidesse võiks natukene kaine mõistusega suhtuda.
Igal inimesel ON ÕIGUS omale arvamusele, olenemata, kas see kellegi teise omaga kokku langeb, või mitte. See, et antud teema pealkiri on piisvalt julm ja intrigeeriv, ei tähenda kohe seda, et teema algatajat tuleks hakata risti lööma või tema konkreetset isikut ründama.
Proovides lugeda KOGU TEEMAT rohkem mõistuse, kui südame ja emotsioonidega, võib üllatusega avastada, et emotsioonide varjus on siin olemas mitu päris korralikku teemaarengut ja arutelu.

ryblik1
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 16 Detsember N, 2010 00:00
Asukoht: Taaralinn
Kontakt:

#29 Postitus Postitas ryblik1 »

Hart kirjutas: Väike näide: klient tuleb taastaja juurde sooviga mingi auto korda teha ja see teatab töö hinnaks, ütleme 10000 mingit ühikut. Siis viitab ka seinale kirjutatud väitele (mis on "absoluutne tõde"), et tegelt on alati kallim...???
Kunde läheb koju, vaatab oma rahaasjad üle jaotsustab, et, jah, ta leiab selle 10000 ühikut. Ehk ikka ei tule kallim...

Kui töö, aga, on umbes poole peal, siis taastaja nendib, et krt, ma sain nüüd ka targemaks ja arvan nüüd hoopis, et see asi maksab pigem 20000 ühikut kokku...
Klient, kes siiani TÄPSELT oma rahaasju on planeerinud (kuna tal raha on, siis on ta reeglina ka hea planeerija, eksole, nad planeerivad oma liikumisi reeglina isegi aastaid ette...)
Loomulikult tekib kundel küsimus, et, krt, mis saab homme? maksan sellele tohmanile topelt lisa, aga äkki küsib veel juurde...pole ju välistatud.

No on ju jama olukord?

Seetõttu, kallid "konkurendid" keremeistrid, automaalrid jms, ärge käituge selle loosungi järgi. Niimoodi suhtudes te ei saa mitte kunagi TAGASITULEVAT kundet...


Mina ka ei läheks. KURAT, sa oled proff, otsusta ära, mõtleks mina hoopis.

Hobinokitsejad, kes samalaadset tööd pole mitmeid kordi teinud, loomulikult, kirjutage see endale seinale...

Ühest küljest nagu üht (Märt ntx. on ju kahtlemata proff) ja teiset küljest nagu teist...(või on need teised ainult proffidele kaasakaagutajad...)
.
Ma tahaks tõmmata paralleeli Kunde võrdub hart

tsiteeriks : töötegija on tohman.....?
Kaaskaagutajad on siis nn kokurendid või kuis?

Harti viimane post oli kirjutatud samal ajal kui ma oma pikka ja vaimuvaest kirja kribasin. Samas ette sattunud posti tsiteerides ongi paralleel.

OH mind vaimuvaest idikat külllll......

Varavamehaanik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
Asukoht: Kuusalu
Kontakt:

#30 Postitus Postitas Varavamehaanik »

Internet on üks imeline asi ja seda loevad ka noored. Tuleviku kasvatamise mõttes on automoto natukene parem, sest seal julgevad ka 12 aastased poisid küsida, kas Delta või Riga ja üsna vähearendav on vanade meeste soovitus lugeda enne raamatuid ja siis koguda raha. Kurb kui noori tehnikahuvilisi (kes ei pruugi olla hea õppeedukusega ja ei pruugi osata õigekirja) peetakse lihtsalt lasteaiaks ja ei suhtuta nende tegemistesse ja huvidesse toetavalt. Mida stabiilsema närvikavaga on inimene, seda vähem võtab ta asju isiklikult ja seda rahulikumalt suudab ta noortes tekitada huvi ka enda huvide ja hobide vastu. Ei aita ühtegi noort tehnikahuvilist vanade meeste teadmine, et keevitus tuleb teostada eeskujulikult, kui Deltal pole sädet.
Noored tahavad kohe teha, tugevamad ja andekamad saavutavad edu ja nõrgemad praagitakse välja. Raamatuid loetakse ja internetist otsitakse abi töö käigus, mitte enne töö juurde asumist.

Klientidega suhtlemisel on potentsiaalseid vanatehnika restaureerimise tellijaid loomulikult vaja hoiatada ettetulevatest võimalikest jamadest. Selliste trafarettide abil suhtleb terve Ameerika ja paneb iga pisikese asjaga kaasa paksu juhendi, et ennast pärast kohtus kaitsta.
Seega kliendile tuleks küll teatada, et meister ei julge üksi vastutada kõige eest, mis pahtli alt välja tuleb. See, kas meister on nii julge, et ta oma võimalikud ebaõnnestumised juba kohe hinna sisse kirjutab või on riskikapitalist ja saavutab edu teiste valemitega.

Hobikaaslaste leidmiseks nooremate poiste ja tüdrukute seast, tuleks aga hoopis teisiti läheneda ja valetada asi roosilisemaks: uunikute restaureerimine on tore hobi, garaazis veedetud tunnid on uskumatult huvitavad, Leiad palju sõpru, kellega tundide viisi vanatehnikast rääkida, raha kulub konkreetsete kulutuste peale, mitte arusaamatute pankade intresside peale. Kogu kulutatud raha jääb endale, kui mitte asjana, siis koolirahana. Vajadusel saad oma vanatehnika alati kasudega maha müüa. Kogutud tööriistade ja kogemusega saad alati uue ja parema teha. Lisaks meeldivad tehnikaga tegelevad poisid alati tüdrukutele rohkem kui joodikud ja narkarid.

Ehk siis igale ühele oma: mõnele on vaja teatada, et töö tellimine tuleb kallis ja projekti pikkus ettearvamatu, pangu rahakott valmis. Teisele tuleb aga anda mõista, et lõõtsaga liinibussi võiks küll pruudi emapalgast ülejääva raha eest vabade nädalavahetustega valmis nokitseda.

Suletud

Mine “Vaba teema”