Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 23 November Neljapäev, 2017 01:38



Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
 Mercedes-Benz 300 SE L, W109 taastamise lugu 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 11 August Laupäev, 2012 12:08
Postitusi: 26
Eellugu:
Miskit on elus ikka kindlat, minu jaoks on juba varasest noorusest kindel usk, et GAZ 21 valge rool on ilus ja veel mõned asjad. Nii sai alguse 15 aastat tagasi minu esimesed teod vanatehnika taastamisel. Mõistagi vana volga, elevandiluu beez, eksport variant. Kui auto 2 aastat kestnud töö järel valmis sai, oli see tõeline silmailu. Mootorit jms. jäi veidi väheks. Mõtlesin peale Kurtna laadal Volgale ostja leidmist, et peaks ikka veel proovima ja juhus saatis mu teele Pirital eramaja ette pargitud Rootsi numbritega Mercedese, mille uurimisel leidsin valge nn Volga rooli, käigud roolsambalt, kuningliku autoklubi embleem radiaatoril.Muidugi sai sellest W111 st järgmine projekt.
Kui see auto 2 aasta pärast valmis sai, oli ka see vaieldamatult silmailu. Kuigi R6 2,2liitrine 2 solexi karburaatoriga mootoril oli minekut, siis tervikuna jäi siiski miskit puudu. Kummitama jäi mõlema auto puhul mõte, et oleks siin suur mootor vahel, oleks ideaalne auto. Peale selle Fintail- raketitiibadega Mercedese myyki Leedusse, kusjuures ostja sõitis ise Tallinnast omal jalal otsemat teed Kaunasesse, mis minu meelest oli yks julge tegu, jäi see mõte suuremast mootorist kummitama.
Nii saigi Saksamaal Peters Garage nimelisest firmast 01.07.2010 hangitud uus projekt. Tume sinine 1972 aasta W109, v8 mootoriga. Kansasest Saksamaale tagasitoodud auto. Volga rooliga. Unistus sai teoks. kas sai? Sellest, juba ette õeldud heast ja jätkuvast kogemusest siin foorumist juttu teeksin.


Manused:
Faili kommentaar: w109 2010 aastal
Esimene0.JPG
Esimene0.JPG [ 59 KB | Vaadatud 7988 korda ]


Viimati muutis PeterKarl, 24 Detsember Teisipäev, 2013 22:39, muudetud 1 kord kokku.

24 Detsember Teisipäev, 2013 21:46
Profiil
VVK liige

Liitunud: 11 August Laupäev, 2012 12:08
Postitusi: 26
Sissejuhatus:
w109 300Se L mida see tähendab:
SE järel L tähendab MB maailmas nn Lang versiooni, ehk 10 cm. pikema tagauksega kere. Mõõtmetelt tähendab see pikkust 5 meetrit, mis isegi tänapäeva mõistes on suur auto. Keretyyp w108 ja w109 1965-1972, tekkis peale w111 keret, ehk kui finatail (esimesi nn. s-klassi sedaane) tuli välja imeilus coupe, millelt kadusid tagant nn. raketitiivad siis sisuliselt oli ka valmis juba järgmise sedaani idee, nagu hiljem selgus. Suhteliselt erandlik lugu, kus coupe kerest arendatakse edasi sedaan. W108 veidi lihtsamas varustuses, w109 tippviimistuses ja varustuses.
Jõuallikad- 2,2 ja 3,0 R6 mootorid, kuni 1967 paigaldati autole sensatsiooniline w100 limusiinilt pärit 6,3 liitrine V8. 1969 lisandus veel 3,5 V8 ning US- versioonile 1971 elektroonilise sissepritsega D jetronic varustatud 4,5 V8 mootor (200hj), mõlemad automaatkastiga.
US versioon oli tehniliselt täiuslikum ka muidu:
varustuses 4 ketaspidurit võimendiga pidurid, roolivõimendi, 4xelektriaknad, el. katuseluuk, sõltumatu vedrustus. Kuna 4,5 v8 mootor on raske, siis sujuv vedrustus saavutati õhkvedrustusega. Peale MB inseneride visiiti Las Vegasesse, tekkis autole ka konditsioneer.
Lisaks palju pähklipuu viimistlust ja kokku saabki ambitsioonika restauratsiooni projekti mitmeks aastaks.
Antud auto varustatud 4,5 V8 mootriga, selliseid valmistati ajavahemikus 1971-1972 2500 autot, käsitsi koostetööna.
2010. aastal oli see Eestis esimene omataoline nagu selgus ARKs autot registreerides.


Manused:
teine.JPG
teine.JPG [ 101.87 KB | Vaadatud 7973 korda ]


Viimati muutis PeterKarl, 25 Detsember Kolmapäev, 2013 11:59, muudetud 2 korda kokku.

24 Detsember Teisipäev, 2013 22:34
Profiil
VVK liige

Liitunud: 11 August Laupäev, 2012 12:08
Postitusi: 26
Mis on restaureerimise edu võti?
Eks ikka otsast julgesti peale hakkamine. Kui rong saab hoo sisse, siis ei tohi auru maha lasta. Õudne on nende meeste saatus, kes auto dekomplekteerivad ja siis veidi puhkavad. Ei saa enam kuidagi algusesse. Seega nii mõtte kui teoga peab püsima asja juures. Tegemist on vaba aja sisustamisega, millele ma olen andnud enda jaoks ka sisuks moodsa sõna: stress killer. Seega eelduseks peab olema vaba aeg. Enda jaoks olen seadnud ka teise eesmärgi, mida üldiselt raske ja vahest ka mõttetu saavutada- kõik tööd peavad saama tehtud oma enda töökojas. Seega eeldus 2: töökoda. Hea kui mõni hea sõber ka toetamas nii nõu kui jõuga. See võiks olla tegelikult eeldus 3.
Minul on antud projektis olnud abiks 2 head semu ja lisaks kogu maailm, nimelt olen tänaseks liitunud nii mõnegi foorumiga üle maailma, (seda lisaks praegu avatule) ja nendest saadud nõuanded ja õpetussõnad on väärtuslikud. Lisaks ka uued isiklikud tutvused lähemal ja kaugemal. Ja siis varuosad- lisaks Ebay keskkonnaga sinasõprusele tuleb veidi ka ringi liikuda-sellised linnad nagu Mannheim ja Stuttgart võiksid olla kodused linnad. Ja mõned eurod võiksid ka taskus olla, kui sinnapoole sammud seada.


Manused:
Faili kommentaar: Palju silma rõõmustavat on letil...
neljas1.jpg
neljas1.jpg [ 84.78 KB | Vaadatud 7967 korda ]
Faili kommentaar: Mannheimis toimuval Veterama laadal kuuleb kõiki euroopa keeli ja enamgi veel...
manheim6.jpg
manheim6.jpg [ 58.75 KB | Vaadatud 7967 korda ]
24 Detsember Teisipäev, 2013 23:40
Profiil
VVK liige

Liitunud: 11 August Laupäev, 2012 12:08
Postitusi: 26
Projekti tööjaotus. Tööplaan
Minu kogemus õpetab, et kuigi ehitamine on oluline, on valmissaamine veelgi olulisem. Seetõttu on vahefinish tähtis.
Antud projeti tööd toimuvad ikka talvel ja kevadel masin rajale, üritused ju ootavad osavõtjaid! Dokumenteerimine on lihtsal exceli vormil, kuhu saavad kirja tehtud kulud ja ka nende järjekorda tagantjärele hea vaadata ja meenutada. Mercedese mehaanilise osa restaureerimise teeb minu kogemusel lihtsaks 2 asjaolu: mis töötab- töötab hästi ja mis ei tööta, see ei tööta. Teiseks. Mercedes kõik liidesed tunduvad olevat galvaniseeritud, mitte ükski polt ei ole veel sellel autol murdunud, enamgi veel, enamus originaalpolte lähevad tagasi omale kohale, kus vana Daimler neile oli kord koha ette näinud...
Kui tegeleda 42 aastat vana tehnikaga, oleks hea teada orienteeruvat läbisõitu- minul oli lisaks visuaalsetele märkidele abiks üks kleebis uksel, mis peale odomeetri vahetust fikseeris läbisõidu teatud ajahetkel. Ja see kleebis jäägu sinna, nagu seadus omal ajal seda nõudis.


Manused:
Faili kommentaar: Läbisõidu kleebis jäägu peale, nii käsib seadus
WP_20131224_009.jpg
WP_20131224_009.jpg [ 50.38 KB | Vaadatud 7934 korda ]
25 Detsember Kolmapäev, 2013 13:26
Profiil
VVK liige

Liitunud: 11 August Laupäev, 2012 12:08
Postitusi: 26
Õhkvedrustus- kas hea või halb asi?
Projekti enne ostu analüüsides oli see minu jaoks ühelt poolt murettekitav asi, teiselt poolt tahaks ju midagi uut ja huvitavat uurida. Minu esimene kogemus ja järeldused õhkvedrustusest:
1. See kas tõuseb või ei tõuse.
2. See kas seisab või ei seisa.
Antud autol oli 2010 aastal vastus mõlemale lihtsale küsimusele EI.
Tore, aeg uurida kirjandust ja tehnilisi jooniseid ja siis tuleb praktika, st. palju pisikesi klappe, O-kummirõngaid ja peenet reguleerimist.
Mõne kuu pärast oli vastus esimesele küsimusele Jah, umbes aasta pärast vastus teisele küsimusele Jah.
Üldiselt on saksamaal olemas firmad ja ka era tegijad, kes on spetsialiseerunud nivooregulaatorite remondile ja seda üsna mõisliku raha eest. Kollegid soomest ja saksast kasutavad ja soovitavad. Eesti mees teeb ikka ise! Usun siiski, et odavam oleks olnud saata osad saksamaale restaureerimisele, remonti...
Küsimusele, kas oleks mõistlik õhkvedrustus vahetada tavalise vastu- vastasid asjatundjad, et kui see on korras ja korda see saada on võimalik,siis korvab sõidunauding tehtud kulu...nii see tõesti ka on.


Manused:
Faili kommentaar: Üks kolmest nivooregulaatorist
luftfederventil.jpg
luftfederventil.jpg [ 64.54 KB | Vaadatud 7931 korda ]
25 Detsember Kolmapäev, 2013 13:47
Profiil
VVK liige

Liitunud: 11 August Laupäev, 2012 12:08
Postitusi: 26
Värvimine ja hajutamine
Üldine ja hästi tuntud tõde on see, et kui värvida, siis terve detail korraga. Muidugi eeldusel, kui on teada värvi täpne number, st toonivahe ohtu pole. Aga siis ikka kõvemad tegijad oskavad ka hajutada, st mitte kogu detaili vaid osa sellest värvides on võimalik vältida ülemineku randi tekkimist vana ja uue värvipinna piiril. Selleks vajad näit. Silkkensi hajutusvedelikku (sulatab vana värvi osaliselt, välimaks uue ja vana pinna kõrguste vahe teket) ja spetsiaalset teipi ülemineku piiri markeerimiseks.
Tehnoloogia: kata pinnad, karesta 800 märglihviga, värvipüstoliga ülemineku piirile hajutusvedeliku kandmine, värvi nn. udukiht, ehk nakkepind värvitavale pinnale, põhivärvikiht(id) ja siis kogenud käega mehed veel ujutavad viimase kihi, tekkib nn. peegel.
Peale kuivamist tekkib tänu spetsiaalteipile ülemineku piirile udune kiht, mis tuleb lihvida ja poleerida. Tulemuseks peegelpind.
See kõik on teooria. Praktikas on vähe isemoodi ja aega ja soovi peab jätkuma. Ja järeldus- kuigi tulemus on isegi ok, tasub siiski värvida
kogu detail. Millest ka alustasime.


Manused:
Faili kommentaar: Peale poleerimist
WP_20140101_004.jpg
WP_20140101_004.jpg [ 62.33 KB | Vaadatud 7787 korda ]
Faili kommentaar: Peale värvimist
WP_20131230_005.jpg
WP_20131230_005.jpg [ 75.77 KB | Vaadatud 7787 korda ]
Faili kommentaar: Peale värvimist
WP_20131230_001.jpg
WP_20131230_001.jpg [ 71.4 KB | Vaadatud 7787 korda ]
01 Jaanuar Kolmapäev, 2014 15:32
Profiil
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 6 postitust ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9