16. Tasapisi edasi

Vasta
Sõnum
Autor
Valts
VVK liige
Postitusi: 239
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00
Asukoht: Vändra
Kontakt:

16. Tasapisi edasi

#1 Postitus Postitas Valts »

Paar korda on küsitud, et mis neist autodest millel plekitööd tehtud on, edasi saab....et kaovad nagu kuhugi ära...

Eks mõned jäävad seisma ja paremaid aegu ootama, osadega tegeletakse vaikselt edasi, mõned saavad jälle värvi selga.
Ka Cadillaciga töö jätkus ja kere sai värvitud. Tegelt sai asi ikka juba varem valmis, lihtsalt postitada polnud mahti.

Huvitav lugu oli selle värvitooniga. Soovisime jääda tehases peale kantud "nr. 98 copper" värvitooni juurde aga sellele vastavat tooni tänapäevased Euroopa värvisüsteemid ei tunnistanud. Auto enda küljest polnud võtta ühtegi piisvalt hästi säilinud originaalse tooniga detaili mida oleks kannatanud vastava seadmega uurida ja õige toon leida. Sai uuritud USA-st erinevate tegijate käest ja isegi DuPonti tehases tõsteti käed üles. Niisiis olimegi mingi hetk olukorras kus sai veidi raske südamega valitud sarnane toon tänapäevaste autode värvikaartidelt.
Ootamatult saabus abi kõigest nädalapäevad enne esimeste juppide kambrisse viimist. Saime kontakti Norra inimestega kelle juures oli sama tooniga 57 Cadillac Seville (Biarritzi kõvakatusega kaksikvend) tegemises ja sellel autol oli kuskil sisepindadel väga hästi säilinud originaaltoon mida sai analüüsida ja mille baasil tekitati tänapäevastesse süsteemidesse sobiv kood. Tulemus sai vist päris sarnane originaaliga. Lõpp hea-kõik hea.

Pilt

Sellises komplekteerituses toodi auto maalri juurest ära. Ninosa ei hakanud kokku laduma kuna suurte tükkidega majandamine tähendab riski midagi ära kriipida ja rikkuda ning mootori ja muu tehnikaga tegelemiseks oleks vaja ninosa nagunii taaskord laiali võtta.
Uksi ja tagaluuki ei pea enam eemaldama, kui vaja veel midagi reguleerida-sättida saab seda teha ka sellisel kujul.

Seestpoolt sai ka korralikult värvitud, seda küll lihtsalt roostekindluse jms eesmärgil, õhema kihina millest tuluneb ka tumedam toon. Nagunii jääb kõik polstrite alla peitu.
Maaler teostas peale värvimist ka korrosioonitõrje, ehk kinnised karbid-urkad- pinnad said ohtra korrosioonikaitsevahaga töödeldud.

Pilt

Tegemist selle auto juures jätkub veel mitmeks aastaks, tehnikat ja kõikvõimalikke detaile ning lisaseadmeid on kastide viisi. Vaikselt asi ka areneb, näiteks mootor on remonditud ja koostatud, osa kroomdetaile saanud uue katte ja järgmine ports tegemises.

Vasta

Mine “Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]”