1. leht 1-st

7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 14 November N, 2013 15:29
Postitas Autorestauraator
1936. aasta autodel oli kere konstrukstsioonis üsna palju puidust detaile. Juba kere kandekonstruktsioon oli ehitatud tugevatele puittaladele. Kasutati põhiliselt saksa pööki e. punast pööki.

Väike ülevaade säilinud puitosadest:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
.....
Üks paremini säilinud puitdetail leidus esiakna raami alt:

Pilt

Õnneks on enamiku puitosade kuju siiski säilinud. Nende järgi tuleb hakata uusi meisterdama.

Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 11 Jaanuar L, 2014 11:01
Postitas Autorestauraator
Lasin tisleril eeskujude järgi mõned toorikud välja lõigata:

Pilt

Pilt

Mõned puiduvoolimised tuleb siiski kohapeal ka valmis teha, arvestada raami kõverustega:

Pilt

Puitosa kokkupaneku vajaduse tingib see, et esimesed ja tagumised uksepostid kinnituvad külgmiste tugiplankude külge:

Pilt

Pilt

Küljepuit ja tagaosa puit on nüüd ühendatud:

Pilt

Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 31 Oktoober R, 2014 14:47
Postitas Autorestauraator
Üle hulga aja jälle puidutöö...
Tagumiste rattakoobaste ja küljepleki kokkusaamiskohas on puidust kaared. Need on hästi huvitava kujuga: ühelt poolt jälgivad rattakoopa ja tagatiiva kuju ja teist pidi jälgivad kere külgpinda, mis tagapool järsult kitseneb. Hea kuju! Tööd tehes igav ei hakka.

Küljeprofiili aluseks võtan puidust rattakoopa mudeli:

Pilt

Ja esialgu teengi kaared "tasapinnalised". Materjaliks punane pöök, tööriistaks tikksaag ja lõikan kaared välja 24mm paksusest lauast. Tükke väga pikkadeks ei tee, katsun jälgida, et puidu süü oleks võimalikult pikk. Nii on kaar tugevam. Tükid ühendan lihtsa tapiga.

Pilt

Liimin tükid kokku kahekihiliselt, kaare ristlõige jääb umbes 50x50mm:

Pilt

Nüüd jätan liimitud kaared puhkepäevadeks tasapinnale kuivama.

Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 07 November R, 2014 16:11
Postitas Autorestauraator
Peale liimi kuivamist lihvisin kaared siledaks. Eeskujuks oli puidust rattakoopa mudel.

Pilt

Pilt

Pilt

Edasi sättisin koopa kaared oma kohtadele, nii hästi-halvasti, kui vanade märkide järgi suutsin tuvastada.

Pilt

Pilt

Edasi oleks vaja paika saada kere tagaosa ülemine puitkaar. Kahju küll, aga peale helge mälestuse, kõdunenud puidusodi ja peaaegu sirge keskosa midagi säilinud ei ole. Küll on olemas, viletsakene küll, esimene katusekaar. See peab sobima kerekaare kõrvale...

Pilt

Ega muud nõu pole, kui et tuleb improviseerida.
Venitan tagaosa plekijäänused paika ja siis näis, mis saab...

Pilt

Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 11 November T, 2014 12:38
Postitas Autorestauraator
Pilt

Pilt

Pilt

Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 14 November R, 2014 16:42
Postitas Autorestauraator
Niimoodi jupp-jupi haaval liimin puiduliistukesi juurde:

Pilt

Pilt :oops:

Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 19 November K, 2014 17:17
Postitas Autorestauraator
Puidutöö jaoks peab olema eraldi ruum! Aga kui seda ei ole, tuleb leppida, et kõik kohad on peenikest puidutolmu täis.
Pildilt on hästi näha, nagu lund sajaks:

Pilt

Õnneks hakkab puidutöö selleks korraks valmis saama:

Pilt

Nüüd tükid uuesti lahti:

Pilt

.. ja värvi.

Re: 7. Kere puitosad/ Karosserie Holzteilen

Postitatud: 20 November N, 2014 11:30
Postitas Autorestauraator
Pilt