1. leht 1-st

6. Pidurid/ Bremsen

Postitatud: 19 August E, 2013 08:11
Postitas Autorestauraator
Raimo on vahepeal tegelenud mitmete teemadega. Roolikarbist oli eelnevalt juba natuke juttu. Esisilla käändmikud ja pidurimehhanismid on vaja eeskujude järgi valmistada, teha originaali järgi koopia.

PIDURIKLOTSID.
Piduriklotside tegemine algab hea originaaleeskuju leidmisest. Selline õnneks leidus ja klotsi valmistamine ei ole ka just raketiteadus. Tööd ja täpsust nõuab see sellegipoolest.

Pilt

Pidurikluts on valmistatud teraslehest. Koosneb kahest sümmmeetrilisest poolest, mis on omavahel kokku keevitatud. Pildil on näha ka juba komplekt valmistatud reguleerimisekstsentrikuid ja hoobasid.
Tuleb valmistada paksemast materjalist abinõu, mille vahel oleks hea tooriku servasid keerata:

Pilt

Pilt

Klots koosneb kahest sümmeetrilisest poolest:

Pilt

Järgmisel pildil juba valmis klotsid, mustaks värvitu on eeskuju.

Pilt

... Raimo oskab ise seda valmistamise juttu täpsemalt kirjeldada.

Re: 6. Pidurid/ Bremsen

Postitatud: 10 November P, 2013 20:18
Postitas Autorestauraator
PIDURIPLAADID.
Originaalseid piduriplaate on otsitud pikalt. Niipalju on leitud, et originaal on eeskujuks olemas. Raimo hakkas juba kevadel uurima, et kas saaks mõne teise masina piduriplaate kasutada-ringi teha? Midagi head ei leidnud. Siis tekkis mõte, et kui ise teha?
Originaal on selline:

Pilt

See on kahemillimeetrisest plekist pressitud.... raske ülesanne!
Valts proovis oma tööpingis midagi teha. Polnud just lootusetu, aga Raimo tahtis paremat.
Hakkas tegema kahepoolset pressvormi...

Pilt

... see oli välimine pool.
Sisemine:

Pilt

Et pressimine pisut kergem oleks, tegi Raims nii, et serva jättis esialgu sirgeks ja lõi selle ära vasaraga. Selline serv ei olnud küll kõige parem, aga tulemus polnud halb:

Pilt

Pilt

Nüüd trugis Raimo selle tagasikeeratud serva üle. Tulemus on päris hea!

Pilt