4. Esisild/ Vorderachse

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

4. Esisild/ Vorderachse

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Viimasest postitusest on palju aega möödas... ja ega ei ole Steyriga saanud tegeleda ka.
Aga auto omanik, Raims, on tegelenud puuduolevate osade probleemiga.
Eespool oli juttu, et auto raami esiosa koos esisillaga on "läinud". Selle asemele tuleb hankida uued osad. Täna tõi Raims töötuppa esisilla tala:

Pilt

See on tema kätetöö ja väga ilusti tehtud! Loodan, et ta ise kirjutab sellest tegemisest pikemalt.
Viimati muutis Autorestauraator, 06 November K, 2013 12:50, muudetud 2 korda kokku.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 4. Esisild

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Kuna Raims siin sõna ei võta, kergitan natuke saladusteloori esisilla saamisloost.
Eespool oli juttu, et sellel Steyril originaalne esisild puudus. Puudu oli ka tubli tükk raami esimesest otsast. Pikka aega oli raami ja esisilda otsitud, aga tulemusteta. Peale seda, kui Raimsi auto projektipäevikuga avalikkuse ette tulime, hakkas tasapisi midagi juhtuma. Saime eeskujuks esisilla tala ja isegi raami!

Pilt

Originaal on see musta värvi. Küll remonditud ja pisut tugevdatud, aga ikka õige ja tehases tehtud.
Raims ise on elus pingitööga kokku puutunud ja kodus 1K62 olemas. Kõigepealt tuli valmistada abinõud, millega saaks kolmemillimeetrisest plekist toorikud välja pressida.

Pilt

Esi ja tagasein on ühesugused. Keskel on suurem pressitud süvend. Selle pressimise abinõu on suhteliselt lihtne:

Pilt

Keerulisem on külgmiste süvenditega. Kuna plekk keerab ennast nurga alla, tuleb süvend teha ka nurga all. Selle abinõu sai selline:

Pilt

Esimene proov oli lootustandev:

Pilt

Aga kõik ei läinud sugugi nii lihtsalt. Kolmemillimeetrine plekk pole nalj-asi! Esiteks on vaja väga võimsat pressi. Kui mälu ei peta, vist oli 100 tonnine press! Aga toores jõud ei aita ka alati. Tuli mitmeid kordi katsetada, enne kui plaadid rahuldava kuju said.

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 4. Esisild

#3 Postitus Postitas Autorestauraator »

Kui pressitöö oli rahuldavas kvaliteedis valmis, oli vaja külgplaatidele ärakeeratud servad teha.

Pilt

Edasi oli vaja teha vedrude kinnitusklambrid:

Pilt

Need kinnitusklambrid on üsna keeruka kujuga ja peavad olema täpselt tehtud.

Pilt

Ka vedrukammitsad on üsna keerukad:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 4. Esisild

#4 Postitus Postitas Autorestauraator »

Esivedrudest.
Esisillal kasutatakse kahte ristisuunalist lehtvedru. Lehtvedrude otsasilmadesse on pressitud pronkspuksid, kuhu kinnituvad käändtelje toed.
Eeskujuks oli mõni vana vedru, kes teab, kas originaalne või juba ise-aretatud ja paar pilti, üks parim selline:

Pilt

Lehed on valitud, esialgu painded veel valed:

Pilt

Peale puhastamist:

Pilt

Vedru otsaklambrid:

Pilt

Klambrid needitud:

Pilt

Vedru silmadesse on pressitud pronkspuksid:

Pilt

Valmis vedrupakid:

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 4. Esisild

#5 Postitus Postitas Autorestauraator »

Esisillatala kinnituste asukoha ja asendi määramiseks tuli appi võtta joonis:

Pilt

Esisilla tala ülemine pind ja raamitala ülemine pind on ühes tasapinnas. Tala on raami suhtes kolm kraadi kaldu, mis tekitab järeljooksu.

Pilt

Sillatala kinnitusplaadid on alt tugevdatud nurgikutega, külgpinna kinnikeevitamiseks on lõigatud plaati ava:

Pilt

Pilt

Esisilla asukoha täpseks määramiseks ei ole niivõrd oluline sillatala enda asukoht, vaid risti asetsevate lehtvedrude asend. Need määravad käändmike õige asukoha ja juhtrataste liikumise geomeetria.
Seepärast on paika sätitud auto pikitelge imiteeriv pingutatud traat ning vedrupaki asemel metall-latt. Viimane peab olema pikiteljega risti.

Pilt

Kuidas seda asendit paika sättida, kui kinnituskohad juba paigas?
Reguleerimiseks olid sillatala otsaplekid kinni keevitamata.

Pilt

Nüüd on võimalus vedrupakki imiteeriv metall-latt paika reguleerida ja siis, kohapeal otsakaaned kinni punktida.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 4. Esisild

#6 Postitus Postitas Autorestauraator »

Esisilla tala peaks nüüd õiges asendis olema:

Pilt

Punktin nüüd osad sellises asendis kinni, siis võtan tala raami küljest lahti ja keevitan kinni.

Pilt

Pilt

Esisilla tala on nüüd valmis, võib selle kohale monteerida.

Pilt

Pilt

...
Pilt

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 4. Esisild/ Vorderachse

#7 Postitus Postitas Autorestauraator »

Piduriplaatide ja klotside valmistamisest oli ka eraldi juttu, aga esisilla juurde kuuluvad veedki:

Pilt

Pilt

Ja krunditult:

Pilt

Raims on pikalt tegelenud käändmike küsimusega. Eeskujuks õnnestus saada originaal, selle järgi on tehtud koopiad:

Pilt

Pilt

Pilt

Koos pidurikomplektiga:

Pilt

.... nö. "nullist" hakkab esisild kokku saama.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]”