Lisan siia juurde mõned andmed Eestisse saabunud Zis-154 busside ja nende saatuse kohta, mille leidsin ühistranspordihuviliste foorumist, aadressil:
http://foorum.ytra.eu/showthread.php?tid=457ZIS 154
Moskva Stalini nimelise tehase elektrodiiselbuss, mis oli tootmises aastail 1947-1950. Eestisse tarniti ajavahemikul mai 1948 kuni august 1950 kokku 32 bussi. Aastail 1954-1956 lisandus 49 kasutatud bussi vennasvabariikidest, mis teeb seda tüüpi busside koguarvuks Eestis 81.
Kronoloogiast täpsemalt. Esimesed neli bussi saabusid 1948 kevadel Tallinna tolleaegsesse autotranspordibaasi nr 5. Kokku tuli aasta lõpuks 14 bussi, kõik Tallinnasse. 1949 jooksul tuli Moskvast 13 bussi, millest 2 bussi sai Tartu autotranspordibaas nr 4, 11 bussi Tallinna Autobussipark. 1950 jooksul tuli 5 bussi, kõik Tallinnasse. 1950 aasta lõpuks oli Tallinnas 30 bussi ja Tartus 2 bussi. Novembris 1952 otsustati Tartu autobaasis ZIS 154 tüüpi bussidest loobuda ja saadeti selleks hetkeks mõlemad juba osaliselt dekomplekteeritud bussid Tallinnasse, kus need korda seati ja uuesti kasutusele võeti.
Novembris 1954 saadeti Ashabadist Tallinna Autobussiparki 6 kasutatud ZIS 154. 1955 veebruari tulekahjus hävis 4 bussi, millest said esimesed mahakantud seda tüüpi autobussid. Lisaks läks samal aastal üks buss mahakandmisele avariiga seoses. Juurde saadi juulis 15 bussi Frunzest (tänapäeval Biškek) ja detsembris 20 bussi Leningradist.
1956 aprillis saabusid Tallinna 8 ühikut ZIS 154 Stalinabadist (tänapäeval Dušanbe), mis jäid ka viimaseks täienduseks omasuguste seas. Ajavahemikul aprillist juunini 1956 oli Eestis kasutusel 76 ZIS 154 tüüpi bussi, kõik Tallinna Autobussipargis. Edasi hakkas seda tüüpi busside hulk vähenema. Juunis 1956 kanti maha 7 bussi. Aasta lõpuks veel 4. Järgnevate aastate lõikes vähenes busside arv järgmiselt: 1957 jooksul 15 bussi võrra, 1958 jooksul 26 võrra, 1959 jooksul 14 võrra, 1960 jooksul kanti maha 4 bussi ja 1961 jooksul 6 bussi. Kaks viimast läksid augustis 1961. Mahakantud bussid realiseeriti üldjuhul ilma mootorita vaid kere ja veermiku kujul erinevatele ehitustrustidele ja teedevalitsustele liikuvateks soojakuteks.