Algus - uue raami tegemine

Vasta
Sõnum
Autor
leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Algus - uue raami tegemine

#1 Postitus Postitas leevi »

Tere foorumlased!

Alustasin uue projektiga, Bmw 326, 1938 aasta väljalase. Auto on korduvalt erinevate seppade poolt üle keevitatud, kuid õnneks ei ole midagi küljest ära lõigatud ja originaal "pitskardinad" on raami osas arheoloogilise töö tulemusena väljapuhastatavad. Konsulteerides auto omanikuga otsustasime alustada auto taastamist uue raami tegemisega.

Pilt

Pilt
Tehnika poolest on auto suures osas originaalis, aga kereosas on torpeedo täiesti ümberehitatud.

Pilt
Uue raami ehitamiseks tegime esmalt rakise, mis fikseerib ära strateegilised mõõdud.

Pilt
"Kultuurikihtide" eemaldamise tulemusena selgus, et originaalraam on nii palju säilinud et mõõdud oli võimalik kätte saada.

Pilt
Tagumine poolraam

Pilt
Raami tagaosa hakkab oma õiget kuju saama.
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:13, muudetud 2 korda kokku.

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

#2 Postitus Postitas leevi »

Pilt
Uus kardaanitunnel tagumises põiktalas ja õõtshargi kinnitus. M-6 D-mutrid saavad ka järjest paika. Hiljem neid lisada on peaaegu võimatu."

Pilt
Käsipiduri trossi läbiviigu serva tegemine.

Pilt
Serv pressitud. Raami pikitala teenindus või vaatlusava selle kõrval.

Pilt
Keskmine põiktala valmis, aga paigaldamata.
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:12, muudetud 2 korda kokku.

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

#3 Postitus Postitas leevi »

Pilt
Põiktalad paigaldatud, aga veel keevitamata.

Pilt
Valik abirakiseid raami tegemiseks.
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:11, muudetud 1 kord kokku.

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

#4 Postitus Postitas leevi »

Pilt
Veel üks sisevaade, mida pärast enam ei näe.

Pilt
Raam on kokkukeevitatud. Paigaldamata on veel välimised plaadid.

Pilt
Olin üsna kindel, et põhi peab olema samasuguse "päikesemustriga" nagu 340. Aga ei olnud. Käisin nadalavahetusel Riia muuseumis vaatamas 326-te, mis on peaaegu 100% säilinud ja väidetavalt vaid 11tuhat sõitnud. Sellel oli sile põhi, nagu ka koopial nüüd näha võib.
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:11, muudetud 2 korda kokku.

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

#5 Postitus Postitas leevi »

Pilt
Raam on valmis
Viimati muutis leevi, 08 Detsember N, 2011 12:10, muudetud 1 kord kokku.

leevi
VVK liige
Postitusi: 173
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

#6 Postitus Postitas leevi »

Pilt
Tagaistme alune põhi

Pilt
Põhi pealtpoolt

Pilt
Rakis põhja pressimiseks

Vasta

Mine “BMW 326 (1938) [leevi]”