1. leht 1-st

Algus - uue raami tegemine

Postitatud: 14 August P, 2011 15:02
Postitas leevi
Tere foorumlased!

Alustasin uue projektiga, Bmw 326, 1938 aasta väljalase. Auto on korduvalt erinevate seppade poolt üle keevitatud, kuid õnneks ei ole midagi küljest ära lõigatud ja originaal "pitskardinad" on raami osas arheoloogilise töö tulemusena väljapuhastatavad. Konsulteerides auto omanikuga otsustasime alustada auto taastamist uue raami tegemisega.

Pilt

Pilt
Tehnika poolest on auto suures osas originaalis, aga kereosas on torpeedo täiesti ümberehitatud.

Pilt
Uue raami ehitamiseks tegime esmalt rakise, mis fikseerib ära strateegilised mõõdud.

Pilt
"Kultuurikihtide" eemaldamise tulemusena selgus, et originaalraam on nii palju säilinud et mõõdud oli võimalik kätte saada.

Pilt
Tagumine poolraam

Pilt
Raami tagaosa hakkab oma õiget kuju saama.

Postitatud: 04 September P, 2011 13:28
Postitas leevi
Pilt
Uus kardaanitunnel tagumises põiktalas ja õõtshargi kinnitus. M-6 D-mutrid saavad ka järjest paika. Hiljem neid lisada on peaaegu võimatu."

Pilt
Käsipiduri trossi läbiviigu serva tegemine.

Pilt
Serv pressitud. Raami pikitala teenindus või vaatlusava selle kõrval.

Pilt
Keskmine põiktala valmis, aga paigaldamata.

Postitatud: 09 September R, 2011 18:47
Postitas leevi
Pilt
Põiktalad paigaldatud, aga veel keevitamata.

Pilt
Valik abirakiseid raami tegemiseks.

Postitatud: 02 Oktoober P, 2011 23:57
Postitas leevi
Pilt
Veel üks sisevaade, mida pärast enam ei näe.

Pilt
Raam on kokkukeevitatud. Paigaldamata on veel välimised plaadid.

Pilt
Olin üsna kindel, et põhi peab olema samasuguse "päikesemustriga" nagu 340. Aga ei olnud. Käisin nadalavahetusel Riia muuseumis vaatamas 326-te, mis on peaaegu 100% säilinud ja väidetavalt vaid 11tuhat sõitnud. Sellel oli sile põhi, nagu ka koopial nüüd näha võib.

Postitatud: 03 Oktoober E, 2011 00:02
Postitas leevi
Pilt
Raam on valmis

Postitatud: 23 November K, 2011 10:04
Postitas leevi
Pilt
Tagaistme alune põhi

Pilt
Põhi pealtpoolt

Pilt
Rakis põhja pressimiseks