Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 15 Detsember Reede, 2017 06:23



Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
 Mootor 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 167
Asukoht: Saaremaa
Keretööd hakkavad valmis saama. Seega on aeg hakata mootori ja käiguosaga tegelema. Mitme olemasoleva mootoriploki hulgast valisime välja sellise, millel nummerdatud detailid ilusti alles olid. Kõige olulisem on, et raamsaalede alumised pakud oleksid selle numbriga, mis plokil kirjas. vastasel korral jäävad need ploki suhtes nihkesse.
Väike mure on aga sellega, et BMW arhiivi andmetel sellise laiendatud veesärgiga nn. tööstusmootoreid
tootja poolt autodele ei paigaldatud. Küll aga kasutati neid hiljem kui tagavaraosa.
Pilt

_________________
www.veterantehnika.ee


13 Jaanuar Esmaspäev, 2014 22:41
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 03 Aprill Neljapäev, 2008 23:00
Postitusi: 167
Asukoht: Saaremaa
Vahepeal on erinevatel põhjustel BMW töödesse pausid tekkinud. Aga kõik, mis on, tuleb vanarahva tarkust mööda ära kasutada. Nii ka tekkinud pausidega. Kui muud ei saa teha siis enese harimisega saab ilusti aega täita.
Siit ka küsimus kõigile, kes tahavad kaasa rääkida BMW mootorite teemas. Nagu eespool mainisin ei ole neid laiendatud veesärgiga mootoreid enne sõda, või ka sõja ajal, tehases BMW peale pandud. Nimetatud laiendus ehk "vorst" on plokile külge valatud mootori õli soojusvaheti paigaldamise tarbeks. Olen lähedalt näinud ca 15 "vorstiga" mootorit. Nendest aga ainult ühte, millel olid õlikanalid sisse puuritud ja soojusvaheti kinnitamise avad puuritud ja keermestatud. Soojusvaheti ise nägi välja umbes ploki pikkuse vask toruna, mis sellesse kanalisse kolme poldi abil kinnitus. Ilmselt oli see mootor ainuke selline, mis reaalselt ka statsionaarina töötama oli tehtud. Kõik ülejäänud "vorstid" on aga lihtsalt toorikuna valatud. Õlikanalid ja poldiaugud puurimata. Tavaliselt on "vorsti" ots külmumiskorgiga kinni. Olen mitme kolleegiga teemat arutanud, aga päris kindlat vastust pole kellelgi. Peamine küsimus on selles, et kust on pärit need töötlemata "vorstiga" mootorid. Kas neid plokke oli sõja ajal statsionaaride jaoks nii palju valatud, et pärast sõda sai nendega varustada enamuse 321 toodangust. Tavaautole aga õlijahutit sel ajal ei pandud. Sõdutuul jahutas piisavalt. Kuuldavasti nägi tolleaegne tehnoloogia ette malmvalu detailide "vanandamise" valupingete vähendamise tarbeks. Samas on kõik "vorstiga" plokid olnud 326 markeeringuga. 321 markeeringuga plokid on aga hilisemad ja juba ilma "vorstita". Ilmselt on need pärit 340 pealt. Loodetavasti on kellelgi kaasfoorumlastest mingit infot selle teema kohta.


08 November Kolmapäev, 2017 22:27
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 2 postitust ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9