27. "Nina" plekid ja poritiivad

Vasta
Sõnum
Autor
Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

27. "Nina" plekid ja poritiivad

#1 Postitus Postitas Autorestauraator »

Mis siis edasi?
Justnimelt, kere „südamik“ on enam-vähem koos, mis siis järgmiseks tuleks ette võtta?
Kui ma seda isegi teaks!
„Ninaga“ võiks tegeleda:

Pilt

Ninaplekk on enam-vähem õiges kujus, loodetavasti. Aga siingi on omad probleemid. Kuhu see ninaplekk kinnitada? W23 on konstrueeritud nii, et ninaplekk kinnitub poritiibade esiosa külge. Kui oleks allosas ka mingi kinnitus raamile, oleks asi klaar. Aga pole!
Tegelikult pole ma viimase paarikümne aasta jooksul ühtegi W23-e Eestis sõitmas näinud. Veel vähem sellist, kus plekid originaali sarnased oleksid. Olen varem kahte Wandereri teinud, kuid poritiibade ja ninaplekini pole kummagagi jõudnud. Töö on piirdunud kere põhimiku kokkupanemisega, siis on masin edasi rännanud. Kukku pole neist kumbki tänaseks saanud. Lähim W23 on Nõmmel, aga seda minule ei näidata. Ei tea, kas on põhjuseks eestlaslik kadedus, või midagi muud, aga nii on.
Need masinad, mida vaadata saaks on Soomes ja Lätis. Aga enne kui vaatama sõita, tuleb vist siinsete plekkidega lähemalt tuttavaks saada.

OK! Nina servad on üle keevitatud, aga ilmselt on õige plekk ka ikka alles:

Pilt

See teeb töö lihtsamaks.
Esiosa saaks paika sättida ka kapoti järgi.

Pilt

Kapotil on küljetriip, mis kerega sujuvalt kokku peab jooksma:

Pilt

Aga see kapott tuleks ka enne veel korda teha. Plekk pole väga vilets, puhastamist on siiski päris palju.
Tegelikult peaks alustama esiporitiibadest:

Pilt

Õige kuju on üldiselt aimatav.

Pilt

Aga siingi on küsitavusi. Nimelt kinnituvad esitiivad raami külge (vist?) sisemiste küljeplekkidega. Kas need on originaali sarnased? Ei tea, ja kahtlen. Vaadates eelmiselt pildilt ülemist kokkukeevituse jälge, tundub see väga „kodukootud“ välimusega.
Plekk ise pole ka kõige parem:

Pilt

Pilt

Tuleb vist toimetada nii, et üleliigne, mis kindlalt vale, ära lõigata, plekid puhtaks saada ja siis kuskile valmis autot vaatama minna.
Viimati muutis Autorestauraator, 03 Oktoober K, 2012 12:06, muudetud 2 korda kokku.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 27. Esiosa plekid

#2 Postitus Postitas Autorestauraator »

Puhastamine.
Mootorikate koosneb neljast osast, mis omavahel on ühendatud latthingedega. Need tuleb lahti võtta.

Pilt

Need on küljeplekid. Latthing on külge keevitatud, selle jätan külge. Aga õhuavade ribid?

Pilt

Algul tundus, et need peaks olema monteeritavad. Keegi on neid keevitanud.
Aga ilmselt siiski mitte:

Pilt

Mootorikatte ülemised osad:

Pilt

Ühel poolel tuli latthing ära, teisel mitte. Jõuga kangutama ei hakanud.
Peotäis ühendusdetaile:

Pilt

Nina „iluvõre“ oli tehtud jämedast traatvõrgust, selle lõikasin maha:

Pilt

Ninapleki servad puhastasin:

Pilt

Esiporitiibadel on juba liigne eemaldatud:

Pilt

Tagumiste poritiibadega on seis üsna nutune, väga jõuliselt neid puutuda ei tohi. Muidu pole pärast eeskujugi.

Pilt

Pilt

Ettevaatlikult said needki üleliigsest puhastatud.

Pilt

Puhastamise usaldan uuele tegijale, minu jaoks. Mõne päeva pärast saab näha, mis neist plekkidest järgi jäi?
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

Re: 27. Esiosa plekid

#3 Postitus Postitas Autorestauraator »

Sain plekid puhastusest kätte. Puhastaja on tasemel!

Ei hakka parem kommentaare edastama... saan isegi aru, et ega nendest plekkidest just palju võtta ei ole! Ah, et milleks siis puhastada? Aga selleks, et nende plekkidega mugavam toimetada oleks. Seda pole just palju...

Pilt

Pilt

Pilt

... ninatükk läheb taastamisele, siin pole küsimust.

Pilt

Pilt

Pilt

Parempoolsest tagatiivast pole võtta midagi. Aga eeskujuks kõlbab.

Pilt

Pilt

Vasakpoolse tagatiiva kohta on arvamus sama.

Pilt

Pilt

Ma arvan, et parempoolsest esitiivast jääks midagi alles ka, sisemised pooled ei ole lootusetud.

Pilt

Pilt

Vasakpoolse esitiiva kohta arvamus sama.
Nüüd on omaniku kord otsustada, kas töötada nendega edasi, või osta „uued“. Neid on, muide, juba pakutud.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Vasta

Mine “Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]”