1. leht 1-st

4. Raami kokkupanek

Postitatud: 19 Jaanuar K, 2011 19:20
Postitas Autorestauraator
Raami kokkupanek on päris suurt täpsust nõudev töö. Kinnituvad ju raamile esisilla hoovad, vedrustus ja muu selline. Kinnituskohtade täpsusest sõltub rataste asend ja liikumise geomeetria.
Kõigepealt püüan raamile mingi kindlama aluse ehitada:

Pilt

Pilt

Postitatud: 23 Jaanuar P, 2011 10:07
Postitas Autorestauraator
Nagu eelmistelt piltidelt näha, panin raamitalad ajutiste lattide abil paralleelselt kokku ja surusin tungraudadega vastu alusraami. Raami kõrgused reguleerisin õigeks vana-aegse optilise kõrgusmõõtjaga:

Pilt

Siis sättisin raami pikitalad ka pikisuunas "õigeks", nii et risttalad ikka risti satuksid. Esimesena leidis koha käigukasti tugitala:

Pilt

Siis sisemised küljed. Seejuures tuli raami tagumised, "S"-osad vertikaalsed hoida. Senikaua, kui sisekülg on keevitamata, on talad "vedelad". Kasutasin kõige täpsemat mõõteriista, mis mul on, nöörloodi:

Pilt

Pilt

Siseküljed:

Pilt

Kui siseküljed paigas, sai paika panna ka "rist" ja siis keevitama:

Pilt

Kui keskosa keevitused tehtud, on raam juba päris tugev:

Pilt

Pilt

Postitatud: 27 Jaanuar N, 2011 17:42
Postitas Autorestauraator
Tagavedru kandurtala juures oli vaja mõnele plekile natuke sujuvamat kuju anda. Gaasileegiga kuumutamine teeb sellise töö lihtsamaks ja tulemus jääb ka ilusam:

Pilt

Pilt

Nüüd veel tagumine tala külge ja raami jäikus on päris hea:

Pilt

Vedrukandur õiges asendis:

Pilt

Raami esiots on esialgu veel "vedel". Esisilla tala praegu puudub, õieti on küll mingi moodustis, aga sellest tuleb uus tala alles teha:

Pilt

Postitatud: 04 Veebruar R, 2011 23:12
Postitas Autorestauraator
Nii, esisilla tala on vahepeal valmis saanud.

Enne lõplikku kinnikeevitamist tuleb teha veel mõned tööd, mida pärast teha on keeruline.
Esiteks tugevduslapid esiamortisaatorite kinnituskohtade alla. Need on 3mm-sest plekist, pisut suuremad, kui amortisaatori kinnituspind:

Pilt

Siit ta näha on, raamitala pealmise poole all.

Siis esiporilaua toetuskronsteini kinnitusmutrid. Need on 10mm lehest klotsid, kuhu saab kinnituskeerme sisse lõigata:

Pilt

Siis esikaitseraua kinnitusmutrid, samuti kümnesest lehest:

Pilt

Esisillatala kinnikeevitamiseks venitan raami laialihoidvad esiotsad õigesse mõõtu:

Pilt

Nüüd esitala õigesse paika ja kinni! Altpoolt:

Pilt

Ja pealt:

Pilt

Nüüd saab ka raami siseküljed kinni panna:

Pilt

Selline ta siis jäi:

Pilt

Raami põhimik on koos, aga tegelikult on veel üksjagu tööd ees. Raami taladesse tuleb lõigata mitmeid tehnoloogilisi avasid, teha käsipiduri trosside läbiviigud, ehitada ja külge panna külgtoed, millele kinnituvad punasest puust kere toetavad alustalad ja astmelauad. Ja tegelikult oleks vaja kogu see krempel veel ära kruntida ja värvida ka.

Raami remondiga alustades tegin mingit väikestviisi plaani ka: ehk saab Jaanuari lõpuks raami valmis. Aga siin ma nüüd olen.... ja paras koht on meenutada "vanasõiduki taastaja esimest postulaati":

Auto taastusremont (restaureerimine) võib kesta kauem, kui sa algselt planeerisid.

Postitatud: 20 Veebruar P, 2011 11:41
Postitas Autorestauraator
Mõned detailid, mis vahepeal tehtud:

Pilt

Siin on esiotsa diagonaaltoed, millel ka raaminumber peal.

Pilt

Siis mootori kinnituse toed:

Pilt

Radiaatori tugitala:

Pilt

Pidurisüsteemi kinnitamiseks vajalikud kõrvad-kronsteinid:

Pilt

Pilt

Omaette ettevõtmine on raami külgtugede taastamine (uute tegemine):

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 23 Veebruar K, 2011 15:51
Postitas Autorestauraator
Esimesed kulgtoed:

Pilt

Raami kuljes:

Pilt

Pilt

Raam altpoolt:

Pilt

Tagumise amortisaatori kinnitus:

Pilt

Pakiruumi pohja kinnitus:

Pilt

Tugevdusnurgad:

Pilt

Vaade pealtpoolt:

Pilt