Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 18 September Kolmapäev, 2019 17:41



Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
 4. Raami kokkupanek 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Raami kokkupanek on päris suurt täpsust nõudev töö. Kinnituvad ju raamile esisilla hoovad, vedrustus ja muu selline. Kinnituskohtade täpsusest sõltub rataste asend ja liikumise geomeetria.
Kõigepealt püüan raamile mingi kindlama aluse ehitada:

Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


19 Jaanuar Kolmapäev, 2011 19:20
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Nagu eelmistelt piltidelt näha, panin raamitalad ajutiste lattide abil paralleelselt kokku ja surusin tungraudadega vastu alusraami. Raami kõrgused reguleerisin õigeks vana-aegse optilise kõrgusmõõtjaga:

Pilt

Siis sättisin raami pikitalad ka pikisuunas "õigeks", nii et risttalad ikka risti satuksid. Esimesena leidis koha käigukasti tugitala:

Pilt

Siis sisemised küljed. Seejuures tuli raami tagumised, "S"-osad vertikaalsed hoida. Senikaua, kui sisekülg on keevitamata, on talad "vedelad". Kasutasin kõige täpsemat mõõteriista, mis mul on, nöörloodi:

Pilt

Pilt

Siseküljed:

Pilt

Kui siseküljed paigas, sai paika panna ka "rist" ja siis keevitama:

Pilt

Kui keskosa keevitused tehtud, on raam juba päris tugev:

Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


23 Jaanuar Pühapäev, 2011 10:07
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Tagavedru kandurtala juures oli vaja mõnele plekile natuke sujuvamat kuju anda. Gaasileegiga kuumutamine teeb sellise töö lihtsamaks ja tulemus jääb ka ilusam:

Pilt

Pilt

Nüüd veel tagumine tala külge ja raami jäikus on päris hea:

Pilt

Vedrukandur õiges asendis:

Pilt

Raami esiots on esialgu veel "vedel". Esisilla tala praegu puudub, õieti on küll mingi moodustis, aga sellest tuleb uus tala alles teha:

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


27 Jaanuar Neljapäev, 2011 17:42
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Nii, esisilla tala on vahepeal valmis saanud.

Enne lõplikku kinnikeevitamist tuleb teha veel mõned tööd, mida pärast teha on keeruline.
Esiteks tugevduslapid esiamortisaatorite kinnituskohtade alla. Need on 3mm-sest plekist, pisut suuremad, kui amortisaatori kinnituspind:

Pilt

Siit ta näha on, raamitala pealmise poole all.

Siis esiporilaua toetuskronsteini kinnitusmutrid. Need on 10mm lehest klotsid, kuhu saab kinnituskeerme sisse lõigata:

Pilt

Siis esikaitseraua kinnitusmutrid, samuti kümnesest lehest:

Pilt

Esisillatala kinnikeevitamiseks venitan raami laialihoidvad esiotsad õigesse mõõtu:

Pilt

Nüüd esitala õigesse paika ja kinni! Altpoolt:

Pilt

Ja pealt:

Pilt

Nüüd saab ka raami siseküljed kinni panna:

Pilt

Selline ta siis jäi:

Pilt

Raami põhimik on koos, aga tegelikult on veel üksjagu tööd ees. Raami taladesse tuleb lõigata mitmeid tehnoloogilisi avasid, teha käsipiduri trosside läbiviigud, ehitada ja külge panna külgtoed, millele kinnituvad punasest puust kere toetavad alustalad ja astmelauad. Ja tegelikult oleks vaja kogu see krempel veel ära kruntida ja värvida ka.

Raami remondiga alustades tegin mingit väikestviisi plaani ka: ehk saab Jaanuari lõpuks raami valmis. Aga siin ma nüüd olen.... ja paras koht on meenutada "vanasõiduki taastaja esimest postulaati":

Auto taastusremont (restaureerimine) võib kesta kauem, kui sa algselt planeerisid.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


04 Veebruar Reede, 2011 23:12
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Mõned detailid, mis vahepeal tehtud:

Pilt

Siin on esiotsa diagonaaltoed, millel ka raaminumber peal.

Pilt

Siis mootori kinnituse toed:

Pilt

Radiaatori tugitala:

Pilt

Pidurisüsteemi kinnitamiseks vajalikud kõrvad-kronsteinid:

Pilt

Pilt

Omaette ettevõtmine on raami külgtugede taastamine (uute tegemine):

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


20 Veebruar Pühapäev, 2011 11:41
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2939
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Esimesed kulgtoed:

Pilt

Raami kuljes:

Pilt

Pilt

Raam altpoolt:

Pilt

Tagumise amortisaatori kinnitus:

Pilt

Pakiruumi pohja kinnitus:

Pilt

Tugevdusnurgad:

Pilt

Vaade pealtpoolt:

Pilt

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


23 Veebruar Kolmapäev, 2011 15:51
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 6 postitust ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9