1. leht 1-st

9. Korrastustööd mootorisektsioonis

Postitatud: 15 November L, 2014 18:34
Postitas Autorestauraator
Mootoriruumis on algusest peale olnud paras korralagedus.... Tegelikult oli see teadlik valik, et panen kõigepealt auto sõitma, teen vajalikud kere ja polstritööd ära ja alles seejärel vaatame, mida nende õli tilkuvate mootori, käigukasti, roolimehhanismi jms.-ga tegema hakkame.
Kartsin, et kui kõik korraga ette võtta, venib taastamistöö mitme aasta pikkuseks ja kui õigel ajal sõidu maitset tunda ei saa, võib kergesti juhtuda nii, et huvi lahtub. On mul selline kogemus, juba vähemalt korra või isegi mitu korda – olemas.

Möödunud aasta sügisel sai Taavoga kaupa sobitatud, et tema võtaks auto mootorisektsiooni korrastustööd enda hoolde. Spetsialistidega nõu pidades otsustasime, et mootorit ja käigukasti lihtsalt niisama lahti võtma ei hakka. Enam-vähem on teada, mis seal sees on ja huvi pärast seda teha pole mõtet. Tehnika toimib üsna hästi ja teeme tööd ainult niipalju, et saaks võimalikult kõik kummidetailid ja tihendid ära vahetatud.
Tookord tööks siiski ei läinud, ilmselt olin liiga tagasihoidlik. Seda arvesse võttes olin sellel sügisel järjekindlam ja Taavo juurde sõitis auto veel omal jõul.

Pilt

Mootor on edukalt autost eraldunud.

Pilt

Käigukast samamoodi.
Edasi tuli mootorita auto koju toimetada, seekord abimehi kasutades.

Pilt

Garaazhis on auto esuiosa kõrgel maast lahti, nagu vana Volga!

Pilt

Mootorisektsioonis seisab kõigepealt ees suur pesupäev, kardan, et isegi mitu...

Pilt

Pilt

Võimendiga roolimehhanism tuleb maha võtta:

Pilt

Lihtsad tööd, aga.... üsna ebameeldivad, mustad! Erilist vaimustust esile ei kutsu.

Re: 9. Korrastustööd mootorisektsioonis

Postitatud: 30 November P, 2014 12:58
Postitas Autorestauraator
Vahepeal on veel niipalju muutunud, et käigukast rändas Taavo juurest edasi. Taavo ütleb, et tema Mercedese käigukasti lahti võtta ei julge, pole kogemusi. Nii leidsingi käigukasti tihendite vahetuseks teise inimese. Aga sellest hiljem.

Roolimehhanism oli vaja maha võtta. See tilkus ilmselt mitmest kohast. Kust täpselt, seda on raske määratleda: kõik on paksult õliga koos:

Pilt

Peale mahamonteerimist sai seda veidi puhastatud:

Pilt

Nüüd läheb see Mareki juurde, kes tellib vajalikud osad ja lubas roolimehhanismi üle vaadata.

Auto mootoriruum oli ikka jube must! Seda sai puhastatud mitmesuguste vedelikega mitmes järgus:

Pilt

Pilt

Pilt

Endal tekkis küsimus, et millisesse seisu ma seda teha tahan? Kas see peab välja nägema nagu tehasest tulnud autol? Või lihtsalt puhas?
Kõik mustad plastkatted ja ümbrised on peale aastatepikkust kasutamist halli värvi. Kõik kinnitusdetailid: poldid, kruvid, klambrid... – need on samuti hallid. Päris uueks saaks need ainult peale uut tsinkimist.
Peale pikka kaalumist otsustasin, et näituseautot ma sellest teha ei taha. Teen lihtsalt kõik puhtaks ja püüan kõrvaldada õlilekked. Auto jääb ikka suviseks kasutamiseks!
Mõned pildid, „enne“ ja „pärast“:

Pilt

Pilt

.......
Pilt

Pilt

........
Pilt

Pilt

Re: 9. Korrastustööd mootorisektsioonis

Postitatud: 21 Detsember P, 2014 14:47
Postitas Autorestauraator
Autorestauraator kirjutas:... käigukast rändas Taavo juurest edasi. Taavo ütleb, et tema Mercedese käigukasti lahti võtta ei julge, pole kogemusi. Nii leidsingi käigukasti tihendite vahetuseks teise inimese. Aga sellest hiljem.
Uurisin käigukasti tegemise võimalusi. Silberauto on minusugusele vist liiga kallis? Kui teaks hinda ette… aga tavaliselt seda ette keegi ei ütle.
Veskimetsa kandis on üks tegija, Heigo, kelle kohta räägiti häid sõnu. Helistasin. Heigo oli lahkesti nõus kasti töösse võtma.
Kui käigukastiga kohale vurasin, oli endisel nõuka-aegse käitise õuel mitu töökoda. Ühel nendest, ausalt öelda meenutas see küll rohkem mingit laohoonet või kuuri, oli seinal kiri: KÄIGUKASTIDE REMONT.
Astusin sisse… pime, … paras urgas, ütlen selle kohta. Jäin viivuks mõtlema, et kas ikka jätan siia? Aga jätsin.

Mõne nädala pärast oli töö valmis. Välimuse järgi oli kõik OK. Puhas, värsked tihendid. Kui see vigadeta tööle hakkab, on kõik korras.
Pilt jäi tegemata. Käigukast on nüüd Taavo juures tagasi.

Roolimehhanismi viisin Mareki juurde Laki tänavale.
Paari nädala pärast tuli kõne: töö valmis:

Pilt

Pilt

Nüüd vaja see uuesti autole peale monteerida.

Re: 9. Korrastustööd mootorisektsioonis

Postitatud: 02 Mai L, 2015 18:38
Postitas Autorestauraator
Olen ise oma kundedele hoiatuseks kirjutanud:

- Auto taastusremont (restaureerimine) võib kesta kauem, kui sa algselt planeerisid;
- Autokere taastusremont (restaureerimine) võib osutuda kallimaks, kui sa oled planeerinud;
……


Eks kõik see jutt kehtib minu kohta ka!
Vana auto puhul on nii, et ükskõik mida puudutad, kõik laguneb! Plastdetailid on hapraks muutunud, kummi on kaotanud elastsuse, ka metall on väsinud. Seepärast mind väga ei üllatanud, et aprilli lõpus Taavo telefonikõnet polnud tulnud. Siiski…. Taavo oli lubanud, et hooaja avasõiduks saan auto kätte.

Aprilli viimasel päeval käisin järel…
Mootori tihendid on vahetatud. Peale proovisõitu ilmsesid siiski mõned vead: automaatkasti õli jahututusradiaatori õlivoolik lekib; esimesed stabilisaatorvarda otsapuksid on kulunud; paisupaagi ülemise krae vahelt tilgub jahutusvedelikku – järelikult ei lähe jahutussüsteem surve alla.

Veel tõid: rihmade vahetus, käigukasti ja roolivõimendi õli vahetus, mootori õli vahetus, pidurivedeliku vahetus, jahutusvedeliku vahetus; summiti kinnitustripid on väsinud.

Veel ilmnes tööde käigus, et rool ei ole otsesõidul keskasendis. Seega tekib otsesõidul roolilõtk, mis on ebatasasel teel tunda. Ilmnes, et roolihoob oli otsas vales asendis. Seegi viga sai kõrvaldatud ja auto “kuulab rooli” väga ilusti.

Peale vajalike tööde tegemist selgus, et kui jahutussüsteem külmalt survestada, hakkab parempoolse otsapaagi ja alumiiniumkärje vahelt jahutusvedelikku lekkima. Soojalt leke kaob, külmalt ilma surveta ka ei leki…. Mida teha? Uus radikas maksab umbes 1000€ ja laost kohe saada ka pole.
Jätsime esialgu nii, nagu on. Külmalt, ilma surveta ju leket pole ja soojalt ka mitte. Nii see tegelikult sõitmist ei sega.
Surve all hakkas lekkima ka soojendusradiaatori voolik, see tuli asendada.

Autol on peal primitiivne kliima-automaatika, mida saab sättida erinevatele rezhiimidele. Kas seda ka töökorda teha? Otsustasime süsteemi ära täita. Siis muidugi tulid ilmsiks mõned lekkekohad. Kui need remonditud, puhub külma küll!

Aprilli viimasel päeval tõin auto ära. Kojusõidul tundus täitsa OK! Eks auto tahab veel katsetamist ja puhastamist ja sättimist, seepärast 1. mail Lauluväljakule hooaja avamisele autot välja veel ei ajanud.

Tänud Taavole ja tema abilistele!

Pilti teen siis, kui auto puhas…

Re: 9. Korrastustööd mootorisektsioonis

Postitatud: 29 Mai R, 2015 19:35
Postitas Autorestauraator
Auto on kasutuses, käisin täna TÜ-d tegemas:

Pilt

Pealtpoolt on mootor kuiv. Garaazhi põrandal ka nagu õlilaiku ei tuvastanud. See tuvastamine pole muidugi nii väga lihtne, kuna aastaid on õli tilkunud. Põrand sai küll puhtaks tehtud, aga õliselt läigib ikka...

Pilt

Mootori osa on ka altpoolt vaadates kuiv:

Pilt

Aga käigukasti all olev kate on õline....

Pilt

kustkohast see õli tuleb, seda ei õnnestunud tuvastada. Peab katte ära võtma...

Re: 9. Korrastustööd mootorisektsioonis

Postitatud: 29 September T, 2015 14:12
Postitas Autorestauraator
Mingil ajal oli vaja käigukasti õli ja filtrid ära vahetada. Sai siis ühtlasi uuritud, et kustkohast seda õli välja immitseb. Tundus, et karteri tihendi vahelt. Panime uue tihendi ja praegu paistab nii, et põhi on kuiv. Garaaži põrandale pole enam õlilaike tekkinud.

Pilt