7. Spidomeeter

Vasta
Sõnum
Autor
siimlane
VVK liige
Postitusi: 281
Liitunud: 12 Märts K, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn

7. Spidomeeter

#1 Postitus Postitas siimlane »

Tere

Üle pika aja meisterdasin natuke White'i kallal ja tänaseks teemaks oli spidomeeter. Alustuseks tõmbasin kõik laiali kuna sees kolises midagi. Selgus, et üks silumiinist detail oli purunenud ja osad lahtiselt spidomeetri korpuses. Esimese asjana lasin korpuse liivapritsiga puhtaks ja värvisin selle hammered grey nimelise värviga ära. Seejärel alustasin põhiosaga ning algus nägi välja selline:

Pilt

Mul on kastitäis spidomeetri juppe, kuid siiski on üksikud detailid nii haruldased, et nendest on puudus. Alustasin kõige alumisest osast, mille asetasin kruustangidele. Keermestatud osast kinni pressima ei hakanud.

Pilt

Järjekorras hakkasin detaile sinna külge asetama.

Pilt

Pilt

Pilt

Naljaviluks keerasin spidot ka 100km tagasi niiet nüüdsest on see spidomeeter oma eluajal läbinud 1570 km.

Sellel pildil on kujutatud Pannonia spidomeetri kõige õrnem ja haruldasem detail.

Pilt

Kinnitamine ei ole ka väga lihtne - tuleb jõuga ära väänata kõrvad, mis on alumise detaili küljes. Raskeks teeb selle asjaolu, et see pealmine silumiinist detail võib selle käigus puruneda.

Pilt

Igal juhul sain selle kinni ning edasi võis lausa mutrivõtit kasutada. 6mm võti tundub pildil tõelise hiigelvõtmena:)

Pilt

Järjekorras järgmine oli spidmeetri osuti vedru, mis kinnitub pressliitega võllile. Vedruotsa kinnitamiseks kasutatakse peenikest koonustetaolist kiilu.

Pilt

Nüüd see juba kinnitatud ja edasi sihverplaadi juurde asuda.

Pilt

Viimane oluline detail spidomeetri küljes on ülekanne odomeetrile. Tehtud piisavalt lihtsa konstruktsiooniga, et oleks võimalik läbisõiduga mängida:)

Leidsin oma kastist kahte erinevat tüüpi ülekandeid - käiku läks suurem. Kõige vasakpoolne on originaal.

Pilt

Siin nüüd kokkupandud spidomeeter, mis vajab veel kinni trugimist.

Pilt
Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
Motorkuli FV-60 '1967
White T9 '1966

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Spidomeeter.

#2 Postitus Postitas Veteran »

Kas ei tulnud enne "kõrvade" väänamisele asumist mõtet kasutada hoopis mingit tänapäevast liimi? Risk lõhkuda defitsiitne detail oli ju suur...

Edu taastamisel!
Tervitab Enno Öövel.

Vasta

Mine “White T9 (1966) [siimlane]”