Buick-1931

Vasta
Sõnum
Autor
Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Buick-1931

#1 Postitus Postitas Veteran »

90-ndate alguses sattusin tänu Urmasele tööle soome taastama hr. Uolevi 1931. a Buicki. Autole oli tehtud uus puitkarkass ja minu ülesandeks oli sellele uuesti plekid peale panna, neid muidugi korrastades-keevitades-jne. Tuli mulle siis küllakutse, nagu tolajal see kombeks oli, seejärel tuli Tartu (oli lähem) soome esindusse viisat võtma sõita ja alles siis sai kokku leppida sõiduaja suhtes. Viisa kehtis muide 2 nädalat!
Kuna me tulevase tööandjaga polnud kohtunud, siis leppisime nii kokku, et saame kokku kella all.Üks ajanäitaja on kindlasti igas sadamahoones, bussijaamas jne. ja nii siis läkski, et peagi sõitsime tema Chevy- Van-ga Niemisjärve poole. Minu tollane soome keele oskus piirdus äsja kursuselt tulnu omaga, kuid saime suurepäraselt hakkama. Nüüd aga pilt, mis avanes Uolevi töökojas. Ees näha Indian- Powerplus.

Pilt

Terv. Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Buick 1931

#2 Postitus Postitas Veteran »

Auto oli 30-ndatel olnud salapiiritusevedajate valduses. Eks need vennad valisid ikka suurema- võimsama auto ja selleks sobis too Buick suurepäraselt! Nimelt oli sellele algselt 6- sil. keremudelile peale hakatud panema 8- sil. ridamootoreid.See mootor mahtus ikka väga napilt tulemüüri ja radiaatori vahele ära!

Pilt

Kui siis salapiiritusevennad vahele jäid, konfiskeeriti auto ja see oli soome politsei käsutuses.

Minu tööks sai siis auto kereplekkide korrastamine ja pealepanek uuele puitsõrestikule, mille keegi soome puusepp oli valmis teinud.

Terv. Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Buick 1931

#3 Postitus Postitas Veteran »

Keegi oli kere alumist tagaserva paikanud, pildil näha töö kvaliteet. Ka olid katuse servad kuidagimoodi tagumise osaga ühendatud pealekeevitatud lapiga. Lõikasin kõik selle inetuse ära. Kere tagaosa oli nüüd palju kergem tõsta ja sõrestikule sobitada.

Pilt

Alumise serva tegin uue

Pilt

Pildil on näha, kuidas on ära lõigatud rattakoobas. Serv on kohati rohkem või vähem alles jäänud. Tegin selle kogu ulatuses uue, samuti rattakoopad.

Tervitab Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Buick 1931

#4 Postitus Postitas Veteran »

Kui kere tagumine osa sai paika, hakkasin uksi ette passima. Vasaku küljega polnud probleeme, kuid parema külje puitsõrestik tahtis veidi "tohterdamist" Peene puuriga üritasin tapid lahti saada, peitel ja haamer ka abiks ja nii saigi siis tali abil sõrestik õigesse asendisse uuesti kinni liimitud.

Pilt

Tervitab Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Buick- 1931.

#5 Postitus Postitas Veteran »

Autole said poritiivad, uksed ja kapott külge proovitud- sobitatud ning kui kõik oli "istuma" pandud, algas pahteldamine. Pritspahtli pealekandmisega minu tegemised selle masina juures lõppesidki.
Uolevil paistab et antud autoga kiiret polegi, antud hetkeks olevat jäänud teha veel mõned pisemad tööd. Elektrijuhtmestik olevat peal ja polstritööd tehtud. Ehk tuleb ta mulle ka kord Buickiga külla, nagu jutt jäi! Sel suvel kohtusime küll mootorrataste sadulais.

Pilt

Uolevi garaazis ootas taastamist veel üks auto. Selleks oli 1924. a. Overland, milliseid oli antud hetkel soomes vaid kaks tükki. Selle masina tegemisest teine kord

Terv. Enno Öövel.

Vasta

Mine “Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]”