1. leht 1-st

10. Pakiruumi põhi

Postitatud: 04 Juuni N, 2009 18:45
Postitas Autorestauraator
Pakiruumi põhi on nii läbi, et siin remontida ei ole midagi. Kõik, mis tööd segab, tuleb eest ära võtta. Eemaldasin varuratta raamistiku ja tagumise seljatoe taguse:

Pilt

Põhjapleki väljalõikamine oli imelihtne, lõikekettaga paar liigutust ja käes ta oligi:

Pilt

ja altpoolt:

Pilt

Nüüd tuleb kõigepealt remontida tagumiste rattakoobaste alumised servad, üsna läbi on needki:

Pilt

Tagumine serv ei ole ka parem:

Pilt

Õnneks pole siin keegi varem keevitustööd teinud. Kõik on nii, nagu tehases tehtud.

Postitatud: 08 Juuni E, 2009 20:53
Postitas Autorestauraator
Esimese asjana tuleb teha rattakoobaste alumised servad korda. Siis on üldse põhjaplekki kuskile kinnitada. Millise kujuga see rattakoopa äär just täpselt olnud on?

Pilt

Kes ütleks?
Siin on võimalus improvisatsiooniks.

Pilt

Tugevdusribid on alumistest otstest läbi, need tuleb siis nüüd ise teha:

Pilt

Pilt

Postitatud: 17 Juuni K, 2009 20:45
Postitas Autorestauraator
Hakkasin jupphaaval põhja tegema. Kõigepealt tagasilla tunnel ja selle nurga ülemised plekid:

Pilt

Siis tuli teha nurgad. Siin sai pisut katsetada ka ühte uut tööriista:

Pilt

Nurk ise tuli selline:

Pilt

Siis nurgad külge:

Pilt

Vasakpoolne nurk:

Pilt

Altpoolt sama nurk:

Pilt

Postitatud: 01 Juuli K, 2009 19:36
Postitas Autorestauraator
Pakiruumi põhja alla on ehitatud üks rist-tala. Tala keskosa oli säilinud enam-vähem, aga otsad olid juba kadunud. Kinnitus raami külge käib selle tala kaudu, küllap oli koormus liiga suur olnud. Tegin uue tala:

Pilt

See tala tuleb nüüd raami külge kinnitada ja siis kerega kokku keevitada:

Pilt

Pilt

Põhimõtteliselt tuleks nüüd korda teha tagumine profiil, aga kuna varsti on puhkus algamas, tahtsin auto kere raamile asetada ja üle kruntida.
Torusõrestik, mis kere jäigemaks muutis, kui raami all ei olnud, on nüüd üleliigne ja lõikasin torud välja. Kinnitasin kere raamile ja tõstsin kogu kupatuse kõrgemate pukkide peale.
Läheb kruntimiseks:

Pilt

Postitatud: 02 Juuli N, 2009 17:23
Postitas Autorestauraator
Kruntimiseks kasutasin Epoprim kahekomponendilist krunti, Riia tehase toode.

Pilt

Krunt, mida sellise töö juures oleks hea kasutada on kahekomponentne roostereaktiivne krunt e. happekrunt. Ilmselt hinnast johtuvalt on tellija roostereaktiivse krundi kasutamisest loobunud.

Pilt

Pilt

Auto on nüüd raami peal:

Pilt

.... aga kahjuks mitte õige raami peal. See raam, mis autole alla peab minema, on Riias. Seda remonditakse. Minu arvates on selline kere ehitamine vale raami peal, vale. See on umbes nagu maja ehitamine ajutisele vundamendile, et küll pärast paneme õige vundamendi alla! Ma arvan, et head nahka sellest ei tule. Kui praegu uksed ja uksevahed paika panna, siis teise raamiga nad enam kindlasti paigas ei ole. Hakkab ümbertegemine....

Postitatud: 28 Juuli T, 2009 17:31
Postitas Autorestauraator
Paar nädalat on nüüd tööst eemal oldud ja peab hakkama ennast jälle keretööde „lainele seadma“. Pakiruumi põhjal on teha veel põhjaosa, suhteliselt sirge plekk. See plekk koosneb siiski ka kahest osast. Esimene osa ulatub pisut tahapoole tugevdustalast. Tagumine plekk on esimese külge suhteliselt lihtsalt keevitatud. Kui plekki tegema hakkasin, sain aru, miks põhi kahest osast on: kuna plekk läheb paika ülevaltpoolt, siis ei mahu ta ühes tükis pakiruumi luugi avast sisse.
Jutt on siis sellest plekist:

Pilt

Põhjaplekil on sisse pressitud terve hulk tugevdusribisid ja ava, kustkaudu toimetatakse kütusepaagi torude ja juhtmete ühendamist. Tugevdused on ümarate otstega, sikkerulliga selliseid otsasid teha ei saa. Otsustasin, et teen ribide jaoks kaks abinõud, mille abil löön käsitsi kõik need ribid sisse. Tegelikult oleks kujusid rohkem, aga abinõu tegemine ise on ka päris aeganõudev ja otsustasin natuke tööd lihtsustada. Loodan, et omanik ei märka! Kolmas abinõu luugi avale.

Pilt

Kõik tugevdused on löödud allapoole. Ribide ümber on näha väikesed augud. Nende aukude kaudu tõmban abinõu pooled 4 mm-ste poltidega kokku.
Plekk altpoolt:

Pilt

Kui need augud on kinni keevitatud, on plekk selline:

Pilt

Kogu plekk oma kohal, veel kinnikeevitamata, kuna vaja teha veel servad, millega plekk kinnitub külgedelt rattakoobaste külge ja kütuse sissevoolutoru tunnel.

Pilt

Postitatud: 31 Juuli R, 2009 16:04
Postitas Autorestauraator
Kütusepaagi toru, mille kaudu kütust paaki valatakse, tuleb pakiruumi põhjast kõrgemale. Toru jaoks on tehtud spetsiaalne tunnel:

Pilt

No selle jubina restaureerimine on muidugi võimalik, aga kuna kunde hoiab „täpe“ ajal raha kokku, siis odavamalt saab uue. Mina kuulun nende plekkseppade hulka, kes leiavad, et keerulise kujuga plekkdetaile on lihtsam teha väikestest ja lihtsama kujuga tükkidet. Kogu kunst piirdub ainult korraliku keevitamistehnia vadamises.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja ongi tükk peaaegu valmis, altpoolt ka:

Pilt

Nüüd tuleb sellele veel umbes 20 mm laiused servad ka juurde keevitada:

Pilt

Pilt

Nüüd uurime, kuidas selline detail oma kohale istub?

Pilt

Istub küll! Nüüd kruntima:

Pilt

Krunditult näeb töö välja nii:

Pilt

Pilt