1. leht 1-st

9. Juhipoolne põhi, tagumine osa

Postitatud: 24 Aprill R, 2009 18:28
Postitas Autorestauraator
Edasi tuli tagumise osa põhjaplekid lahti võtta. Plekid olid auke täis, nagu sõel ja midagi head seal säilitamiseks ei olnud. Siiski ei viska ma selliseid plekke kohe vanarauakasti, vaid säilitan senikaua, kui uus osa valmis.

Pilt

Pilt

Keskmise ukseposti alumise otsa lõikasin jälle maha, nagu paremal poolgi:

Pilt

Pilt

Postitatud: 30 Aprill N, 2009 17:24
Postitas Autorestauraator
Põhja all olevad tugevdused tuli puhastada keevituse jäänustest, roostest, vanast värvist. Lappida katkised kohad ja rihtida.

Pilt

Pilt

Seejärel remontisin ära tagumise rattakoopa esimese osa, selle, kuhu külge on vaja kinnitada vertikaalne põhja serv:

Pilt

Rattakoopa ja põhjapleki liitekoht on tavaliselt sellises kohas läbi roostetanud. Nii koopa serv kui ka põhja serv vajas uuendamist:

Pilt

Pilt

Postitatud: 07 Mai N, 2009 17:42
Postitas Autorestauraator
Vahepeal on remonditud mõned osad.
Kõigepealt keskmise ukseposti alumine ots:

Pilt

Siis tagumise istme alune plekk:

Pilt

Sama plekk altpoolt:

Pilt

Selle pleki alla käib veel üks väljapressitud tugevdustega leht:

Pilt

Ja nüüd hakkan remonditud plekke jälle tasapisi külge tagasi keevitama:

Pilt

Ja altpoolt:

Pilt

Postitatud: 17 Mai P, 2009 17:18
Postitas Autorestauraator
Tagaistuga ette mahuvad veel kokkupandavad lisaistmed. Need istmed käivad põrandasüvendis:

Pilt

Kohalekeevitatult:

Pilt

Edasi on tagaistuja jalge all tugevdus, seegi vajas remontimist:

Pilt

See sama tugevdus paigaldatuna:

Pilt

Postitatud: 22 Mai R, 2009 16:24
Postitas Autorestauraator
Vasakpoolse tagumise ukseposti juures on üks pisut paksemast materjalist valmistatud nurgakujuline tugevdus. Ette on ta nähtud ukseposti ja põhja paremaks sidumiseks.
Üldiselt oli see tugevdus peaaegu taaskasutatav, aga kuna muud plekid, mis selle külge oli keevitatud, olid läbi roostetanud, siis tegin suurema osa uue. Üks keerukam detail, mida tahtsin uue tugevduse juures kasutada oli selline:

Pilt

Algul, kui kõik oli paksu roostekorra all, ei saanud arugi, mis vigastus see on. Aga kui vaatasin sissepoole, selgus selline asi:

Pilt

Tehases oli plekk pressimise juures rebenenud. Et detaili mitte raisku lasta, oli sissepoole lapp pandud ja punktkeevitusega kinni keevitatud!

Mida sellega teha? Kas teha nii, nagu konstruktor oli mõelnud, või jätta nii, nagu töömees oli teinud? Nagu meil siingi foorumis on arutatd, on mõlema poole toetajaid. Kuna väljastpoolt oli rooste juba küllaldaselt kurja teinud, lappisin väljast ilusti ära, sisse aga jätsin lapi alles. Tulevastele põlvkondadele avastamisrõõmu, kui seda keret kunagi veel taastama hakatakse.

Uus ja vana kõrvuti:

Pilt

Postitatud: 02 Juuni T, 2009 17:45
Postitas Autorestauraator
Põhjaplekile on vaja jälle teha üsna palju mitmesuguse kuju ja suurusega sissepressitud süvendeid:

Pilt

Kui see valmis, siis keevitasin pleki paika:

Pilt

Nüüd natuke tööd veel uksepostide juures, esmalt keskmine post:

Pilt

Ja tagumise ukseposti juures ka:

Pilt

Sellega on põhjapleki "ooper" lõppenud! Nüüd pakiruum.