Vanatehnika.ee
http://vanatehnika.ee/foorum/

3. Põhja remont, parempoolne esimene nurk.
http://vanatehnika.ee/foorum/viewtopic.php?f=45&t=427
1. leht 1-st

Autor:  Autorestauraator [ 31 Jaanuar Laupäev, 2009 19:23 ]
Teema pealkiri:  3. Põhja remont, parempoolne esimene nurk.

3. Põhja remont, parempoolne esimene nurk.
---------------------------------------------------------------------------------------
Auto on nüüd raamilt ära tõstetud, nö. riputatud üles nii, et on võimalik põhi tükk-haaval eemaldada. Kogu põhja ei tahakski korraga "välja lõigate". Teen seda nii, et teine pool jääb terveks. Siis saab teise poole järgi mõõtusid võrrelda, vaadata, kuidas plekid on üksteise suhtes pandud. Alustasin esimesest parempoolsest nurgast. Lõikasin kõik roostekahjustustega ja vigastatud kohad välja.

Pilt

Veerand põhjast on eemaldatud.

Pilt

Ukseposti alumine ots on ka üsna läbi. Võtan siitki kõik katkised kohad ära.
Et uksepostile seestpoolt ligi pääseda, eemaldasin ka ukseposti välimise pleki:

Pilt

Kõigepealt remontisin ukseposti plekid, siis samm-sammult edasi:

Pilt

Põhjaplekid on tegelikult päris keerulise kujuga, mitte siledad. Seepärast ei saa neid plekke kohe kinni keevitada. Süvendid, tugevdused tuleb teha õigesse kohta:

Pilt

Vanade tükkide küljest "harutan lahti" keerulisema kujuga plekid. paljusid neist on lihtsam taastada, kui uusi teha:

Pilt

Need kaks plekki püüan taastada. Plekkide lahtivõtmisel on paratamatu, et osa plekke saab viga. Hea oleks, kui vigastada saavad lihtsama kujuga plekid, neid on kergem asendada.

Pilt

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 18 Veebruar Kolmapäev, 2009 17:19 ]
Teema pealkiri: 

Põhjaplekkidel on sisse pressitud mitmesuguseid sooni, need on veel erineva kuju ja mõõtudega. Siis on veel süvendid, kust käib kere kinnitamine raami külge. Kinnituspoltide pead jäävad siis nendesse süvenditesse:

Pilt

Siin on siis süvendid kere kinnituseks. Mõnesid kohti peab päris rätsepa kombel paikama.

Pilt

Sellel pildil on vaade altpoolt.
Jalgealune plekk on suurema süvendiga, mille põhja on pressitud ristikujuliselt sooned. Proovisin algul plekki ühes tükis välja pressida, midagi ilusat sellest välja ei tulnud. Siis otsustasin, et teen eraldi elemendid valmis ja keevitan kokku.
Pilt

Pilt

Nüüd siis süvend:

Pilt

Mõni tükike jääb ikka originaalplekki ka alles.

Pilt

Siin on esiistuja jalgealune plekk enam-vähem valmis.

Autor:  Autorestauraator [ 19 Veebruar Neljapäev, 2009 19:27 ]
Teema pealkiri: 

Järgmine plekk on istme alune. Kaugelt vaadates polegi väga hull:

Pilt

Teen selle pleki harjaga puhtaks ja mis siis paistab?

Pilt

Imestama paneb, kui hooletult on Jossif Fissarionovitshile autosid ehitatud! See kortsus nurk ei ole mitte kortsu sõidetud, vaid sellised kohad on tehases tehtud ja selliseid kohti on palju!

Pilt

Mõlgid saab kas siledamaks teha, või kui ei saa, siis uus tükk valmistada.

Pilt

Katkised servad valmistasin uued. Nüüd on vaja valmistada veel tugitala kohal olnud tükk:

Pilt

Ja siis plekid kokku panna:

Pilt

Nüüd võib selle esimese parempoolse põhja paika keevitada:

Pilt

Kui küljeplekk ka paika saab, muutub põrandaplekk juba tugevamaks.
Altpoolt on pilt selline:

Pilt

Pilt

Autor:  Autorestauraator [ 20 Veebruar Reede, 2009 17:04 ]
Teema pealkiri: 

Ukseposti juures, seal peab olema selline erikujuga tugevdus. Tugevdab kinnituskohta raamile ja ukseposti. Praegu haigutab seal suur auk:

Pilt

Tugevdus oli üsna viletsakene. Tuunisin seda natuke, selline, nagu tehases see asi tehtud on, mulle ei subinud:

Pilt

Peale paika keevitamist aga selline:

Pilt

Võrdluseks tehase ZIS meeste töö:

Pilt

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/