Vaata vastamata postitusi | Vaata aktiivseid teemasid Tänane kuupäev 16 September Esmaspäev, 2019 14:05



Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
 1. Ülevaade 
Autor Sõnum
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2938
Asukoht: Tallinn, Merivälja
ZIS 110 sai tootmisvalmiks 1945. aastal.
Toodeti seda mudelit kuni 1958. aastani. Kokku tehti ligi 2100 masinat. Suur ja võimas masin, rida kaheksasilindrilise mootoriga. Tugeval täisraamil, oma aja kohta päris korralik auto.

See masin on tuntud kui Jossif Stalini auto. Tegelikult oli Stalinile meeldinud Packard. Neid masinaid oli olnud Kremli garaa¸ides mitmeid ja ilmselt just sellepärast anti Moskva tehasele ZIS korraldus võtta Packard uue mudeli prototüübiks. Kuna pole ühegi Packardi kereremondiga tegelenud, siis on üsna raske otsustada, kui 1 : 1-le see kere konstruktsioon on maha kopeeritud. Väliskuju on aga üsna äratuntavalt sarnane küll

Pilt

Sellel pildil on 1941. aasta Packard, mudel 180.

Pilt

Sellel pildil aga Einari Jaanuse 1955. aasta ZIS 110.

Kohe äratuntavad erinevused on tagavararattad, mida ZIS-i juures peeti ilmselt juba vanamoelisteks. Ka iluliistud on teistsugused.
Meil Eestiski on mõned sellised Packardid olemas.

Pilt

Pildil olev Packard kuulub Valeri Kirsile. Mõned sõitvad masinad, mis alles hilisemal ajal on Eestisse toodud, peaks veel olema. Kindlasti on ka üks ennesõjaaegne, taastamist ootav isend olemas.
Minu töökotta toodud auto kere koos raamiga tulid siia Lätist. Raami ilmselt remontida ei tulegi. Korralik raam pidi Lätis juba olemas olema. Seda raami kasutati kui transpordialust.
Päris hea idee selline raami vahetamine vist siiski ei ole. Ma arvan, et iga kasutatud raam on pisut erinevate mõõtudega ja õigem oleks kere ehitada ikka selle raami peale, mis pärast ka autole alla jääb. Ja kere remontimine ilma oma raamita oleks nagu maja ehitamine ilma vundamendita. See on minu arvamus.

Niisiis, kui kere siia jõudis, oli kõik üleliigne juba küljest ära võetud. Suurem osa liivapritsitööstki tehtud. Kuna sõidupäeval oli korralik lumetuisk olnud, siis oli kogu kere lume-soola seguga koos! See küll hea ei olnud.

Pilt

Uksed ja poritiivad olid autokeresse pakitud, koormakatet polnud peale pandud. Pesin kere küll survepesuriga puhtaks, kuid järgmiseks päevaks polnud see veel jõudnud ära kuivada. Värsket roostet olid küll kõik kohad täis! Esimese tööna tuligi see värske rooste maha puhastada.

Pilt

Pool on harjatud, pool veel roostes.

Pilt

Kui välispind juba enam-vähem puhs oli, sai hakata vaatama, mis seisus see asi siis on?
Pakiruumi põhja vaadates näib, et ega siin õieti vist küll midagi restaureerida ei ole. Siin tuleb kõik uus teha.

Pilt

Kere sisemus on pisut paremas seisus. Tundub, et astmelaudade osa on juba korra vahetatud. Põhjaplekke on ainult remonditud. Vähemalt originaali kuju saab teada.
Lähemal vaatlusel on siiski kahjustatud kohti üsna palju. Kogu põhi ja uksepostide alumised osad tuleb lahti võtta. See aga tähendab seda, et kere tuleb raamilt töö tegemise ajaks üles tõsta.

Pilt

Vasak esimene uksepost.

Pilt

Parem esimene uksepost ülemise uksehinge juurest.

Pilt

... ja alt.

Pilt

Pilt

Sõnaga, ilmselt tuleb kogu põhi lahti võtta, ära remontida, mida remontida saab. Mida enam remontida ei saa, tuleb asendada. Kere ülestõstmiseks väga palju võimalusi pole. Ehk uksehingede kohalt? Aga siis ei saa uksi ette proovida.
Otsustasin, et teen esiseina külge esiosa tõstmiseks raami. Selleks tuleb aga kõigepealt esisein ära remontida. Väga hull see ei ole, aga aukusid ja väljalõikeid ikka jagub:

Pilt

Pilt

Ilmselt on kasutatud mingit vale mootorit. Käigukasti tunneli ja pedaalide ava on meelevaldselt suuremaks lõigatud. Ole nüüd hiromant ja arva, milline see õige kuju olema peab?
Ah jaa, eelpool kirjutasin, et selliseid masinaid tehti pisut alla 2100, selle kere number paistab siit:

Pilt

Minule tundub sellisel juhul "sünniaasta" 1950 natuke kahtlase võitu? Aga mine tea....

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


11 Jaanuar Pühapäev, 2009 14:53
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 01 Märts Laupäev, 2008 00:00
Postitusi: 2938
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Postitus 
Leidsin veel mõned pildid, mis said tehtud toomise päeval.

Pilt

No on ikka igavene suur kolakas küll! Kui arvestada veel seda, et „nina“ pole küljes.
Esimesed poritiivad on suuremad kui ZIL 130-l!

Pilt

Mina neid üksinda tõsta ei jõua. Kui nad oleksid „sangpommi kujulised“, siis võibolla küll, aga need on vähemalt kaks meetrit pikad!

Pilt

Üks hea pilt pakiruumi põhjast.

Pilt

Salong seest.

Pilt

Uksed.

_________________
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator


12 Jaanuar Esmaspäev, 2009 19:48
Profiil Veebileht
VVK liige

Liitunud: 02 Aprill Kolmapäev, 2008 23:00
Postitusi: 127
Asukoht: Tartu
Postitus 
Esmapilgul need uksed näevad ikka päris jubedad välja.


18 Jaanuar Pühapäev, 2009 18:13
Profiil Veebileht
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Vasta teemale   [ 3 postitust ] 

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpbb.ee 3.0.9