Mootor

Vasta
Sõnum
Autor
Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Mootor

#1 Postitus Postitas Veteran »

Autol oli saamise hetkel peal Pobeda mootor koos kastiga. Kuna mul oli olemas Volvo B-18 ja B-20 kap.-remonditud mootorid, siis paigaldasingi B-20 mootori.Et ventilaator oleks jäänud radiaatori suhtes liiga madalale, tuli see ülemise rihmaseibi küljest eemaldada ja asendada elektrilisega.

Pilt

Kabiini poolt näeb asi välja selline. Käigukasti kattev plekk sai tehtud uus. Pildil näha ka uued pedaalid, mis pandud endiste Volga omade asemele. Pildil näha pidurivõimendi, mis tuli pikendusega tulemüürist eemale viia et roolisamba kõrvale ära mahutada. Tulemüüris tuli muutusi teha, et mootor ära mahuks.

Pilt

Mootor on erinevalt minuvalduses olevast B-18 -st forsseerimata, ühe karburaatoriga ja hariliku nukkvõlliga .Leidsin selle Kuusakoskist ja sellest ka katkine, veel lappimata õhupuhasti. Õnneks polnud muid vigastusi. Nagu ma ütlesin, mootor sai kap.-remonditud.

Pilt

Terv. Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Mootor

#2 Postitus Postitas Veteran »

Viljandi, siis veel EMEX-sse, toodud Volvo mootori päritolu ei ole suutnud siiani päris täpselt määratleda. Kuna käigukasti kaan oli pikendatud, so. käigukang oli toodud kastist tahapoole, siis tekkis kahtlus, et äkki on pärit Volvo 1800 pealt . Oleks ikka kahju küll, kui taoline masin langes metallikrattide kätte. EMEXi mehed ei osanud ka midagi rohkemat öelda ja nii see asi jäigi, muid auto tükke sinna ei toodud.
Foorumil küsitluses arvati, et asus 140 seeria Volvol.

Pilt

Tähelepanelikule vaatajale selgituseks, et pildil olev mootor on B 18 F- nukkvõlliga ja kahe Stromberg karburaatoriga ja ootab teise masina taastamist. BMW peal on "tavaline" B -20 mootor.

Terv. Enno Övel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

BMW-340

#3 Postitus Postitas Veteran »

Nüüd on järg värvimiseks ettevalmistustööde käes. Osade kaupa on seda tööd lihtsam teha

Pilt

Terv.tab Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

BMW-340

#4 Postitus Postitas Veteran »

On jäänud veel minimaalsed ettevalmistused värvimiseks.

Pilt

Pilt

Terv. Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Enne värvimist.

#5 Postitus Postitas Veteran »

Kuna autol olid saades puudu kaitseraudade tagused plekid, tuli need valmistada uued. See töö tuli teha enne värvimist, sest need plekid kinnituvad auto külge ja nende tegemisel- sobitamisel saaks värvi pind haiget. Kaitserauad sai kokku keevitatud mitmest siledamast jupist, siiski olid need roostejälgedega ning kõverad. Valmistasin abinõu, et neid vormi lüüa, kroomi alla neid siiski ei pane, jääb värvkate, ilmselt masinaga sama värvi.

Pilt

Terv. Enno Öövel.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

enne värvimist

#6 Postitus Postitas Veteran »

Sellise rakise peal sain sirged lõigud lüüa päris korralikuks.

Pilt

Nüüd siis esimene värvikiht kontrolliks peale lastud.

Pilt

Veel seisab ees kroomitud detailide külgesobitamine. Osal liistudest on vana kroom eemaldatud, tänud hr. Karule. Nüüd siis poleerima ja jälle Tallinna poole teele!

Pilt

Terv. Enno Öövel.

Vasta

Mine “BMW 340, 1950 [Veteran]”