1. leht 1-st

BMW-340 Algab töö

Postitatud: 11 Detsember N, 2008 07:44
Postitas Veteran
Järgnevalt lahutasin auto viimase poldini algosadeks, vaid uksehinge vastaspooled jäid ukseposti külge. Kere asetasin kärule, mis autokerede veeretamiseks päris hea vahend , pole vaja niipalju tõsta. Ja edasi läks treileril sõit Viljandi Metalli haavlipritsi alla. Oskajad mehed midagi ära ei riku ,olin nende tööd eelnevalt ühe vana Ziguli uksega vaadanud.

Pilt

On vist ütlematagi selge, et ühes korralikus Wärkstoas peavad ikka korralikud tööriistad olema, meislist ja haamrist rääkimata!

Pilt

Tervitab Veteran.

BMW-340. Algab töö.

Postitatud: 16 Detsember T, 2008 20:42
Postitas Veteran
Metallifirmas lasin kere ka üleni ära kruntida ,et transportimisel ilm midagi ära ei rikuks. Edasi läks kere tõstukile ja tuli leida kere küljes sobivad kohad, kuhu kinnitada esimene ja tagumine pukk, et kere oleks võimalik pikitelje ümber pöörata. Tuli arvestada, kui kõrgele kujuteldav telg tuleb, et raskuskese poleks väga teljest eemal , siis on kere teatud punktidest üle keerata kergem. Varasemast kogemusest teadsin, et taolise "grillpukiga" on väga mugav sooritada kere juures keevitustöid ning ilma taolise abivahendita ei kujuta põhjalikku kere taastamist ette.

Pilt

Kere oli nüüd korralikult roostest puhas ja oli selge, kustmaalt plekk kõlbab jätta ning kust asendada.Kui vaadata kere esialgset, roostes põhja ja võrrelda puhtaga, siis tekib juba mingi ettekujutus tööst ja tahtmine tegutsema hakata.
Alustasin raami paikamisega. Õnneks ei olnud raami veel enne mind paigatud , seetõttu oli mul Jaagust tunduvalt lihtsam. Lasin Metallis lõigata ja paenutada 2 mm plekist sobivaid tükke ja profiile ja jäigi vaid sobivad osad välja lõigata ja uutega asendada.

Pilt

Eemaldada ei või korraga mitut vahetamist vajavat külge, vaid ikka ükshaaval, et asi püsiks kontrolli all ja pärast ikka uksevahed normis oleks ja kere kiiva ei kisuks.


Pilt

Pilt

Tervitab Veteran.

BMW-340

Postitatud: 17 Detsember K, 2008 20:38
Postitas Veteran
Raam paigatud, asusin uksi korrastama. Esines kohati pindmist roostet, kuna auto oli õues seisnud peale värvi maha kraapimist. Ju siis oli meistril aur otsa saanud. Uste alumised servad olid OK, tüüpiline 340 viga on aga ukse alumiste hingede kinnituses . Kuna konstruktsioon on lihtsalt nõrk, oli ju alles üle mindud puidu+pleki sindelkonstruktsioonilt täismetallile , siis ukse raskuse all alumised hinged ära vajusidki, eriti suurematel esiustel. Pildil on näha, kuidas ukse katteplekile on hinge kohale volt tekkinud.

Pilt

Ukseraami pragunenud osad asendasin ja tugevdasin seestpoolt, uksepleki kortsus osa lõikasin välja ja keevitasin uue tüki asemele, sissepoole aga punktisin lisaks suurema kolmnurkse 1,2mm plekist tüki, nii et hinge ligidane plekk on nüüd kahekordne, mis koos ukseraami tugevdamisega peaks välistama ukse allavajumise.

Teine nõrk koht 340 uksel on ukseluku ümbrus, mis oli mitmes suunas pragunenud, samuti oli suuremaks kulunud lukukeele pesa. Ka siin sai vigastatud ukseraami osa välja vahetatud, samuti lisatud luku kinnituseks tahapoole lisapolt. Ka lukud ise olid kulunud ja vajasid tohterdamist.

Pilt


Uste ja muude nurgataguste kruntimiseks -värvimiseks kasutan selleks kohandatud püstolit, mille pikk toru pihustab varvi külgedele ja tulemusega võib igati rahule jääda.

Tervitab Enno Öövel.